تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803020060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه شاهين‌شهر و ميمه:هويت و روح يك ملت به مسائل فرهنگي وابسته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه شاهين‌شهر و ميمه:هويت و روح يك ملت به مسائل فرهنگي وابسته است
امام جمعه شاهين‌شهر و ميمه گفت: هويت و روح يك ملت به مسائل فرهنگي وابسته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضي ملكيان ظهر امروز در ابتداي خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شاهين‌شهر و ميمه با اشاره به تأكيدات فراوان مقام معظم رهبري در ديدار اخيراً با ائمه جماعت سراسر كشور در مورد شيوه و روش زندگي اسلامي و با بيان اينكه بحث امروز ما در خطبه‌هاي اول نماز جمعه در مورد همين تاكيد مقام معظم رهبري بر زندگي اسلامي است، گفت: اگر مي‌خواهيم يك زندگي اسلامي داشته باشيم بايد براي خود الگو، اسوه و سرمشق قرار دهيم.

وي با اين بيان اينكه همان‌گونه كه به دنيا قدم نهاده‌ايم همان‌گونه هم از دنيا كوچ مي‌كنيم، متذكر شد: سزا و جزاي ما در آن دنيا وابسته به نحوه زندگي كردن ما در اين دنيا دارد.

امام جمعه شاهين‌شهر و ميمه با اشاره به فرمايشي از پيامبر اكرم (ص) كه فرمودند: «دنيا محل كشت است و برداشت محصول در سراي ديگري است»، ادامه داد: همان‌گونه كه در اين دنيا كشت و كار مي‌كنيم همان‌گونه هم در آخرت برداشت خواهيم كرد كه در واقع بازتاب اعمال ما در دنيا در سراي ديگر است.

اين مسئول با اشاره به آيه 72 سوره مباركه اسراء كه مي‌خوانيم: «كسي كه در دنيا باشد (نه اينكه چشم ظاهري نداشته باشد، بلكه كسي كه گمراه است، در آخرت نيز كور و گمراه خواهد بود»، گفت: خوشبختانه اسلام براي ريزترين مسائل در زندگي احكام پنج‌گانه واجبات، مستحبات، حرام، حلال و مباح برنامه دارد.

وي با بيان اينكه خداوند متعال از كوچك‌ترين خيانت‌هاي چشم و آنچه كه در سينه‌هاي بندگان او مي‌گذرد آگاه است، تأكيد كرد: در حالي ‌كه نبايد زندگي‌مان از خداوند متعال و سيره پيامبر اكرم (ص) فاصله بگيرد، اما امروزه در زندگي‌هايمان شاهد اين كمبود هستيم.

ملكيان با بيان اينكه زندگي اسلامي بايد مورد توجه قرار بگيرد، تصريح كرد: در زندگي اسلامي در مواجه با فرزند، همسر، خانواده و اجتماع، صداقت اولين گام براي برداشتن به سوي يك زندگي اسلامي است.

وي اضافه كرد: صداقت موجب مستحكم شده پايه‌هاي زندگي مي‌شود، هرچند امروزه نبايد فراموش كنيم كه بسياري از برداشت‌هاي منفي در زندگي علل و عوامل آن به بي‌صداقتي بر مي‌گردد.

امام جمعه شاهين‌شهر و ميمه با اشاره فرمايشي از امام صادق (ع) كه مي‌فرمايند: «به طول و سجده افراد منگريد به ميزان راستگويي و امانتداري او نگاه كنيد»، عنوان كرد: اما صادق (ع) در حديثي ديگر مي‌فرمايند: «تقوا،تقوا و تقوا را رعايت كنيد و از مرز تقوا عبور نكنيد كه موجب خير شما در دنيا و آخرت مي گردد».

وي در خطبه‌هاي دوم نماز عبادي سياسي جمعه با توصيه به رعايت سفارش تقوا و با بيان اينكه ماه صفر ماه مناسبت‌هاست و به اهل‌بيت (ع) تعلق دارد، با اشاره فرمايش از امام صادق (ع) كه فرمودند: «در انجام فرائض صبر پيشه كنيد»، به مناسبت‌هاي هفته پيش رو اشاره كرد و اذعان داشت: در اين هفته روز پژوهش، روز تجليل از مقام شهيد تند گويان (وزير نفت)، روز حمل‌ونقل و رانندگان، روز وحدت حوزه و دانشگاه شهادت آيت‌الله دكتر محمد مفتح (1358 ش) و درگذشت خطيب و واعظ كبير محمدتقي فلسفي (1377 ش) را خواهيم داشت.

ملكيان با بيان مناسبت‌هاي مهم ماه صفر از جمله 20 صفر اربعين سالار و سرور شهيدان امام حسين (ع)، 28 صفر شهادت امام حسن مجتبي (ع) و ارتحال نبي اكرم (ص) و همچنين آخر صفر شهادت امام رضا (ع)، ادامه داد: بايد در همه اين مجالس شركت كنيم و در اين مجالس ارتباط خودمان را با اهل‌بيت (ع) مستحكم تر كنيم.

وي با اشاره به شهادت آيت‌الله دكتر محمد مفتح (1358 ش) و روز وحدت حوزه و دانشگاه در هفته جاري، عنوان داشت: دشمن تلاش داشت كه بين حوزه و دانشگاه اختلاف بيندازند، اما شهادت مردان بزرگي همچون شهيد مفتح موجب تقويت وحدت حوزه و دانشگاه در نظام جمهوري اسلامي ايران شد و تمام برنامه‌ها و نقشه‌هاي دشمنان را نقش بر آب كرد.

امام جمعه شاهين‌شهر و ميمه با اشاره به آيه قرآن كه مي‌فرمايد: «همه با هم به ريسمان الهي چنگ زنيم»، تصريح كرد: اهالي حوزه و دانشگاه با وحدت انتظارات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري را برآورده كنند.

وي با بيان اينكه 25 آذر روز پژوهش نام‌گذاري شده است، اذعان داشت: هيچ ديني اندازه اسلام بر روي توليد علم تاكيد نداشته است.

اين مسئول با اشاره به ديدار هفته گذشته مقام معظم رهبري با اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي و با بيان اينكه مقام معظم رهبري استمرار به پيشرفت علمي، حفظت از زبان فارسي و تأكيدات زيادي بر مسائل فرهنگي داشته‌اند، خاطرنشان كرد: هويت و روح يك ملت به مسائل فرهنگي وابسته است.

وي با اشاره لايحه بودجه 93 كشور كه هفته گذشته توسط رئيس‌جمهور در مهلت مقرر تقديم مجلس شد، اظهار داشت: آنچه كه از ظاهر اين بودجه ديده‌شده، اين است كه ضد تورم، بيكاري و بهتر شدن وضعيت معيشت مردم است.

ملكيان با اشاره به در گذشت ماندلا رهبر ضد نژادپرستي آفريقا مبارزه راه آزادي و استكبار، تصريح كرد: ماندلا 28 سال توسط نژادپرستاني كه مورد حمايت استكبار جهاني آمريكا بودند به زندان افتاد و حضور چهار رئيس‌جمهور آمريكا در مراسم گرامي داشت او نشان از روحيه فريبكارانه استكبار جهاني آمريكا است.

انتهاي پيام/63023/ذ40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن