تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819659032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش 10 درصدي ميزان مصرف آب كشور در 6 ماهه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كاهش 10 درصدي ميزان مصرف آب كشور در 6 ماهه امسال


ميزان مصرف آب كشوردر نيمه نخست امسال حدود 10 درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته كه بيشترين كاهش مصرف در شهرهاي اهواز و تهران بوده است.

به گزارش مهر، حميدرضا جانباز مشاور وزير نيرو ضمن اعلام اين مطلب با اشاره به اينكه با اطلاع رساني هايي كه براي كاهش مصرف آب انجام شد، مردم همكاري خوبي را در اين زمينه انجام داده‌اند،گفت:مشكل سامانه شرق تهران اندكي حل شده است و اگر روند بارش هاي كنوني ادامه يابد موضوع كم آبي برطرف مي‌شود‌؛با اين وجود كماكان حفر چاه و بكارگيري چاه هاي ديگر در اين خصوص ادامه دارد.

وي ادامه داد: متاسفانه در قم و كرج بيشترين ميزان افزايش مصرف در شش ماه نخست امسال رخ داده است كه مديريت مصرف در اين دو شهر بايد مدنظر قرار گيرد.

مديرعامل شركت مهندسي آبفاي كشور در خصوص وضع سامانه اصفهان بزرگ گفت:اكنون در اصفهان چاه هاي فلمن را از دست داده ايم و كلا متكي به آب زاينده‌رود هستيم.در اين زمينه شرايط كنوني زاينده رود هم مطلوب نيست و هم اكنون حجم ورودي و خروجي اين سد يكسان است. در هفته گذشته همچنين سهم استان يزد از آب انتقالي به زاينده رود كاهش يافت و براي تامين آب شهر يزد به منابع آب زير زميني متكي شديم و اندكي افزايش شوري آب رخ داد.

وي با بيان اينكه اراك از مناطقي است كه احتمالا تابستان سختي را پيش رو خواهد داشت گفت: فقط با استفاده از سد كمال صالح مشكل اراك حل نمي شود و بايد با تدابيري اين مشكل را حل كرد.

جانباز با بيان اينكه در استان كرمان وضع آب بحراني است، افزود: در بيشتر شهرهاي استان كرمان مشكل كمبود و كيفيت آب وجود دارد و متاسفانه خط انتقال آب از سد صفا به كرمان پيشرفت كمي داشته و بعيد است ظرف دو سال آينده به بهره برداري برسد و اين مشكل بايد با حساسيت هاي لازم حل شود.

اتمام فاز اول مطالعات انتقال آب خزر

از سوي ديگر ،قائم مقام وزير نيرو هم با اعلام اينكه فاز اول مطالعه براي انتقال آب درياي خزر به سمنان انجام شده است، گفت: انتقال 200 ميليون مترمكعب آب براي مصارف شرب و صنعت در اين طرح مدنظر قرار دارد.

ستار محمودي در گفتگو با مهر با بيان اينكه طرح انتقال آب درياي خزر به سمنان در اواخر سال 88 مطرح شده بود، گفت: اين طرح به نحوي بود كه مطالعه و اجراي آن به صورت همزمان دنبال مي شد كه با هم شروع شوند. زماني هم كه وزارت نيرو كار را دنبال مي كرد، بحث انجام يك فاز مطالعاتي طرح بود.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون فاز اول مطالعاتي طرح براي تاييد در اختيار شركت مديريت منابع آب ايران قرار گرفته است. به صورت كلي موضوع انتقال آب بين حوضه‌ها در تمام دنيا انجام مي شود.

نامبرده با تاكيد بر وجود مباحث زيست محيطي درباره طرح انتقال آب درياي خزر به مركز ايران تصريح كرد: ابتدا بايد آب دريا شيرين و سپس منتقل شود. اين روش اجراي طرح هم اكنون مورد تاييد سازمان محيط زيست هم است.

وي با اشاره به اين موضوع كه ممكن است در فاز دوم مطالعاتي، طرح نياز به تغييراتي داشته باشد، گفت: در انتقال آب دريا به مركز كشور مسائل مختلفي بايد مدنظر قرار گيرد.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن