تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803756346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس پژوهشگاه شاخص پژوه: صنعت گردشگري نيازمند نگرش پژوهش محور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس پژوهشگاه شاخص پژوه: صنعت گردشگري نيازمند نگرش پژوهش محور است
رييس پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: بايد تلاش كنيم چهره جديدي از صنعت گردشگري ايران به دنيا نشان دهيم تا علي‌رغم مشكلات بتوانيم در اين صنعت با ساير كشورها رقابت كنيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه اصفهان، امير محمودزاده در اولين كارگاه آموزشي گردشگري خلاق كه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بيان اينكه تفكر خلاق و مفيد نياز اصلي حوزه گردشگري است، اظهار كرد: در كنار به كار بردن خلاقيت در صنعت گردشگري نيازمند نگرش پژوهش محور به اين صنعت نيز هستيم.

وي با بيان اينكه بايد از فرصت‌ها به عنوان بازوي توسعه زير ساختي در حوزه صنعت گردشگري استفاده كنيم، افزود: فرصت ركن اساسي كارآفريني است و فرصت‌ها را بايد پاسخ داد زيرا اين امر پنجره‌هاي بيشتري براي رشد صنعت گردشگري باز مي‌كند.

رييس پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به اينكه فرصت به معناي كسب و بدست آوردن يك موقعيت سودمند است، خاطرنشان كرد: جذاب بودن، بادوام بودن، به موقع مطرح شدن و خلق ارزش چهار ويژگي اساسي يك فرصت است.

محمودزاده با اشاره به اينكه سرمايه‌گذاري در حوزه صنعت گردشگري منجر به رونق بازار مي‌شود، ادامه داد: زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه صنعت گردشگري اصفهان بايد فراهم شود و شهرداري‌ها نقش مهمي در توسعه صنعت گردشگري دارند و در تمام شهرهاي موفق دنيا در اين حوزه همكاري مستمر شهرداري‌ها ديده مي‌شود.

تامين نيازهاي گردشگر نشان از فرهنگ غني كشور مقصد است

هم چنين يك عضو هيئت علمي پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان گفت: تامين نيازهاي اساسي گردشگر نشان از فرهنگ غني كشور مقصد است كه نه تنها ضرري به فرهنگ خود وارد نمي‌كند بلكه از لحاظ فرهنگي ارتباط محكمي با فرهنگ ساير كشورها ايجاد مي‌كند.

اصغر ضرابي با بيان اينكه ما در عصر خلاقيت هستيم و اطلاعات مورد نظر خود را از طريق فضاي مجازي بدست مي‌آوريم، اظهار كرد: بدون شك يكي از مزاياي استفاده از عصر ارتباطات كمتر شدن و حتي نبود موسسات اعتباري مانند بانك‌ها و اماكن خصوصي است زيرا اين اماكن زمين‌ها با كاربري مفيد را از بين مي‌برد.

وي با اشاره به اينكه خلاقيت و نوآوري موجب پيشرفت علم و افزايش دانش مي‌شود، اضافه كرد: پيشرفت علم و دانش منجر به ايجاد اقتصاد خلاق مي‌شود و چنين فضاهاي اقتصادي، شهرهاي خلاق به وجود مي‌آورد.

اين عضو پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان با بيان اينكه يكي از ابعاد شهر خلاق توسعه پايدار به ويژه در بخش گردشگري است، خاطرنشان كرد: توسعه پايدار گردشگري خلاق موجب مي‌شود انسان تمايل بيشتري به سفر پيدا كند و در نتيجه به بخش از نيازهاي روحي و رواني او پاسخ داده مي‌شود.

ضرابي با اشاره به اينكه گردشگري در لغت به معناي سفر كردن است، افزود: در واقع افراد براي تجارت، تفريح و گذراندن اوقات فراغت به سفر مي‌روند و گردشگر كسي است كه كمتر از يك سال از محيط خانه خارج شده و با همين اهداف ذكر شده سفر مي‌كند.

وي با بيان اينكه در گردشگري پايدار تمامي منابع مورد نياز گردشگر اعم از نيازهاي اقتصادي، اجتماعي و تفريحي در كشور مقصد تامين مي‌شود، خاطرنشان كرد: گردشگري به سه دسته تقسيم مي‌شود كه در گردشگري طبيعي مقصد گردشگر مكان‌هاي طبيعي است و در گردشگري فرهنگي اماكن تاريخي و فرهنگي بيشتر مورد توجه توريست است اما در گردشگري خلاق گردشگر علاوه بر تفريح آموزش‌هايي هم در خصوص جاذبه‌هاي گردشگري كشور مقصد فرامي‌گيرد.

كد خبرنگار:13025

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن