تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820129187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جديدترين روش جاسوسي بدون نياز به اتصال به شبكه


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: جديدترين روش جاسوسي بدون نياز به اتصال به شبكه
دو دانشمند علوم رايانه در موسسه فرانهوفر آلمان، روشي را ابداع كردند كه امكان هك كردن و جاسوسي را بدون نياز به اتصالات اينترنتي يا استفاده از بلوتوث فراهم مي كند.

به گزارش ايرنا از منابع خبري،در اين روش كارت صداي رايانه توسط يك نرم افزار ساده كنترل مي شود و اطلاعات توسط فركانس هايي كه براي انسان قابل تشخيص نيست، به رايانه ديگر ارسال مي شود.

گوش انسان قادر به شنيدن صداهايي با فركانس بين 20 تا 20 هزار هرتز است و صداهايي خارج از اين فركانس توسط گوش انسان شنيده نمي شود.

نرم افزار مورد نظر به شيوه هاي متداول و با استفاده از بدافزارها وارد رايانه نمي شود چون اين شيوه با استفاده از ساير برنامه هاي آنتي ويروس قابل شناسايي است.

نرم افزار مورد نياز براي جاسوسي به اين روش، توسط USB ويروسي، برنامه ضميمه شده به ايميل و هايپرلينك هاي موجود در سايت هاي مختلف وارد رايانه مي شود و به هيچ عنوان توسط شخص يا آنتي ويروس تشخيص داده نمي شود.

اگر رايانه اي به اين برنامه آلوده شود، تمام رايانه هاي مرتبط را نيز درگير مي كند.

امواج صوتي پخش شده در اين روش حدود 20 بيت در ثانيه است كه اطلاعات كمي محسوب مي شود، ولي همين مقدار نيز براي ارسال اطلاعات مورد نيازي مانند رمز و اطلاعات شخصي و محرمانه كافيست.

اين برنامه بر روي گوشي تلفن همراه و تبلت نيز قابل نصب است.

جلوگيري از ارسال امواج صوتي توسط ميكروفون تجهيزات الكترونيكي، با تنظيم فيلتر ميكروفون قابل كنترل است و به گفته پروفسور مارك هاگروت( Mark Hagerott )مدير امنيت سايبري نيروي دريايي ايالت متحده آمريكا ، اين تكنولوژي سالهاست كه در نيروي دريايي آمريكا مورد استفاده قرار مي گيرد ولي ارسال اطلاعات ديگر با اين روش، براي نخستين بار انجام شده است و هنوز راه حل موثري براي آن وجود ندارد.

نتايج كامل اين تحقيقات در شماره اخير نشريه Journal of Communications به چاپ رسيده است.

نظر شما:
------------

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن