تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802615758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي توصيفي و تحليلي كتاب «الغيبه شيخ طوسي» منتشر شد/ چند خبر كوتاه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بررسي توصيفي و تحليلي كتاب «الغيبه شيخ طوسي» منتشر شد/ چند خبر كوتاه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
رئيس پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي از انتشار كتاب «بررسي توصيفي و تحليلي كتاب الغيبه شيخ طوسي» خبر داد و گفت: كتاب الغيبه اثر شيخ طوسي از مصادر و منابع دست اول روايي شيعي در موضوع مهدويت به شمار مي رود كه روايات مربوط به مهدويت در يك متن كلامي جا گرفته و هر بحث و عنوان با دلايل متقن عقلي و نقلي به اثبات رسيده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام والمسلمين رباني، رئيس پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي از انتشار كتاب «بررسي توصيفي و تحليلي كتاب الغيبه شيخ طوسي » خبر داد و گفت: كتاب الغيبه اثر شيخ طوسي از مصادر و منابع دست اول روايي شيعي در موضوع مهدويت به شمار مي رود. در اين اثر روايات مربوط به مهدويت در يك متن كلامي جا گرفته و هر بحث و عنوان با دلايل متقن عقلي و نقلي به اثبات رسيده است.

وي ادامه داد: استفاده از روايات علم آور در نظر مولف از جهت ديگر بر ارزش و اعتبار اين كتاب افزوده است. اثر حاضر عهده دار بررسي توصيفي و تحليلي اين كتاب است كه به بحث درباره پديدآورنده كتاب، شناسايي اثر، حديث پژوهي و محتواشناسي آن مي پردازد.

رئيس پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي درباره خلأهاي اين حوزه يادآور شد: خلأ مهم و آسيب شكننده اي كه در عرصه پژوهشهاي مهدوي وجود دارد عدم وجود اطلاعات تحليلي (توصيفي ـ انتقادي) درباره مصادر و منابعي است كه در عرصه مهدويت در دسترس مي باشد. اين منابع شامل آثاري از اصحاب ائمه اطهار و علماي گرانقدر شيعه، و نيز از سوي مدعيان دروغين جريان هاي باطل و فرقه اي ضد شيعه مي باشد.

وي در مورد خطرات ناشي از كتابهاي انحرافي يادآور شد: عدم بررسي و تمييز منابع موجب آثار سوء و استفاده و ارجاع به آثار باطل شده است. حتي در مواردي در آثاري كه به عنوان معرفي منابع مهدوي تهيه شده است همه اين مصادر يكجا و بدون هيچ گونه راهنمايي و توضيح معرفي شده اند كه همين مستند ارجاعات و نقل قول هاي سخيف و باطل و يا مستمسكي براي منحرفان شده است.

حجت الاسلام و المسلمين رباني با اشاره به ثمرات اين پروژه اضافه كرد: استمرار اين حركت پژوهشي مي تواند با غربال گري و بررسي انتقادي متون و آثار مهدوي، جلوي بسياري از آسيب ها در ارائه آثار بي محتوي، سست و يا منحرف را بگيرد.

اين اثر به قلم حجت الاسلام و المسلمين حيدرعلي رستمي در سال 1392 و در 152 صفحه، توسط مؤسسه بوستان كتاب به چاپ رسيده و قيمت آن نيز 5000 تومان مي باشد.

كتاب «نفس و بدن در متون ديني» منتشر شد

كتاب «نفس و بدن در متون ديني» به عنوان اولين شماره از مجموعه كتاب هاي «نفس و بدن» از سوي پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامي به چاپ رسيد.

مسئله نفس و بدن از جمله مسائل مهم فلسفي است كه از ديرباز تاكنون مورد توجه متفكران بوده و در دهه‌هاي اخير نيز در پژوهش‌هاي فلسفي اقبال گسترده‌اي به آن شده است.

در اين راستا، پژوهشكده فلسفه و كلام اسلامي، كلان‌طرح «رابطه نفس و بدن» را در دستور كار خود قرار داد و به منظور گشودن قلمروهاي تازه در مسئله نفس و بدن و ارتقاي كيفي بحث‌ها و دفاع روزآمد از آموزه‌هاي ديني، همايش بين‌المللي «آموزه‌هاي ديني و مسئله نفس و بدن» را در اسفندماه 1389 برگزار كرد كه فرهيختگاني از داخل و خارج كشور، با ارائه مقالات خود بر غناي علمي اين همايش افزودند.

مجموعه‌ مقالات اين همايش از سوي گروه فلسفه اين پژوهشكده در هفت مجلد با عنوان كلي" نفس و بدن" تدوين شده و به انتشار خواهد رسيد.

كتاب «نفس و بدن در متون ديني» نخستين مجلد اين مجموعه مي باشد كه در 456 صفحه و به قيمت 25000 تومان توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به چاپ رسيده است.

پروژه «نقد متن حديث» در حال انجام است

حجت الاسلام والمسلمين خادمي كوشا مدير گروه دانشهاي وابسته به فقه از آخرين وضعيت پروژه «نقد متن حديث» خبر داد و گفت: اين پروژه كه از سال 87 شروع شده، توسط حجت الاسلام والمسلمين رضا اسلامي عضو هيئت علمي پژوهشكده فقه و حقوق در حال انجام است.

وي ادامه داد: اين پروژه در قالب مجموعه گفتگوهايي با آيت الله سيد احمد مددي، با موضوع روش شناسي فهم حديث و تحليل محتوايي احاديث مي باشد.

مدير گروه دانشهاي وابسته به فقه اضافه كرد: مقرر شد اين مجموعه گفتگوها در قالب مقاله چاپ شود، كه يك مقاله از مجموعه گفتگوها توسط اسلامي آماده شده و به زودي در مجله فقه منتشر مي شود.

پروژه «تأثير شرايط اجتماعي بر اجتهاد» در حال انجام است

حجت الاسلام والمسلمين حسنعلي علي اكبريان مدير گروه فلسفه فقه پژوهشكده فقه و حقوق از آخرين وضعيت پروژه «تأثير شرايط اجتماعي بر اجتهاد» خبر داد و گفت: اين پروژه كه از سال 82 شروع شده، به صورت مجموعه مصاحبه هاست كه دبير اجراي آنرا مصطفي ميراحمدي بر عهده دارد.

وي تأخير در اصلاح مصاحبه ها و مشكلات پيش آمده براي دبير اجرايي اين پروژه را از علل تأخير در اين پروژه دانست و متذكر شد: در حال حاضر اين پروژه دوباره به دبير علمي محول شده، و اميدواريم با توجه به اينكه مصاحبه ها انجام شده، تا پايان سال بتوانيم اين پروژه را به اتمام برسانيم.

«مأخذشناسي جامع فقه اسلامي» در قالب نرم افزار ارائه خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمين خادمي كوشا مدير گروه دانشهاي وابسته به فقه از ارائه نرم افزار «مأخذشناسي جامع فقه اسلامي» خبر داد و گفت: توافقات اوليه براي تهيه اين نرم افزار انجام شده و اميدواريم امسال بتوانيم اجراي آن را شروع كنيم. پروژه «مأخذشناسي جامع فقه اسلامي» كه در حال تهيه نرم افزار آن هستيم، از سال 86 توسط محمد نوري انجام شده است.

وي اضافه كرد: اين پروژه در نوع خود بي نظير است، چون تمامي منابع فقهي، حتي پايان نامه ها را اعم از شيعه و سني در دانش فقه معرفي مي كند و از اين جهت مي تواند خلاء موجود را پر كند. اميدواريم با تهيه اين نرم افزار بتوانيم نياز پژوهشگران اين حوزه را تأمين كنيم.

جلد اول «فرهنگ نامه تحليلي وجوه و نظائر قرآن» منتشر مي شود

حجت الاسلام والمسلمين عيسي زاده مديرگروه فرهنگ نامه هاي قرآني از ارسال جلد اول كلان پروژه «فرهنگ نامه تحليلي وجوه ونظائر قرآن» به واحد نشر در آينده نزديك خبر داد.

وي افزود: وجوه و نظائر يكي از زير مجموعه هاي فرهن گنامه هاي تحليلي است كه در رابطه با آن آثار جامعي تدوين نشده است. تدوين اين فرهنگ نامه به عنوان موظفي يكي از اعضاي هيئت علمي گروه در دستور كار قرار گرفته واز سال 89 آغاز شده و قرار است در دو جلد منتشر شود.

وي افزود: جلد اول اين فرهنگنامه از سوي معاونت پژوهشي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي مورد تأييد قرار گرفت و پس از بررسي ملاحظات و نكات ارزياب محترم پژوهشگاه و رفع ايرادهاي مختصر، جهت انتشار به واحد نشر پژوهشگاه ارسال خواهد شد.

كد خبر: 2195682

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۴ - ۱۰:۴۲

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن