تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپا مقصدی نامعلوم برای پناهجویان سوری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اروپا مقصدی نامعلوم برای پناهجویان سوری خبرگزاری رسا ـ عفو بین‌الملل: پناهجویانی که از راه دریا قصد ورود به اروپا را داشته‌اند، اغلب در کشورهای یونان، بلغارستان و ایتالیا با تحقیر و بدرفتاری بازگردانده شده‌اند.



به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود از کم‌توجهی و سر باز زدن کشورهای اروپایی از پناه دادن به آوارگان جنگ داخلی سوریه انتقاد کرد. به گفته این نهاد سازمان ملل، آن ها با آغاز زمستان در شرایط سختی به سر می‌برند.
به گفته دویچه وله؛ عفو بین‌الملل سیاست‌های پناهندگی اعضای اتحادیه اروپا را "شرم‌آور" خواند و تاکید کرد که در میان این کشور‌ها تنها آلمان است که به تنهایی نزدیک به پنج برابر 9 کشور دیگر پناه‌جوی سوری را پذیرا شده است.
سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود از کشورهای اروپایی انتقاد می‌کند که تاکنون تنها امکان پناه دادن به 12 هزار نفر از شهروندان سوریه را که در مناطق جنگ زده‌ی این کشور به سر می‌برند فراهم کرده است.
برپایه این گزارش؛ عفو بین‌الملل آلمان با فراهم کردن امکان اسکان 10 هزار نفر، با فاصله‌ی بسیار از دیگر کشورهای اروپایی، دارای برنامه حفاظتی از شهروندان آسب‌دیده سوریه است. هر چند که این کشور نیز می تواند بیش از این، پناهجو را پناه داده و رسیدگی کند.
بر این اساس 18 کشور عضو اتحادیه اروپا اصلا در برنامه پذیرش شهروندان سوری سهیم نیستند و 9 کشور روی هم، آماده‌ی پذیرش 2 هزار و 340 نفر شده‌اند.
گفتنی است گفته می‌شود تاکنون 55 هزار سوری از راه‌های غیرقانونی وارد اروپا شده‌اند و تقاضای پناهندگی داده‌اند. تنها در ماه اکتبر 650 پناهجو که بسیاری از آن‌ها اهل سوریه بوده‌اند بر اثر غرق شدن کشتی‌های مملو از مسافر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش عفو بین‌الملل؛ پناه‌جویانی که از راه دریا قصد ورود به اروپا را داشته‌اند، اغلب در کشورهای یونان، بلغارستان و ایتالیا با تحقیر و بدرفتاری بازگردانده شده‌اند./1421/1409/ح



۱۳۹۲/۹/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن