تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820598809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده ناآرامي هاي اخير در اوكراين


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پشت پرده ناآرامي هاي اخير در اوكراين
ديپلمات سابق روس با اشاره به عميق تر شدن بحران سياسي در اوكراين گفت: غرب در تحريك مخالفان در اين كشور مقصر است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه العالم؛ "ويچسلاف موتوزوف" شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با اين شبكه گفت: بحران اوكراين چيز جديدي نيست و اين مساله به قبل از انتخابات گذشته بازمي گردد، كه طي آن "ويكتور يانوكوويچ" به رياست جمهوري اوكراين رسيد هرچند ريشه اين بحران حتي به قبل تر از آن مربوط مي شود.
موتوزوف خاطرنشان كرد: مخالفان اوكرايني به حمايت مناطق غربي اين كشور كه نزديك مرزهاي اروپا هستند تكيه دارند، زيرا ساكنان اين مناطق رابطه خاصي با كشورهاي مجارستان و لهستان دارند و ساكنان مناطق جنوبي و شرقي هم در طول تاريخ دوستدار روسيه بوده اند.
ديپلمات سابق روس افزود: بدون شك غرب از اين چند دستگي در جامعه اوكراين سوء استفاده كرده و به تحريك ساكنان مناطق غربي مي پردازد تا خواسته هايي را مطرح كنند كه اين كشور را به دامن اردوگاه غرب بيندازد.
وي همچنين گفت: غربي ها از راههاي غيرقانوني و غير حقوقي براي دخالت در اوكراين استفاده مي كنند. مثلا شركت كاترين اشتون (مسئول ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا) در تظاهرات مخالفان و سخنراني وي در آنجا يك اتفاق بسيار عجيب و به دور از اصول ديپلماسي دنياست.
موتوزوف ادامه داد: همين مساله در مورد وزير خارجه آلمان و رئيس پارلمان ليتواني هم صدق مي كند؛ اين افراد چگونه به خود اجازه مي دهند كه در تظاهرات مخالفان يك كشور ديگر شركت كنند و اگر غرب منادي احترام به حقوق بشر و دموكراسي است چرا به دموكراسي در اوكراين احترام نمي گذارد. آيا جز اين است كه يانوكوويچ رئيس جمهور منتخب مردم اوكراين است؟ پس چرا به اين صورت عليه وي تحرك ايجاد مي كنند؟
كارشناس سياسي روس در پايان گفت: آنچه امروز در اوكراين مي گذرد شبيه حوادث سه سال قبل سوريه است؛ همان خواسته ها و همان روش و مخالفان خواستار سرنگوني دولت منتخب هستند.
موتوزوف با اشاره به اين كه رئيس جمهور اوكراين در مقابل غرب استقامت خواهد كرد، افزود: وي تا كنون عقب نشيني نكرده و هنوز هم قصد ندارد توافقنامه شراكت با اتحاديه اروپا را امضاكند زيرا اين امر موجب مي شود سالانه حدود 160 مليارد دلار خسارت به اوكراين وارد شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن