تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819911448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس خبر مي‌دهدتوليد گياهان دارويي در زمين‌هاي سنگلاخ بابل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس خبر مي‌دهدتوليد گياهان دارويي در زمين‌هاي سنگلاخ بابل
وقتي هدف خواستن باشد، حتي گل هم در سنگلاخ جوانه مي‌زند و مي‌تواند محلي براي كسب روزي هلال باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان بابل، در مناطق كوهستاني و بسيار محروم شهرستان بابل يك توليدكننده خوش ذوق بابلي در اراضي شيبدار و سنگلاخي دست به اقدامي نادر و بي‌سابقه براي كاشت گياهان دارويي از جمله نهال گل محمدي،بيدمشك،زرشك و گردوكاري كرده است.

اين حركت كه از سوي كارشناسان و متخصصان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ذيربط اجرايي مورد تاييد قرار گرفته است از كيفيت بسيار زيادي برخوردار بوده و بازده اقتصادي بالايي به دنبال دارد.

علي قنبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل در اين باره اظهار داشت: از سال 1379در ارتفاع بيش از 2 هزار و 600 متر از سطح دريا در روستاي گريوه شهرستان بابل در 20 هكتار از اراضي شيب‌دار و سنگلاخي اقدام به توليد گياهان دارويي كردم.

وي افزود: 10 هكتار از اين اراضي به كشت گل محمدي،يك هكتار بيدمشك، 1.5 هكتار زرشك و بقيه به گياهان خودرو اختصاص دارد.

توليد كننده گياهان دارويي با اشاره به اينكه درآمد سالانه اين طرح بالغ بر 300 ميليون تومان است،اذعان داشت: در اين طرح براي50 نفر اشتغالزايي شده كه پنج نفر به صورت دائم فعاليت داشته و بيمه هستند.

قنبرزاده اجرا اين طرح را سبب ايجاد انگيزه براي روستاييان به ويژه جوانان جوياي كار دانست و تصريح كرد: اجراي اين طرح در منطقه سبب شد تا جوانان منطقه اقدام به تشكيل شركت تعاوني گل گستر روستايي كنند و تشويق به انجام فعاليت اقتصادي در توليد گياهان دارويي در منطقه شوند كه به دليل عدم حمايت كافي از سوي مسئولان جوانان را براي ادامه كار دلسرد كرده است.

وي با اشاره به اينكه روستاي گريوه بيش از 120 خانوار ساكن دارد،گفت: با اجراي پروژه توانستم جوانان جوياي كار منطقه و همچنين مناطق اطراف را جذب كرده كه در بين آنها كارشناسان و متخصصان نيز ديده مي‌شوند.

قنبرزاده خواستار رفع محروميت منطقه و رفع مشكل صعب‌العبور بودن جاده‌هاي مسير گريوه شد و بيان داشت: اگر دولتمردان وارد عرصه شوند و حمايت ميداني داشته باشند نه تنها محروميت از چهره منطقه زدوده مي‌شود بلكه زمين‌هاي زيادي به زير كشت گياهان دارويي مي‌رود و كمكي به اقتصاد كشور و هم معيشت مردم منطقه مي‌شود.

اين توليد كننده گل وگياهان دارويي در مازندران بيان داشت: اين امر زمينه مشاركت مردم در كنار دولت براي حركت ملي در راستاي بحران‌زدايي است و در صورت حمايت و توسعه وسيع به صورت علمي، فني و كارشناسي در سطح ميليون‌ها هكتار از زمين‌ها و منابع كم بازده نقاط كوهستاني و شيبدار كه از شرايط آب و هوايي و اقليمي ويژه‌اي برخوردار هستند، قابل اجرا ست.

قنبرزاده اين اقدام را سبب احياي عوامل زيست محيطي دانست و گفت: اين اقدام سبب جلوگيري از بحران‌هايي چون فرسايش خاك،رانش زمين،وقوع سيلاب‌ها،تضعيف سفره آبهاي زيرزميني، خشكسالي،كاهش اكسيژن،گازهاي گلخانه‌اي و آلودگي‌هاي آب و هوايي مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: داشتن موقعيت كوهستاني،منطقه ممتاز گردشگري،عالي‌ترين وضعيت براي اشتغالزايي پايدار و غير كاذب،رفاه معيشت مردم و جلوگيري از مهاجرت به شهرها از مهم‌ترين عوامل لزوم توجه به اين طرح است.

اين توليدكننده گل و گياهان دارويي مازندران گفت: اجرا اين طرح مي‌تواند اقدام موثري در فراهم كردن شرايطي براي بازگشت مجدد از شهرها به روستاها بوده و بخش عظيمي از معضلات و دغدغه هاي موجود را ريشه‌اي و بنيادي كاهش دهد، چرا كه صنعت گردشگري يكي از صنايع پردرآمد و از بزرگ‌ترين منابع توليد اشتغال در جهان بوده كه حدود يك دهم توليد ناخالص عالم از اين صنعت گران‌بها است و بي‌شك يكي از موفقيت‌آميزترين شيوه در رفع معضلات گريبانگير جامعه و خروج از كلان شهرها است.

انتهاي پيام/866009/صا40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن