تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد كامپوزيتي براي رهايش هدفمند دارو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توليد كامپوزيتي براي رهايش هدفمند دارو
پژوهشگران دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير سامانه نانو كامپوزيتي‌ براي رهايش هدفمند داروي پوكي استخوان عرضه كردند كه قادر به انتقال هدفمند دارو به محل مورد نظر است.


به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير، سيدمحسن رضوي نيا- مجري طرح با اشاره به عوارض جانبي داروها، گفت: در مصرف داروها به ويژه در داروهاي سرطاني ، پس از مصرف مدت زمان قرار گيري دارو در دوز بهينه در بدن بسيار اندك است و پس از مصرف دوز دارو اغلب در محدوده خطرناك و يا غير موثر قرار مي‌گيرد

وي به نحوه استفاده از داروهاي خانواده بيسفوسفونات در نوع خواركي و تزريقي براي درمان بيماري پوكي استخوان اشاره كرد و افزود: نوع خوراكي اين دارو (داروي آلندرونات 70 ميليگرم) بايد هفته‌اي يك بار مصرف شود و بيمار به مدت 30 دقيقه نبايد خم و يا دراز كش شود ضمن آنكه به مقدار زيادي آب بايد مصرف و نبايد غير از آب نوشيدني ديگري مصرف شود.

رضوي نيا، به بيان عوارض ديگر اين دارو پرداخت و ادامه داد: عمده اين عوارض به اين دليل است كه تا زماني كه دارو به هدف مورد نظر برسد، از نواحي مختلف بدن عبور مي‌كند.

مجري طرح، از ارائه روشي براي كاهش عوارض اين نوع داروها خبر داد و يادآور شد: اين پروژه تحقيقاتي با عنوان "رهايش كنترل شده دارو در حين ترميم بافت سخت از طرق سامانه نانو كامپوزيتي LDH ژلاتين"در خصوص انتقال هدفمند داروي بيسفوسفونات براي درمان بيماري پوكي استخوان كرديم.

وي با اشاره به جزئيات اين طرح تحقيقاتي توضيح داد: از آنجايي كه تمركز اين تحقيقات بر بيماري پوكي استخوان بوده است از اين رو اقدام به ساخت داربست زيست سازگاري كرديم كه داراي ساختاري مشابه ساختار استخوان باشد تا بتوانيم دارو را بر روي آن بارگذاري كنيم و از اين طريق دارو به هدف مورد نظر منتقل كند.

وي با به بيان نحوه استفاده از اين داربست براي رهايش هدفمند دارو پرداخت و اضافه كرد: اين داربست به عنوان ايمپلنت در ناحيه آسيب ديده استخوان بيماران مبتلا به پوكي و شكستگي استخوان به كاربرده مي‌شود از اين رو از اين داربست مي‌توان در قبل يا بعد از شكستگي استخوان استفاده كرد.

وي يادآور شد:در فرد مبتلا به پوكي استخوان به تدريج ناحيه فمور (گردن استخوان) باريك مي شود و اين امر موجب شكنندگي تدريجي استخوان‌ مي‌شود و سامانه توليد شده در محل درگير نصب مي شود و به صورت هدفمند داروهاي مورد نياز به آن منتقل شود.

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن