تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819301942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحي: ۱۵ نوع راديو دارو را توليد مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: صالحي: ۱۵ نوع راديو دارو را توليد مي‌كنيم
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: ۱۵ نوع راديو دارو را توليد مي‌كنيم و بايد شيوه‌هاي استفاده از اين راديو داروها را جا بياندازيم.
تسنيم: علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي امروز، در حاشيه بازديد خود از بيمارستان مسيح دانشوري با اشاره به اينكه خداوند امروز اين توفيق را به من داد تا از بيمارستان‌هاي شهداي تجريش و مسيح دانشوري بازديد كنم، گفت: اين ديدارها مفيد بود چرا كه اين دو مركز از مراكز پرتوي مهم محسوب مي‌شوند.

وي با بيان اينكه يكي از فعاليت‌هاي سازمان انرژي اتمي استفاده از فناوري هسته‌اي در امور پزشكي است، اظهار داشت: در اين زمينه بايد از توليد راديوداروهاي مختلف و پت‌ها استفاده شود. به همين جهت اين بازديدها براي گسترده‌تر كردن مراكز درماني كشور است تا بتوانيم مراكز درماني را براي استفاده از پرتودرماني گسترش دهيم. ضمن اينكه سازمان انرژي اتمي فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كرده است.

رئيس سازمان انرژي اتمي اضافه كرد: ما در كارخانه آب سنگين اراك، پي‌تي‌يوت‌ها را توليد مي‌كنيم تا مورد استفاده بيماري‌هاي قلبي و مغزي قرار بگيرد. توجه به فراواني سازمان انرژي اتمي از طريق سانتريفيوژهاست و اميدواريم بتوانيم اين عرصه را گسترش دهيم و با گذاشتن كارگاه‌هاي آموزشي پت‌ها را بيشتر كنيم.

صالحي اظهار داشت: ما در حال حاضر يك رودوتون در يزد ساختيم و به همين جهت با توجه به اين تجربه اميدواريم به ساخت سيكلترون‌هاي كوچك در آينده بپردازيم.

وي تصريح كرد: يكي از قسمت‌هاي موردنياز بخش‌هاي مگنت است كه اين فرصت خوبي براي سازمان انرژي اتمي است تا بتواند كار عمده‌اي را در اين زمينه آغاز كند تا مردم ايران بدانند به فناوري هسته‌اي استفاده‌اي پزشكي دارد.

رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اينكه در حال حاضر 15 نوع راديودارو را توليد مي‌كنيم و بايد شيوه‌هاي استفاده از اين راديوها را جا بياندازيم ادامه داد، در اين فرصت پيش آمده اميدواريم با 14 هزار پرسنل خود فصل جديدي را در اين زمينه آغاز كنيم.

خبرنگاري از صالحي پيرامون ارتباط ايران با آژانس سوال كرد، كه وي در پاسخ اظهار داشت: ما تفاهمنامه‌اي را با آقاي آمانو نوشتيم كه آنها تقاضاي 6 مورد را از ما داشتند تا براي تلطيف فضاي موجود بتوانيم خواسته آنها را تامين كنيم. يكي از آنها بازديد از آب سنگين اراك بود كه انجام شد و به زودي از معدن گچين در بندرعباس بازديد خواهند كرد.

وي تاكيد كرد: اميدوارم آقاي آمانو همواره نسبت به گزارشات قبلي در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران رويكرد بهتري داشته باشد و همكاري ايران و آژانس نيز متقابل باشد.

صالحي در ادامه از سفر بازرسان آژانس به ايران خبر داد و گفت: در اوايل بهمن بازرسان آژانس به ايران خواهند آمد كه تاريخ دقيق آن مشخص مي‌شود.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن