تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803614786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي نجات يك كودك ۵ ساله؛ فاطمه معتمدآريا ،تهمينه ميلاني و مهتاب كرامتي به ياري آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: براي نجات يك كودك ۵ ساله؛ فاطمه معتمدآريا ،تهمينه ميلاني و مهتاب كرامتي به ياري آمدند
محمد امين، روز ۶ مرداد سال جاري توسط يك مجرم سابقه‌دار ربوده شده حالا بيشتر از چهار ماه از ربوده شدن پسر ۵ ساله مي‌گذرد و هيچ فردي از سرنوشت او اطلاعي ندارد.


به دنبال انتشار خبر ربوده شدن محمد امين، پسر ۵ ساله جويني برخي چهره‌هاي هنري براي كمك در يافتن او اعلام آمادگي كردند. همچنين برخي انجمن‌هاي دفاع از حقوق كودكان نيز با اطلاع از اين حادثه تلخ ضمن ابراز همدردي با خانواده محمد امين، براي كمك به يافتن او اعلام آمادگي كردند.

محمد امين، روز ۶ مرداد سال جاري توسط يك مجرم سابقه‌دار ربوده و در قبال آزادي‌اش ۵۰۰ سكه طلا باج خواهي شد.

هرچند ماموران پليس بعد از يك هفته تلاش مرد آدم ربا را در شهر اسفراين رديابي و دستگير كردند اما مرگ او چند ساعت بعد از دستگيري‌اش تنها سرنخ براي رسيدن به محمد امين را ازبين برد. حالا بيشتر از چهار ماه از ربوده شدن پسر ۵ ساله مي‌گذرد و هيچ فردي از سرنوشت او اطلاعي ندارد.

فاطمه معتمدآريا:هرجا بخواهند مي‌رويم

كودكي ربوده شده و با گذشت چند ماه هنوز خبري از او نيست. دردناك اين است كه هيچ سرنخي از او باقي نمانده و خانواده‌اش مادامي كه خبر قاطعي درباره او نگيرند چشم به راه خواهند ماند. وقتي به هر دليل مراجع ذي‌صلاح موفق به انجام مسووليت خود نمي‌شوند يا موانعي در كار به وجود مي‌آيد هميشه حضور چهره‌هاي محبوب ورزشكار يا هنرمندان مي‌تواند تغييراتي در شرايط ايجاد كند. اين مداخله‌هاي اجتماعي مسووليت هر چهره‌يي است كه شهرت و محبوبيت خود را از جامعه گرفته است. مي‌دانم جامعه هنري ما هميشه حاضر بوده در اين موارد همراه با مراجع مسوول براي حل يك مساله همراهي كند. جامعه هنري ما نسبت به مسووليت شهروندي خود آگاه است و اين آگاهي و علاقه و احساس مسووليت را بار‌ها از خود نشان داده است. اتفاقي كه براي اين خانواده افتاده و رنجي كه پدر و مادر اين كودك متحمل شده‌اند قلب هر انساني را به درد مي‌آورد. شايد حضور من و همكارانم در روند قضايي چنين پرونده‌هايي موثر نباشد، اما شخصا براي اين مردم، براي آن خانواده و مشخصا آن مادر منتظر هر جا كه بگويند مي‌روم و هر كاري انجام خواهم داد، شايد از اين كودك چند دقيقه زود‌تر خبري برسد.

مهتاب كرامتي:بايد باشيم

تصور كنيد كودكي را كه از كنار پدر دلسوزش كه او را به كلاس ورزش مي‌برد ربوده شده. وحشت آن كودك را تصور كنيد و تنهايي بزرگش را. تصويري از پدر اين كودك نديده‌ام. اما مردي در ذهنم نقش مي‌بندد با چشم‌هاي حيران، با مسووليت بزرگي كه بر عهده‌اش گذاشته شده، با رنجي كه كشيده تا دست خالي به خانه برگردد و به همسرش خبر دهد كه بد‌ترين روز زندگيشان چطور رقم خورد. لابد حالا با جزييات تمام هر ثانيه آن روز شوم را به ياد مي‌آورد. اين داستان تلخ مي‌توانست چند روز بعد تبديل به خاطره‌يي شود با پايان خوش. دزد در زندان بود و كودك در خانه. اما نشد. اين داستان بد‌ترين داستان شد و حالا چند ماه است كه داستان در بد‌ترين و شكنجه‌بار‌ترين قسمت‌هايش ثابت مانده است. كاش مي‌دانستم صداي ما تا كجا خواهد رسيد، تا كدام مسوول و مامور خواهد رسيد كه بگويم «خواهش مي‌كنم» هر طور كه مي‌توانيد حركتي به اين قسمت تلخ بدهيد. ريتم اين داستان كند و پر انتظار را تند كنيد و بگذاريد اين داستان تمام شود. ما بايد باشيم. ما كارمان، شهرتمان، امكانات كم و زيادمان براي اين مردم، براي بچه‌هاي اين كشور است. ما بايد باشيم.

تهمينه ميلاني:صورت مساله را پاك نكنيد

اين بار اولي نيست كه مردم از ماموراني كه با آن‌ها ارتباط مستقيم دارند، ضربه مي‌خورند. تجربه به من ثابت كرده كه گاهي عملكرد يك مامور از رييس ارگانش مهم‌تر است چرا كه حلقه ارتباطي مردم با ارگان‌هاي دولتي، همين ماموران هستند. در ايران، آدم‌هاي كم‌دانش و آموزش نديده‌يي در حلقه ارتباطي با مردم انجام وظيفه و گاهي به‌گونه‌يي رفتار مي‌كنند كه باعث اتفاقات ناگوار مي‌شود. قطعا مسوول ارگاني مثل پليس مي‌خواهد به مشكل كمك كند اما ماموري كه با مردم ارتباط دارد به دليل اينكه آموزش نديده گاهي رفتاري با مجرم دارد كه به جاي حل مشكل، مشكلي ديگر درست مي‌كند. بحث آموزش دادن به حلقه اتصالي ارگان‌هاي مختلف دولتي با مردم، بسيار مهم است و بايد به آن توجه ويژه شود. در بخش خصوصي چون مساله موفقيت و انگيزه‌هاي رشد حرفه‌يي و مالي مطرح است، معمولا به افرادي كه در حلقه اتصال با مردمند، آموزش داده مي‌شود اما در ارگان‌هاي دولتي چون اين انگيزه‌ها وجود ندارد، اين اتفاق نمي‌افتد. كشورهاي مترقي جهان، تاكيد بسياري بر آموزش به ماموران دارند. به نظر من در مورد اين كودك‌ربايي، چون ممكن است كه اين بچه در جايي زنده باشد، بهتر است اين اتفاق رسانه‌يي شود و از طريق رسانه‌ها و تلويزيون چهره اين بچه نشان داده شود، شايد پيدايش كنند نه اينكه صورت مساله را پاك كنند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن