تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 12.2 درصدي طلاق در 6 ماهه اول امسال در همدان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: افزايش 12.2 درصدي طلاق در 6 ماهه اول امسال در همدان
مدير كل ثبت احوال استان همدان از ثبت يك هزار و 861 مورد طلاق در 6 ماهه اول امسال در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه همدان، "عبدالله مقصودي فر" صبح روز چهارم دي ماه سال جاري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در 6 ماهه اول امسال يك هزار و 861 مورد طلاق در استان ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.2 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: در 6 ماهه اول امسال تعداد 12 هزار و 81 مورد ازدواج به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد كاهش يافته است.

مقصودي فر تصريح كرد: نسبت ازدواج به طلاق در 6 ماهه اول امسال برابر 6.5 بوده كه اين نسبت در مدت مشابه سال قبل برابر 7.5 بوده است.

وي ادامه داد: نرخ خام ازدواج در 6 ماهه اول امسال برابر 13.6 در هزار بوده و نرخ خام طلاق نيز برابر 2.1 در هزار بوده است.

تويسركان و رزن از داشتن دفتر طلاق محرومند

مدير كل ثبت احوال همدان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه دفتر طلاق در شهرستان تويسركان و رزن وجود ندارد اعلام آمار طلاق به تفكيك در هر شهرستان صحيح نيست.

وي گفت: در هر شبانه روز در استان همدان 65 واقعه ازدواج و 10 واقعه طلاق در استان رخ مي‌دهد.

وي ميانگين دوام زندگي افراد را در استان همدان 6.4 درصد اعلام كرد و گفت: ميانگين دوام زندگي هر زوج به طور متوسط هفت سال است.

مقصودي فر ادامه داد: بيشترين واقعه ازدواج در سن 20 تا 24 سالگي به وقوع مي‌پيوندند، اما ميانگين سن ازدواج در مردان 27 سال و در زنان 22 سال است.

مدير كل ثبت احوال همدان بيشترين واقعه طلاق را بين سن 25 تا 29 سال اعلام كرد و گفت: ميانگين سني طلاق در بين مردان 33 سال و در خانمها 27 سال است.

وي به نحوه تغيير واريز يارانه ها براي افرادي كه ازدواج كرده اند اشاره كرد و گفت: سامانه ثبت احوال در حوزه ثبت ازدواج در فاصله 15 روز فعال بوده و اين سامانه در سيستم بارگذاري مي‌شود، همچنين سازمان هدفمندي يارانه‌ها به اطلاعات دسترسي دارد كه در صورت تقاضاي متقاضي در سيستم با دادن شماره حساب جديد يارانه‌ها به حساب خانواده جديد واريز خواهد شد.

مقصودي فر خاطرنشان كرد: در 6 ماهه اول امسال تعداد پنج هزار و 241 مورد واقعه فوت به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته كه پنج هزار و 56 مورد واقعه فوت ثبت شده بود، 3.7 درصد افزايش يافته است.

وي تصريح كرد: از كل فوت‌هاي ثبت شده در 6 ماهه اول امسال سه هزار و 43 نفر مرد و دو هزار و 198 نفر زن بوده‌اند.

مقصودي فر ادامه داد: به طور متوسط در هر شبانه روز 28 مورد فوت به وقوع مي‌پيوندند، همچنين از كل فوت‌هاي ثبت شده در اين مدت تعداد چهار هزار و 821 واقعه در مهلت 10 روز به ثبت رسيده است كه 98 درصد از كل فوتهاي ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

وي گفت: نرخ خام فوت در 6 ماهه اول امسال برابر 5.9 در هزار بوده است.

مقصودي فر تصريح كرد: از مجموع پنج هزار و 241 مورد واقعه فوت سه هزار و 446 مورد فوت در شهر به وقوع پيوسته كه اين آمار معادل 66 درصد است همچنين از مجموع پنج هزار و 241 مورد فوت ثبت شده يك هزار و 795 واقعه كه معادل 34 درصد است مربوط به روستاهاست.

مدير كل ثبت احوال همدان به نسبت جنسي فوت در همدان اشاره كرد و گفت: به ازاي هر 138 نفر مرد 100 نفر زن فوت مي‌كند، همچنين بيشترين علت فوت ناشي از بيماري‌هاي قلبي و عروقي است.

مقصودي فر اظهار كرد: بيشترين سن فوت شدگان در استان همدان سن 75 سال به بالا بوده كه معادل 16 درصد است، همچنين ميزان اميد به زندگي در مردان 72 سال و در زنان 74 سال است.

وي ادامه داد: بالاترين نرخ فوت ثبت شده در استان همدان مربوط به شهرستان بهار با 6.8 در هزار و شهرستان همدان 6.6 در هزار است، همچنين كمترين نرخ فوت ثبت شده مربوط به شهرستان فامنين با 4.4 در هزار است.

مقصودي فر به آمار ولادت در 6 ماهه اول امسال اشاره كرد و گفت: در 6 ماهه اول امسال تعداد 16 هزار و 455 مورد واقعه ولادت به ثبت رسيده و نسبت به سال گذشته كه اين آمار 16 هزار و 27 مورد ولادت بوده 2.7 درصد افزايش يافته است.

وي گفت: از كل ولادت‌هاي ثبت شده در اين مدت هشت هزار و 460 نفر پسر و هفت هزار و 995 نفر دختر بوده كرد‌ه‌اند، بنابراين به طور متوسط به ازاي تولد هر 106 پسر، 100 دختر متولد شده است.

مقصودي فر خاطرنشان كرد: به طور متوسط در هر شبانه روز 89 نوزاد متولد شده و از كل ولادت‌هاي ثبت شده در اين مدت تعداد 16 هزار و 302 واقعه در مهلت 15 روز به ثبت رسيده است كه 99.4 درصد از كل ولادت‌هاي ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

وي همچنين نرخ خام ولادت را در 6 ماهه اول امسال برابر 18.5 در هزار اعلام كرد.

مدير كل ثبت احوال همدان خاطر نشان كرد: بيشترين واقعه ولادت مربوط به شهرستان همدان با تعداد پنج هزار و 794 واقعه بوده و كمترين واقعه ولادت نيز با 383 مورد در شهرستان فامنين ثبت شده است.

وي بالاترين نرخ مواليد را مربوط به شهرستان اسدآباد با 19.6 در هزار و كمترين نرخ مواليد را نيز مربوط به شهرستان تويسركان با نرخ 16.7 در هزار اعلام كرد.

مقصودي فر تصريح كرد: نرخ جانشيني بايد 2.1 درصد باشد در حاليكه اين نرخ در استان همدان پايين تر است كه پايين بودن اين آمار ناشي از عدم تمايل خانواده‌ها به داشتن فرزند بيشتر است و خانواده‌ها تنها به داشتن يك فرزند تمايل دارند.

وي گفت: نرخ باروري در كشور 1.6 درصد است، همچنين بيشترين سن باروري در مادران بين سن 25 تا 29 سال اتفاق مي‌افتد، به اين معني كه 31 درصد ولادت‌ها 25 تا 29 سال در خانمها به وقوع مي‌پيوندند.

مقصودي فر تصريح كرد: 93 درصد ثبت ولادت‌ها توسط پدران انجام مي‌شود كه اين موضوع به علت بستري بودن مادر بعد از زايمان است.

وي تاكيد كرد: از مجموع ولادت‌هاي 6 ماه اول سال جاري 9 هزار و 462 واقعه ولادت‌ها شهري و 6 هزار و 993 مورد واقعه كه معادل 43 درصد است در روستاها به وقوع مي‌پيوندد.

وي گفت: بيشترين ولادت ثبت شده در مهلت قانوني در استان همدان مربوط به تويسركان بوده كه معادل 99.9 درصد است، همچنين اسدآباد با 99 درصد آخرين شهرستان از نظر ثبت ولادت در مهلت قانوني است.

مدير كل ثبت احوال همدان به بيشترين فراواني انتخاب نام در 6 ماهه اول امسال اشاره كرد و گفت: در گروه پسران بيشترين نام مربوط به امير علي با تعداد 555 مورد و در گروه دختران نيز بيشترين فراواني نام مربوط به نام فاطمه با تعداد 713 مورد بوده است.

وي ادامه داد: بعد از نام امير علي در گروه پسران محمدطاها و ابوالفضل در رده هاي بعدي بيشترين نام انتخابي پسران قرار داشته‌اند.

مقصودي فر گفت: در گروه دختران نيز بعد از نام فاطمه به ترتيب نامهاي زهرا، نازنين زهرا حائز بيشترين تعداد بوده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: وظيفه ثبت احوال ثبت وقايع چهارگانه ازدواج، فوت، ولادت و انتشار امر جمعيتي بوده است و در طول سالهاي بعد از آن ماموريتهاي ديگري به ثبت احوال اضافه شده كه از جمله آنها كارت شناسايي ملي، تغيير نام و نام خانوادگي، تغيير سن و اطلاح سن و ساير مشخصات است.

وي گفت: سه ماموريت اصلي ثبت وقايع حياتي چهار گانه، رصد مهاجرت، اتقان اسناد سه جلدي و هويتي و توليد و انتشار آمار جمعيتي از وظايف مهم مجموعه ثبت احوال است.

مقصودي فر تصريح كرد: در 6 ماهه اول امسال 51 هزار و 516 جلد شناسنامه بالاي 15 سال به صورت مكانيزه صادر و تحويل داده شده، همچنين 17 هزار و 264 جلد شناسنامه زير 15 سال به صورت مكانيزه صادر شده و پنج هزار و 502 فقره شناسنامه المثني صادر شده است.

وي افزود: در 6 ماهه اول امسال يك هزار و 12 مورد تغيير نام در ثبت احوال همدان صورت گرفته كه از اين تعداد 502 مورد مربوط به دختران و 510 مورد نيز مربوط به پسر بوده است.

مدير كل ثبت احوال همدان گفت: بيشترين نام‌هاي تغيير يافته در بين پسران اصغر و اكبر بوده كه به علي، محمد و مهدي تغيير يافته است.

وي ادامه داد: بيشترين نام تغيير يافته در بين دختران مربوط به اسم صغرا و كبري بوده كه به اسم زهرا، فاطمه، مريم و سارا تغيير يافته است.

مقصودي فر گفت: در سال جاري افراد براي تغيير نام به دادگاه مراجعه نمي‌كنند و تنها مراجعه به ثبت احوال استان كافي است.

وي اظهار كرد: نام‌هاي خانوادگي تغيير يافته در 6 ماهه اول امسال يك هزار و 353 مورد بوده كه عمدتا نام‌هاي خانوادگي آنها نامناسب‌ يا نام محل بوده كه متقاضيان تقاضاي تغيير داده‌اند.

مدير‌كل ثبت احوال همدان تاكيد كرد: در صورتيكه سن افراد اصلاح نشده باشد، افراد مي‌توانند با مراجعه به ثبت احوال نسبت به اصلاح سن درج شده در شناسنامه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن