تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802950715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد هشدار دادپايين آمدن دماي هوا و بالا رفتن آمار گاز گرفتگي در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد هشدار دادپايين آمدن دماي هوا و بالا رفتن آمار گاز گرفتگي در مشهد
مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد با تشريح خطرات گازگرفتگي و مسموميت استنشاق گاز سمي منواكسيدكربن، از مرگ سه تن در پي وقوع گازگرفتگي و مسموميت شديد يك زن در مشهد طي دو ماهه اخير خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آتش‌پاد دوم حسن جعفري ظهر امروز با بيان اينكه گاز منواكسيدكربن از سوختن ناقص توليد شده و مهم‌ترين كانون نشت آن از دودكش‌هاي غيراصولي وسايل گرمايشي است، به خبرنگاران گفت: متاسفانه در عمليات‌هايي كه آتش‌نشاني در آن حضور داشته از ابتداي مهر تا پايان آبان ماه سه تن به علت گازگرفتگي جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وي، در يك مورد مرد 70 ساله كه در پاگرد راه پله ساختماني با ابعاد 2.20 * 1.30 زندگي مي‌كرده به علت روشن بودن اجاق گاز تك شعله خوراك پزي و همچنين انشعاب غير مجاز گاز در محل مذكور دچار حادثه شده بود و در مورد ديگر فردي كه براي استراحت، داخل اتاقك نگهباني پروژه در حال ساخت، چادر مسافرتي بر پا كرده بود پس از مسدود نمودن تمامي منافذ چادر، به منظور گرم كردن فضاي آن اقدام به افروختن آتش در تشتك بنايي مي‌كند كه با متصاعد شدن گاز منوكسيد كربن از زغال‌هاي آتش، فرد دچار گازگرفتگي شده و جان خود را از دست مي‌دهد.

جعفري افزود: در مورد سوم نيز روشن گذاشتن خودرو در پاركينگي به ابعاد 4*3 و ارتفاع 1.90 متر ، منجر به گسترش گاز منوكسيد كربن و مرگ يك مرد و مسموميت شديد يك زن مي‌شود .

آتش پاد دوم جعفري با بيان اينكه آمار فوت‌شدگان بر اثر مسموميت با گاز منواكسيدكربن به مراتب بالاتر از اين تعداد است،‌ گفت: اين سه تن تنها در جريان حوادثي جان خود را از دست داده‌اند كه آتش‌نشاني در آن حضور داشته و قطعا عمليات‌هاي ديگري نيز بوده كه آتش‌نشانان در آن نبوده‌اند.

وي بهترين مرجع براي اعلام تعداد كشته‌شدگان گازگرفتگي بر اثر استنشاق گاز منواكسيد كربن را سازمان پزشكي قانوني برشمرد.

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد از شهروندان خواست هنگام نصب دودكش توجه داشته باشند كه انتهاي كليه دودكش‌ها بايد حداقل يك متر از سطح بام و حداقل يك متر از ديوار جانبي بام فاصله داشته باشد و كلاهك آن به شكل H باشد.

وي افزود: دودكش و اتصالات نيز بايد از جنس مقاوم و بدون هيچ‌گونه منفذي نشتي در سرتاسر آن باشد و بديهي است كه استفاده از لوله‌هاي آكاردئوني آلومينيومي در اين زمينه توصيه نمي‌شود.

جعفري درباره شيب لوله‌هاي افقي در واحدها نيز افزود: شيب اين لوله‌ها بايد مثبت و رو به بالا باشد و ارتفاع عمومي آن نيز در بيرون حداقل سه برابر طول افقي آن باشد.

به گفته مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد، قطر لوله‌هاي دودكش نيز بايد مساوي يا بزرگتر از قطر لوله خروجي دستگاه گازسوز باشد.

اين مقام مسئول با اشاره به آن دسته از شهروندان كه براي افزايش دماي منزل خود از سيستم حرارت مركزي يا همان شوفاژ استفاده مي‌كنند نيز گفت: تنها در چنين شرايطي است كه درزبندي و بستن منافذ به منظور جلوگيري از اتلاف حرارت بلا مانع است.

وي افزود:‌ در صورتي كه شهروندان از بخاري‌هاي گازسوز براي تامين گرماي محيط خود استفاده مي‌كنند بايد حتما امكان تهويه از طريق در يا پنجره را در فضا ايجاد كرده و از درزبندي و بستن كامل منافذ خودداري كنند.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد ، استفاده از پلوپز و وسايل غيرگرمايشي براي گرم كردن محيط را امري بسيار خطرناك اعلام كرد.

وي سردبودن لوله دودكش بخاري را به علت خارج نشدن محصولات احتراق و گازهاي سمي از داخل آن دانست و افزود: در اين شرايط حتما بايد شهروندان ضمن رفع نقص، به طور موقت نيز با باز كردن قسمتي از در يا پنجره تهويه مطبوع را در محيط ايجاد كنند تا مشكل رفع شود.

آتش پاد دوم جعفري از شهروندان خواست از به كار بردن وسايل گرمايشي بدون نصب دودكش يا داراي نقص در سيستم دودكش جدا خودداري كنند و افزود: در صورتي كه آبگرمكن‌هاي ديواري به مدت طولاني روشن باشند مي‌تواند سبب بروز گازگرفتگي در واحد مسكوني شود.

وي علت روشن ماندن طولاني آبگرمكن را ناشي از مصرف طولاني مدت آب يا نشت آب گرم دانست و گفت: بايد در اين زمينه تدبيري انديشيده شود.

اين مقام مسئول بكارگيري آبگرمكن‌هاي ديواري در فضاهاي بسته يا مكان‌هاي فاقد جريان هوا را امري خطرناك توصيف كرد و گفت:‌ هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش مستقل و منتهي به فضاي باز بيرون باشد و استفاده از يك دودكش براي چند وسيله نقليه تحت هيچ شرايطي توصيه نمي‌شود.

آتش پاد دوم جعفري اضافه كرد: همچنين بايد سرتاسر مسير دودكش‌ها به منظور اطمينان از هدايت مناسب محصولات احتراق و گازهاي سمي به فضاي بيرون توسط شهروندان كنترل و از سالم بودن آن اطمينان حاصل شود.

وي با اشاره به رنگ شعله بخاري گفت: در صورتي كه رنگ شعله بخاري آبي نباشد ممكن است اين امر ناشي از نرسيدن هواي كافي به بخاري بوده و سبب توليد گاز منواكسيد كربن شود.

جعفري در ادامه از افرادي كه از بخاري‌هاي گازي براي تامين گرمايش محل كار يا زندگي‌شان استفاده مي‌كنند خواست از قرار دادن لوله بخاري در ظرف آب جدا خودداري كنند.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد علايم اوليه گازگرفتگي را سوزش چشم و گلو، احساس سرماخوردگي مانند آب‌ريزش و سوزش بيني، خستگي و بي حالي، نداشتن حوصله و خواب آلودگي، سست شدن عضلات و ميل به چرت زدن و سردرد بدون علت و سرگيجه عنوان و خاطرنشان كرد: در مراحل بعدي گاز گرفتگي كه فرد به خواب رفته با جذب بيشتر اين گاز بدون بو و رنگ فرد دچار بيهوشي و اغما مي‌شود و چون درصد اشباع اكسيژن در خون كم مي‌شود مغز كم كار شده و سيستم كنترل بدن كه در مغز قرار دارد از كار مي‌افتد و فرد مي‌ميرد .

وي در خصوص اقدامات درماني در مراحل اوليه گازگرفتگي عنوان كرد: به محض مشاهده شرايط مذكور سريعاً درب اتاق باز و سعي شود بيمار در فضايي جديد كه اكسيژن بيشتري دارد قرار گيرد، اگر فرد هوشيار است اما فقط سردرد و سوزش بيني و ته حلق دارد كافي است در هواي آزاد قرار گيرد تا كم كم گاز مونواكسيد كربن از بدنش خارج شود و اكسيژن جاي آنرا بگيرد و در اين مدت نوشيدني گرم بخورد و فعاليت جسماني زياد نداشته باشد .

جعفري نيز با تاكيد بر اينكه اگر بيمار داراي سابقه بيماري قلبي باشد يا سن خيلي كم(نوزاد) يا خيلي بالا (كهنسال) داشته باشد، گفت : لازم است تحت مداوا با اكسيژن قرار گيرد و همان مصرف مايعات نيز خوب است .

وي ادامه داد : در صورت بيهوش بودن فرد گازگرفته لازم است در هواي آزاد قرار گيرد و اگر تنفس ضعيف و سختي دارد به وي تنفس كمكي داده شود و سريعا" تحت درمان قرار گيرد .

انتهاي پيام/2202

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن