تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802953138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج: آغاز دور جديد اعزام به عتبات عاليات/ قيمت‌ها تغيير نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج: آغاز دور جديد اعزام به عتبات عاليات/ قيمت‌ها تغيير نكرده است
سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت از آغاز اعزام زائران عتبات در دوره جديد خبر داد و گفت: در اين دوره ۲۶۷ هزار زائر به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي، از آغاز اعزام دوره جديد زائران ايراني به كربلاي معلي خبر داد و اظهار داشت: دوره جديد اعزام به عتبات عاليات از امروز 23 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

وي افزود: در اين دوره 267 هزار زائر ايراني به كربلاي معلي اعزام مي‌شوند كه براساس برنامه ريزي انجام شده اين گروه روزانه در قالب 80 دستگاه اتوبوس، به عتبات عاليات مي‌روند.

نظافتي با بيان اينكه حدود 45 درصد زائران به صورت هوايي و حدود 55 درصد زميني به عتبات اعزام مي‌شوند، اظهار داشت: اين گروه در طي 88 روز تا 20 اسفند ماه به كربلا مي‌روند و اين گروه از 11 ايستگاه پروازي اعزام مي‌شوند.

قيمت هاي اعزام به عتبات عاليات هيچ تغيير نكرده است
وي از تغيير نداشتن قيمت‌هاي عتبات عاليات خبر داد و افزود: در حال حاضر قيمت اعزام به عتبات عاليات به صورت زميني حدود 740 هزار تا 790 هزار تومان و به صورت هوايي حدود يك ميليون 90 هزار تا يك ميليون 270 هزار تومان تعيين شده است.

سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در ادامه توصيه‌هاي به زائران عتبات ارائه كرد و گفت: با توجه به اينكه اين روزها هوايي عراق خيلي سرد است، بنابراين كساني كه در اين ايام اعزام مي‌شوند حتما لباس گرم به همراه خود ببرند.

وي به حضور ميليوني زائران حسيني در اربعين اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه حدود 20 ميليون نفر در كربلا در اربعين حضور دارند بديهي است در بخش خدمات با مشكلاتي روبه رو شويم و همچنين احتمال جابه جايي برخي هتل‌ها در اين ايام وجود دارد.

هواي عراق سرد است، زائران لباس گرم فراموش نكنند
نظافتي تصريح كرد: همچنين با توجه به بسته شدن مسيرهاي حمل و نقل در داخل شهر كربلا و ناممكن بودن انتقال غذاي گرم براي زائران، در اين روزها غذاهاي كنسرو شده به اين عزيزان داده خواهد شد و اميدواريم كه اين سختي‌ها را متحمل شوند و سعه صدر پيشه كنند.

وي يادآور شد: مردم عزيز بايد اين مسائل را بدانند و بسيار سعه صدر نشان دهند، زيرا حضور 20 ميليون زائران در اربعين باعث برخي محدوديت‌هاي نيز مي‌شود كه اميدواريم زائران عزيز با توجه به حضور معنوي خود اين كمبودها را متحمل شوند.

سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، همچنين به توصيه برخي نكات پزشكي پرداخت و افزود: با توجه به اينكه برخي بيماري‌ها در چنين جمعيت انبوهي ممكن است بوجود آيد، زائران سعي كنند از استفاده وسايل شخصي ديگران به شدت خودداري كنند تا خداي نخواسته برخي مشكلات و مسائل بهداشتي پيش نيايد.

اعزام حدود 400 هزار زائران ايراني خارج از سيستم ثبت نامي سازمان حج و زيارت
وي همچنين از اعزام حدود 400 هزار زائران ايراني خارج از سيستم ثبت نامي سازمان حج و زيارت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اعزام زائران به صورت انفرادي به عتبات عاليات و وجود برخي مشكلات، از اين رو جلساتي با حضور وزارتخانه‌ها و نهادي مختلفي تشكيل شد كه سازمان حج و زيارت اين افراد را ساماندهي كند بنابراين اين گروه‌ها به صورت ساماندهي شده اعزام خواهند شد.

نظافتي تصريح كرد: حدود يك ماه است كه مديران و مسئولان بخش‌هاي مختلف از ارگان‌ها و نهادهاي گوناگون به صورت 24 ساعته در اين زمينه تلاش مي‌كنند تا بتوانند خدمات بهتر و بيشتر را به زائران اباعبدالله الحسين(ع) ارائه كنند.

وي با بيان اينكه در اين ايام تمامي زائران به صورت ساماندهي شده و گروهي از مرز خارج مي‌شوند، افزود: همه زائران تحت پوشش بيمه درمان قرار گرفته اند. بنابراين اگر اتفاقاتي رخ دهد و يا خداي نخواسته كسي دچار حادثه يا مشكلي شود، تا سقف 114 ميليون تومان ديه پرداخته مي‌شود.

سرپرست اداره كل امور عتبات عاليات سازمان حج و زيارت، اظهار كرد: همچنين به زائران تا سقف 15 ميليون هزينه بستري، 1 ميليون تومان هزينه درمان سرپايي داده خواهد شد و اگر در عراق بستري شوند تا سقف 2هزار دلار هزينه درمان داده خواهد شد.

تمامي زائران تحت پوشش بيمه درمان قرار گرفته اند
وي همچنين با بيان اينكه 7 درمانگاه ثابت و دو درمانگاه سيار در ايام اربعين در عتبات عاليات قرار داد، افزود: همه زائران ايراني كه در اين ايام اعزام مي‌شوند و تحت بيمه درمان هستند و خدمات درماني به صورت رايگان به آن‌ها ارائه خواهد شد.

اين مقام مسئول در سازمان حج، همچنين از ثبت اسامي تمامي زائران ايراني اعزامي به عتبات خبر داد و اظهار داشت: تمامي اسامي را داريم و همه زائران قابل شناسايي هستند و تحت پوشش بيمه قرار دارند.

وي يادآور شد: در اين مدت ارگان‌هاي زيادي همچون نيروي انتظامي، گمرك، مرزباني، پايانه‌هاي مرزي، اورژانس كشور، وزارت خارجه و وزارت كشور دست به دست هم دادند تا بتوانند خدمات بيشتري را براي زائران فراهم كنند.

نظافتي همچنين از اعزام بيش از 85 هزار زائر ايراني در قالب طرح ساماندهي به عتبات تا روز جمعه خبر داد و گفت: روز گذشته نيز 25 هزار نفر از زائران ساماندهي شده از استان خوزستان عازم كربلاي معلي شدند.

وي همچنين درباره عوارض دريافتي از زائران گفت: افزون بر مبلغي كه به عنوان خروج از كشور از زائران گرفته مي‌شود، 15 هزار تومان براي تحت پوشش قرار دادن زائران دريافت خواهد شد و آن دسته از زائران ايراني كه به صورت زميني عازم مي‌شوند از مرز مهران براساس مصوبه شوراي شهر اين شهر، 10 هزار تومان نيز مي‌گيرند كه در قبال آن برخي خدماتي را به زائران عزيز ارائه مي‌كنند؛ اما دريافت اين مبلغ به لحاظ قانوني در حال حاضر در وزارت كشور در حال بررسي است.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن