تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819202673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل اولويت اول كلانشهرها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: توسعه زيرساخت‌هاي حمل و نقل اولويت اول كلانشهرها


در چهارمين نشست مشترك فراكسيون مديريت شهري با شهرداران كلانشهرها مطرح شد

نشستي كه موضوع اصلي مورد توجه نمايندگان و شهرداران كلانشهرها، مطالبات شهرداري‌ها از دولت، اتخاذ مديريت يكپارچه و بررسي چگونگي واگذاري كمك‌هاي دولتي در بودجه سال93 به شهرداري كلانشهرها بود.شهردار تهران در جمع خبرنگاران موضوع اين نشست را «فرصت‌هايي كه شهرداري‌ها مي‌توانند در تحقق بودجه سال93 داشته باشند» عنوان كرد.

اما نمايندگان مجلس در اين نشست از معوقات پرداختي دولت به كلانشهرها گفتند. از تأمين 2ميليارد دلار از محل صندوق ذخيره ارزي كه از سال 87 همچنان بلاتكليف مانده است. از اجراي ماده23 قانون جديد راهنمايي و رانندگي كه تصريح مي‌كند شهرداري‌ها بايد رقمي از واريز جريمه‌هاي راهنمايي و رانندگي دريافت كنند و درنهايت از تصديگري‌هاي وظايف 23گانه كه موجب استقرار مديريت واحد شهري مي‌شود. در اين نشست شهردار تهران نيز سخن گفت.

محمدباقر قاليباف در ابتدا از مصوبات نشست پيشين شهرداران كلانشهرهاي كشور در مشهد سخن به ميان آورد و گفت كه در نشست مشهد 3گام اساسي را براي خودمان تعريف كرديم، گام ابتدايي مربوط به بودجه است و در اين زمينه از اعضاي فراكسيون مديريت شهري و نمايندگان مجلس تقاضا داريم فرصت‌هايي كه شهرداري‌ها پيش از اين در بودجه كل كشور داشته‌اند، از آنها گرفته نشود.

در مرحله دوم برخي از فرصت‌ها در بودجه وجود دارد و پيشنهادهايي به‌صورت كارشناسي براي اصلاح بودجه ارائه شده است تا بتوانيم ظرفيت‌هاي جديدي را ايجاد كنيم. در مرحله آخر نيز بايد درباره بهانه‌هايي كه براي عدم‌اجراي قانون وجود دارد، شفاف‌سازي‌ كنيم. قاليباف يكي از مطالبات جدي شهرداري‌ها از دولت را توجه به توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل عمومي دانست.

2 حوزه اتوبوسراني و مترو از بخش‌هاي اصلي حمل‌ونقل عمومي است كه قاليباف خواستار توجه جدي و بيشتر به آنها شد. شهردار تهران در ادامه گفت كه ما هيچ مشكلي در زمينه تأمين ال‌سي و پول از كشور چين براي حمل‌ونقل عمومي نداريم. بايد توجه داشت كه پيگيري اين مسئله ربطي به شهرداري‌ها ندارد. شهردار تهران ادامه داد: براساس قانون توسعه، حمل‌ونقل عمومي به‌عهده دولت است اما هم‌اكنون ما علاوه بر پرداخت 50درصد سهم شهرداري‌ها براي توسعه حمل‌ونقل عمومي، سهم 50درصدي دولت از توسعه حمل‌ونقل عمومي را نيز پرداخت مي‌كنيم.

قاليباف در سخنانش به قانون مديريت مصرف سوخت و حمل‌ونقل عمومي مصوب مجلس در سال89 نيز اشاره كرد و گفت كه بايد برگرديم به قانوني كه دولت را مكلف مي‌كند تا 10هزار ميليارد تومان براي حمل‌ونقل عمومي درون‌شهري و برون‌شهري تأمين كند؛ در اين ميان بايد پيش‌بيني ارزي كرده و از ال‌سي‌هاي كشور چين استفاده كنيم. اگر اعضاي فراكسيون مديريت شهري و نمايندگان مجلس در اين زمينه به نتيجه برسند، ما نيز توقع بيشتري نداريم. اما پس از پايان جلسه، شهردار تهران در جمع خبرنگاران از آماده نبودن سازوكار تحقق مديريت واحد شهري سخن گفت. قاليباف در اين جمع از نبود يك برنامه مدون براي توسعه كشور، براي شكل‌گيري مديريت واحد شهري در كلانشهرهاي كشور نيز سخن به ميان آورد.

شهردار تهران با بيان اينكه «ما كمتر به ظرفيت‌هاي خودمان تكيه كرده ايم»، گفت: الآن يكي از مشكلات جدي ما اين است كه كار ملي و محلي را تفكيك نكرده‌ايم و دولت مي‌خواهد در مركزيت، حتي به جاي مردم و براي مردم درباره همه موضوعات تصميم بگيرد.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن