تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802954499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سريالهاي تلويزيوني فقط در مراسم ختم از قرآن استفاده مي كنند/ حساسيت به فعاليتهاي قرآني زياد شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سريالهاي تلويزيوني فقط در مراسم ختم از قرآن استفاده مي كنند/ حساسيت به فعاليتهاي قرآني زياد شود
مهدي قره شيخلو رئيس سازمان دارالقرآن گفت: متأسفانه شاهد هستيم كه در اكثر سريالها تنها در مراسم ختم از قرآن استفاده مي شود و اين مسلما اثرات خوبي نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي قره شيخلو در برنامه فصل نو شبكه قران و معارف سيما گفت: تعامل و هم افزايي بين ارگان هاي مختلف و فرهنگ سازي براي ايجاد حساسيت نسبت به قرآن و فعاليت هاي قرآني مهم ترين اصولي است كه بايد در رابطه با تبليغ و ترويج قران در نظر گرفت.

رئيس سازمان دارالقرآن بيان داشت: بعد از انقلاب كارهاي زيادي در بحث آموزش، تبليغ و ترويج و پژوهش قراني انجام شده است هر چند كه كم رنگ بوده اما كارهاي كمي هم نبوده است. در اين چند سال ساختارهاي زيادي را تجربه كرديم كه آخرين ساختار نيز ساختار شوراي توسعه فرهنگ قرآني است كه اميدواريم با توجه به ظرفيت هايش به سرانجام و سرنوشتي مانند ساختارهاي قبلي دچار نشود.

وي ادامه داد: ما بايد در رابطه با فعاليت هاي قرآني سرعت عمل بيشتري داشته باشيم و در اين راستا ساز و كارهاي مناسبي را به كار ببريم كه يكي از مهم ترين اين راهكارها بحث تعامل و هم افزايي بين تمام نهادهايي است كه مي توانند در امر فعاليت هاي قرآني دخيل باشند و اين در ابتدا نياز دارد تا تمام نهادها و سازمان ها در اين رابطه ظرفيت هاي خود را بشناسند.

قره شيخلو تأكيد كرد: يكي از مهم ترين و اصلي ترين جاهايي كه مي توان بر روي آن سرمايه گذاري كرد آموزش و پرورش است. هر چند خودش مشكلات زيادي دارد اما ظرفيت هايي هم دارد كه بسيار قابل استفاده است. يكي از ظرفيت هاي آموزش و پرورش 100 هزار مدرسه اي است كه اعلام شده 90 هزار تاي آن نيمروزه است. مسلما اگر تشكل هاي قرآني و آموزش و پرورش به هم متصل باشند كارهاي بسيار مفيدي صورت خواهد گرفت.

وي تصريح كرد: نكته ديگر كه بسيارمهم است بحث فرهنگ سازي است. اين فرهنگ سازي بايد به گونه اي باشد كه حساسيت به فعاليت هاي قرآني را در جامعه زياد كند و اين عزم ملي و جدي مي طلبد كه در اين عزم بخش مهمي هم خود مردم هستند و مسلما رسانه نيز پشتيباني كننده اصلي براي اين فرهنگ سازي خواهد بود. شاهد بوديم كه با تلاش هاي صدا و سيما بسياري از مشكلات مربوط به رانندگي و ترافيك حل شد و اين همان فرهنگ سازي است كه رسانه از آن پشتيباني كرد.

وي با بيان اين مطلب كه صدا و سيما داراي ظرفيت بسيار بالايي براي فرهنگ سازي در جامعه است گفت: نبايد تمام بار بر روي گردن شبكه راديو و سيماي قرآني باشد بلكه تمامي رسانه ها و تمامي شبكه هاي راديويي و تلويزيوني بايد در اين فرهنگ سازي ورود پيدا كنند در حالي كه ما هنوز هم متأسفانه شاهد هستيم كه در اكثر سريال ها تنها در مراسم ختم از قرآن استفاده مي شود و اين مسلما اثرات خوبي نخواهد داشت.

قره شيخلو ادامه داد: اگر بخواهيم كه كارهاي قرآني موفق باشد به برنامه، بودجه و ساختار درست نياز داريم. تا به حال هم با توجه به فاصله زيادي كه ما در نظام شاهنشاهي با قرآن داشته ايم كارهاي زيادي صورت گرفت اما تمام اين كارها پيش نياز بوده و در حقيقت بايد روي اين فاصله ها كار كرد.

وي در پايان تأكيد كرد: يكي از مهم ترين كارها اين است كه طوري قرآن را بياموزيم كه بتوانيم اصول قرآني را بشناسيم و در سطوح مختلف از آن استفاده كنيم. لذا لازم است كه تمام نهادها و مؤسسات قرآني به اين سمت و سو بروند تا مدلي را طراحي كنند كه بتوان بر اساس اين مدل مردم قرآني فكر كنند و قرآني عمل كنند.

كد خبر: 2194492

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۲ - ۱۱:۲۳

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن