تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804761986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به وضعيت شهرك‌هاي صنعتي چالوساز دلارهاي بي‌قيمت تا ممنوعيت تردد در جاده كندوان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به وضعيت شهرك‌هاي صنعتي چالوساز دلارهاي بي‌قيمت تا ممنوعيت تردد در جاده كندوان
نگاهي به وضعيت شهرك‌هاي صنعتي چالوس به ويژه شهرك صنعتي مرزن‌آباد نشان مي‌دهد اين واحدها از مشكلات عديده‌اي رنج مي‌برند.


به گزارش فارس از چالوس، شهرك صنعتي مرزن‌آباد در غرب مازندران در وسعتي بسيار بزرگ با هدف ايجاد بسترهاي اشتغال و رونق بخشي به فضاي كسب و كار و شكوفا كردن اقتصاد سال‌هاست در كش و قوس رونق يافتن است اما آنچه اكنون در اين شهرك صنعتي ديده مي‌شود تعطيلي برخي كارگاه‌ها و يا نيمه كاره ماندن روند تكميلي احداث و خاك خوردن آنهاست كه البته بايد در اين ميان راكد ماندن سرمايه‌هايي كه براي احداث اين كارگاه‌هاي عظيم صرف شده را نيز در نظر گرفت.

اكنون در اين شهرك صنعتي چند كارگاه بزرگ و كوچك و كارخانه به‌طور كم و بيش فعاليت دارند.

در اين ميان به سراغ " اكبر كريمي " مدير كارخانه خزر فوم و عضو هيات امناي شهرك صنعتي مرزن‌آباد رفتيم.

وي درباره ايجاد و احداث كارخانه‌ها در اين شهرك صنعتي گفت: در حدود 42 كارخانه بصورت فعال و يا نيمه تمام بصورت سوله در اين شهرك وجود دارد و حتي ماشين‌آلات برخي از اين كارخانه‌هاي نيمه تمام آماده است اما به دلايلي روند تكميلي احداث آنها راكد ماند.

وي به موضوع شركت‌هاي زود بازده اشاره كرد و افزود: در مجموع خوب بررسي و كارشناسي نشد و خيلي از افراد وام گرفتند اما در ادامه نتوانستند موفق شوند و به بن بست خوردند و برخي ديگر نيز در بازپرداخت وام‌ها دچار مشكل شدند و كارخانه‌ها را نتوانستند راه‌اندازي كنند.

مديركار خانه خزر‌فوم در شهرك صنعتي مرزن‌آباد همچنين درباره چگونگي توليد در اين كارخانه اظهار داشت: تمامي مواد اوليه براي توليد يونوليت در اين كارخانه وارداتي است و با توجه به نوسانات نرخ ارز در دو سال اخير تهيه اين مواد اوليه بسيار سخت است.

*فروشندگان مواد اوليه فاكتور نمي‌دهند

وي اضافه كرد: تجار فروشنده اين مواد اوليه هر روز از ساعت 11 تا 13 قيمت را به ما مي‌دهند و در غير اين ساعت از دادن قيمت خودداري مي‌كنند و اين قانوني است كه بين خودشان دارند و حتي مواد اوليه را به‌ ما مي‌فروشند و اصلا فاكتور هم نمي‌دهند.

وي با بيان اينكه توليدكننده از دو جهت متضرر مي‌شود، ابراز كرد: قيمت مواد اوليه از يك روز به روز ديگر متغير است و حتي ارزان مي‌شود و اين باعث مي‌شود كه وقتي توليد كننده مواد اوليه را گران خريد و فردا بخواهد جنس توليد شده‌اش را به‌خاطر نوسانات بازار ارزان بفروشد موجب ضرر توليدكننده مي‌شود.

*متغير بودن نرخ ارز مشكل توليدكنندگان

كريمي گفت: متغير بودن نرخ ارز و نوع و نحوه خريد مواد اوليه مشكل‌ساز شده است و اين يكي از بزرگترين دردسرها براي توليدكننده است.

وي با اشاره به اينكه بسياري از توليدكنندگان در شهرك صنعتي مرزن‌آباد ورشكسته شدند، تاكيد كرد: بايد به صنعت كمك شود و دراين راه جز دولت هيچكس ديگري نمي‌تواند كمك كند.

مدير كارخانه خزر فوم با تاكيد بر اينكه هيچ‌كس از توليدكننده حمايت نمي‌كند، عنوان كرد: گفته شد كارخانه‌هايي اين چنيني تا ده سال معاف از ماليات هستند اما دارايي به اين موضوع توجهي ندارد يا شركت نفت در بحث دريافت سوخت با ما همكاري نمي‌كند و اداره آب و برق هم اگر فقط يك‌ روز از زمان مهلت قانوني پرداخت بهاي قبض برق دير شود بلافاصله اقدام به قطع اين سرويس مي‌كنند.

وي افزود: مدت پنج سال است كه در اين شهرك فعاليت دارم و اين كارخانه را با هزينه خودم خريداري كردم اما در اين‌مدت هيچ مديري نيامد تا حداقل درد دل ما را بشنود.

وي با بيان اينكه توان توليد پنل ديواري در اين كارخانه را نيز دارد، خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط موجود نمي‌توانم تمام سرمايه را براي توليد اين كالا از جيب خودم بگذارم چون هيچ تضميني براي من وجود ندارد.

كريمي درباره روند ميزان توليد كارخانه خزرفوم به نسبت گذشته و شرايط بازار فروش گفت: ميزان توليد ما نسبت به گذشته با 70 درصد كاهش روبرو بود و در بازار فروش نيز به دليل رقابت‌هايي كه وجود دارد دچار مشكل هستيم و اصلا ثبات توليدي وجود ندارد كه ثبات فروش هم وجود داشته باشد.

*ممنوعيت تردد در كندوان به ضرر توليدكننده‌ها است

مدير كارخانه خزر فوم يكي ديگر از مشكلات صاحبان كارخانه اين شهرك را ممنوعيت تردد كاميونها از جاده كندوان اعلام كردو گفت: در طول هفته پليس كاميون‌هايي كه قصد دارند به اين شهرك مواد اوليه وارد كنند و يا توليدات كارخانه‌هاي اين شهرك را از راه جاده كندوان عبور دهند طبق مصوبات با ممنوعيت تردد از سوي پليس راهور مواجه مي‌شوند و مجبورند از راه جاده رشت – قزوين و يا هراز تردد كنند كه به‌علت بعد مسافت مشكلاتي را براي ما كارخانه‌داران اين شهرك ايجاد مي‌كند.

وي افزود: از مسئولين امر مي‌خواهيم مجوز تردد كاميونهاي كوچك و سبك و حتي 10 تني را در ساعات غير روز و حتي نيمه‌شب و در روزهاي وسط هفته كه جاده كندوان تردد آنچناني ندارد بدهند تا اندكي از بار مشكلات ما كم شود.

وي با اشاره به وجود 42 كارخانه در اين شهرك صنعتي اظهار داشت: مسئولين استان اگر كمك كنند و ظرف شش ماه بتوانند اين كارخانه‌ها را راه‌اندازي كنند حداقل هزار و 500 نفر در ماه مشغول به‌كار مي‌شوند و مشكل بيكاري در كلاردشت و مرزن آباد و حتي بخشي از چالوس حل مي‌شود و اين نيازمند عزم جدي مسئولان است.

مديركارخانه خزر فوم با تاكيد بر اينكه با هدف ايجاد اشتغال براي مردم منطقه‌ام به اين شهرك آمدم و اين كارخانه را راه‌اندازي كردم، گفت: متوليان امر اعم از دولت يا وزارت صنعت و يا هر كسي كه متولي امر است فكري به حال شهرك صنعتي مرزن آباد چالوس و توليدكنندگان آن كند.

*تعطيلي برخي از واحدهاي صنعتي به دليل عدم تزريق نقدينگي است

رييس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان چالوس گفت: در سال‌هاي گذشته به‌دليل عدم تزريق نقدينگي تعدادي از واحدهاي شهرك صنعتي مرزن‌آباد تعطيل شد.

انصار ازوج افزود: با تدبير دولت جديد و پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته اگر چنانچه تزريق پول و اعتبار صورت بگيرد طرح‌هاي نيمه تمام و واحدهاي متوقف شده راه‌اندازي مي‌شود.

وي يادآور شد: در حال حاضر حدود 10 واحد صنعتي در شهرك صنعتي مرزن‌آباد فعال است.

ازوج راه را شاهرگ اقتصادي ناميد و افزود: اگر چه شرك صنعتي مرزن‌آباد جانمايي خوبي دارد اما در زمينه راه و جاده مشكلاتي دارد كه اميدواريم با حمايت‌هاي لازم اين مشكل برطرف شود.

وي تصريح كرد: به‌ دليل مشكل راه در اين شهرك متاسفانه از طرفي واحدهاي توليدي نمي‌توانند مواد اوليه و قطعات مورد نياز خود را به كارخانه‌ها بياورند و از طرفي به دليل مشكل تردد در جاده كندوان امكان خروج محصولات توليد شده به شهرهاي ديگر وجود ندارد.

انتهاي‌پيام/22296/ي40

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن