تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820091892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد توفيق سبحاني از وضعيت بازار كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد توفيق سبحاني از وضعيت بازار كتاب
توفيق سبحاني از وضعيت بازار كتاب انتقاد كرد.

اين نويسنده و پژوهشگر پيشكسوت به خبرنگار ادبيات و نشر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: ديگر مردم توجهي به كتاب نشان نمي‌دهند، ديگر با تأليف نمي‌شود كاري را پيش برد و از پس هزينه‌هاي زندگي برآمد، بايد فكر كاري ديگر بود.

او در ادامه متذكر شد: به صرف علاقه و نام‌دار بودن مؤلفي نيست كه مردم بيايند سراغ كتابي را بگيرند، بايد پول و درآمد باشد كه مردم بتوانند با فراغت خاطر كتاب بخرند و بخوانند، اما متأسفانه اين‌گونه نيست. الآن ناشر مي‌گويد متأسفانه كتاب‌ها فروش نمي‌روند. بايد كتاب خريده شود تا مؤلف بنويسد و ناشر هم چاپ كند، اين‌كه چاپ شود و در انبار بماند، فايده‌اي ندارد.

سبحاني پيش‌تر از آماده‌ چاپ بودن كتاب‌هاي «مقالات» مرشد مولانا و «مكتوبات مولانا» خبر داده و گفته بود: «مقالات» نوشته برهان‌الدين محقق، مرشد مولاناست كه در سال 638 هجري فوت كرده و معلم مولانا بوده است. او كتابي به نام «معارف» دارد كه مرحوم فروزانفر در سال 1333 آن را چاپ كرده و اخيرا هم تجديد چاپ شده است. اما من اكنون مقالات برهان‌الدين محقق را در دست دارم كه اين كتاب مانند مقالات شمس است و درباره افراد مختلف‌، شعر و عرفاي بزرگ نوشته شده و حدود 600 صفحه مي‌شود. من آن را بازنويسي كرده‌ام، مقدمه آن را نوشته‌ام و تنها توضيح‌هايي كه براي كتاب لازم است، بايد نوشته شود.

وي افزود: همچنين «مكتوبات مولانا» را سال 1371 چاپ كردم كه غلط‌هاي بسيار كمي داشت، اما «مكتوبات» مولانا در سال 89 از سوي مركز نشر دانشگاهي دوباره منتشر شد كه متأسفانه هر صفحه آن چندين غلط دارد. من اين كتاب را از اين نشر گرفته‌ام‌، در حال تصحيح آن هستم و از آن‌ها خواسته‌ام نسخه آماده چاپ را به من نشان دهند. اگر چيزي را تغيير نداده باشند، اين كتاب را در مركز نشر دانشگاهي منتشر مي‌كنم، وگرنه آن را براي نشر به ناشر ديگري خواهم سپرد.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن