تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820314670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه از منطقه آزاد چابهار ديدن كرد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه از منطقه آزاد چابهار ديدن كرد
زاهدان ـ خبرنگار اطلاعات: معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه، در رأس هياتي از امكانات زيربنايي منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي چابهار ديدن كرد و در نشستي با حامد مباركي رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار امن‌ترين راه مواصلاتي سرمايه‌گذاري در منطقه شرق كشور است.
رحيم‌پور يادآور شد: همدلي و همگرايي خوب مديران اجرايي كشور با مسئولان منطقه مي‌تواند در جذب سرمايه‌گذاران علاقه‌مند در كشورهاي همسايه و ذينفع موثر باشد.
وي افزود: توسعه بنادر چابهار، اتصال چابهار به راه‌آهن سراسري و ايجاد خطوط انتقال كالا از طريق مسيرهاي دريايي، هوايي و زميني از جمله نيازهاي ضروري اين منطقه است كه تكميل آنها در قالب پروژه‌هاي زيربنايي مي‌تواند موجب تحول بزرگي در شرق كشور شود.
او با اشاره به گزارش‌هاي اميدواركننده درباره تامين زيرساخت‌هاي چابهار، بر ضرورت رسيدن چابهار به جايگاه اصلي خود تاكيد كرد.
حامد علي مباركي رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نيز با اشاره به اين كه همكاري مسئولان سازمان و استان مي‌تواند موانع روند جذب سرمايه‌گذاري و توسعه را برطرف كند، افزود: با وجود فرصت‌هاي موجود از جمله مرزهاي خاكي، آبي، همجواري با كشورهاي شرقي و آسياي ميانه و مسير كوتاه ارتباطي با كشورهاي CIS به امر ترانزيت بايد توجه شود.مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به توانمندي و پتانسيل‌هاي بالاي منطقه براي تعاملات بين‌المللي گفت: امكانات بالقوه بايد فعال شود و تعامل سازمان با وزارت امورخارجه بيشتر شود.
مباركي همچنين خواهان ايجاد ميز منطقه آزاد چابهار در كشورهاي هدف، تسهيل صدور رواديد و كوتاه شدن زمان آن، تسهيل شرايط حضور سرمايه‌گذار خارجي در منطقه و رفع مشكلات آنان شد.وي تاكيد كرد: دولت با توجه به بسياري از ويژگي‌هاي منحصر به فرد چابهار از جمله قرار گرفتن در كريور شمال ـ جنوب، موقعيت سوق‌الجيشي و ژئوپلتيك و دسترسي آسان و مقرون به صرفه به بازار آسياي ميانه بايد با نگاه ويژه به تكميل پروژه‌هاي زيرساختي آن اقدام كند.مديرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: اميد است با تكميل زيرساخت‌ها و ديگر ضروريات از جمله ايجاد خط منظم كشتيراني، راه‌آهن، فرودگاه‌ بين‌المللي و توسعه اسكله‌ها و بنادر چابهار، قابليت اين منطقه براي تبديل به كليد توسعه مجور شرق فراهم شود.
در ادامه رحيم‌پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه گفت:‌ما براي تسريع در روند اجرايي پروژه‌هاي چابهار از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد و بستر را براي فعال شدن شرايط فراهم خواهيم كرد.رحيم‌پور و هيات همراه پس از بازديد از امكانات و پروژه‌هاي توسعه‌اي بنادر شهيدبهشتي و شهيد كلانتري چابهار، در نشستي جداگانه با سياوش رضواني مديركل سازمان بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان درباره مسائل و مشكلات موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن