تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802894489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶۲ درصد زنان معتاد متأهل هستند معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده:


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ۶۲ درصد زنان معتاد متأهل هستند معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمار 62 درصدي تأهل در زنان معتاد و اختصاص 10درصد از علل شروع اعتياد زنان به اختلافات خانوادگي اهميت پرداختن به موضوع اعتياد زنان را دو چندان مي‌كند، لذا ما بايد با تمام ظرفيت‌هايي كه در اختيار داريم، به اين حوزه وارد شويم.


به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ شهيندخت مولاوردي در دومين جلسه كميته زنان و خانواده هاي آسيب پذير ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در محل اين ستاد برگزار شد، گفت: تقويت نهاد خانواده و اهميت به جايگاه زن در عرصه هاي اجتماعي و استيفاي شرعي، حقوقي و قانوني زنان در تمام عرصه ها از جمله ماموريت هاي مهم خود در معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري ذكر كرد.

وي گفت: با توجه به اينكه بند 14 سياست هاي كلي نظام، سند چشم انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران و ماده 230 برنامه پنجم توسعه به اين ماموريت اشاره دارد، بايد به صورت جدي وارد اين عرصه شده و وظيفه خود را به درستي انجام دهيم.

وي افزود: اخيراً آماري از سوي سازمان ثبت اسناد در خصوص علل 9 گانه اعتياد ارائه شده كه بر اساس آن نرخ طلاق در شش ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزايش داشته كه اعتياد يكي از آن دلايل بوده است.

معاون رئيس جمهوري فقر اقتصادي و فرهنگي و مبحث معيشتي را از جمله عللي برشمرد كه خانواده ها را درگير اعتياد مي كند و اظهار داشت: اعتياد مرزهاي تحصيل، و فرهنگ را درنورديده و هيچكس نمي تواند مدعي شود كه اعتياد، تنها مختص يك گروه يا طبقه خاص از جامعه است همانطور كه مسئله خشونت عليه زنان مختص يك فرهنگ يا كشور خاص نيست.

مولاوردي افزود: آمار 62 درصدي تأهل در زنان معتاد و اختصاص 10درصد از علل شروع اعتياد زنان به اختلافات خانوادگي اهميت پرداختن به موضوع اعتياد زنان را دو چندان مي كند، لذا ما بايد با تمام ظرفيت هايي كه در اختيار داريم، به اين حوزه وارد شويم.

وي در ادامه با اشاره به تشكيل جلسات ستاد ملي زن و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: جلسات اين ستاد به رياست رئيس جمهور و با حضور 8 وزير برگزار مي شود و مصوبات آن نيز لازم الاجرا است لذا هز زمان كه مشكلي در پروسه تصويب قوانين در حوزه اعتياد زنان در اين كميته بود، مي توان مصوبات را از طريق آن ستاد اجرايي كرد.

معاون رئيس جمهور در امور زنان همچنين بر تشكيل كارگروهي در وزارت تعاون كار با حضور كارشناسان معاونت امور زنان رياست جمهوري، بهزيستي و سازمان هاي غيردولتي فعال تأكيد كرد و گفت: هدف اصلي اين كارگروه مي بايست حمايت از زنان معتاد به منظور دستيابي آنان به بهبودي باشد و حمايت ها نيز به گونه اي باشد كه فرد پس از بهبودي ديگر به سمت اعتياد نرود و بتواند كسب و كار و مسكن مناسبي پيدا كند.

مولاوردي نقش تشكل هاي مردمي در امر مبارزه با مواد مخدر را مهم توصيف كرد و گفت: بدون جلب اين ظرفيت، برنامه ها موفقيت آميز نخواهند بود و تجربه سي و اندي سال نيز نشان مي دهد كه هر گاه از مشاركت اين ظرفيت استفاده شده، به موفقيت رسيده ايم.

وي همكاري معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و نهادهاي زير مجموعه آن را با اهداف اين كميته اعلام كرد و ادامه داد: توجه به مسئله مبارزه با مواد مخدر، مسووليت مشترك همه دستگاه هاي كشور است و خاص يك نهاد، قوه يا يك ستاد نيست لذا همه دستگاه ها بايد در اين مبارزه احساس مسوليت كنند چرا كه اعتياد در كمين همه افراد جامعه است و كسي از آن در امان نيست.

سن بحراني مصرف مواد مخدر در زنان 15 تا 19 سالگي است

مشاور دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به اينكه سن بحراني مصرف مواد مخدر در زنان 15 تا 19 سالگي است، بايد دبيرستان ها و دانشگاه ها در اطلاع رساني و آگاه سازي نوجوانان و جوانان، توجه جدي كنند.

زهرا بنيانيان در دومين جلسه كميته زنان و خانواده هاي آسيب پذير ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در محل اين ستاد برگزار شد، مواد مخدر را جنگ خاموش دشمن براي قتل انسان ها خواند و گفت: آسيب هاي اعتياد، ابعاد وجودي شخص را دربر ميگيرد و موجب شكستن عزت نفس، بروز مشكلات جسمي، مغزي و روحي در وي مي شود و از او موجودي مي سازد كه مي تواند آسيب هاي مختلفي را به اجتماع وارد كند و مرتكب انجام بسياري از ناهنجاري ها چه در خانواده و چه در جامعه شود.

وي با اشاره به نتايج طرح شيوع شناسي مصرف مواد كه در سال 90 انجام شد، افزود: اين طرح بر روي 15 هزار نفر در كشور انجام شد كه 7900 نفر از اين جامعه آماري را مردان و 7100 نفر را زنان در مقياس سني 15 تا 64 سال تشكيل مي دادند.

مشاور دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر بيان داشت: براساس نتايج اين طرح، نرخ شيوع مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، 2.65 درصد است كه طبق آن، تعداد تقريبي مصرف كنندگان مواد در سطح كشور، يك ميليون و 325 هزار نفر است كه با بعد خانوار 6 ميليون نفر به طور مستقيم درگير مواد مخدر هستند.

بنيانيان ادامه داد: همچنين بر اين اساس، 9.3 درصد از جمعيت معتادان را زنان و بقيه را مردان تشكيل مي دهند و بيشترين ماده مصرفي آنان نيز به ترتيب ترياك، شيشه و كراك است و همچنين 62 درصد زنان معتاد متاهل هستند كه نشان مي دهد آنها به دليل اعتياد همسر، مشكلات خانوادگي و فقر به سمت مصرف مواد رفته اند.

وي تصريح كرد: زنان معتاد، به خاطر پنهان كاري، نبود حمايت اجتماعي، عدم رهايي از اعتياد و حفظ آبرو بيشتر از مردان در پنهان كاري اعتياد خود دامن مي زنند و اين به منزله عدم بازگشت آنان به زندگي سالم براي هميشه است.

وي افزود: اولين سن مصرفي مواد در نيمي از جمعيت زنان معتاد، 15 تا 19 سالگي است درواقع اين سن، سن بحران براي شروع مصرف مواد است لذا با توجه به اين سن كه دوره نوجواني و جواني است، ضرورت دارد كه مراكز آموزشي همچون دبيرستان ها و دانشگاه ها به بحث اطلاع رساني و آگاه سازي نوجوانان و جوانان، توجه جدي كنند.

مشاور دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه، كسب لذت، كنجكاوي، تفريح، رفع مشكلات روحي، در دسترس بودن مواد، فشار دوستان، رفع درد، كار سنگين، كاهش علايم بيماري هاي جسمي، اختلافات خانوادگي و رفع مشكلات جنسي را به ترتيب از دلايل مهم شروع مصرف مواد در زنان ذكر كرد.

بنيانيان هشدار داد: متاسفانه به خاطر فريب فرهنگي از طريق ماهواره ها و سايت مبني بر استفاده شيشه براي كاهش وزن، لاغري، رفع چين و چروك پوست، شادابي كاذب و رهايي از استرس و اضطراب برخي زنان به مصرف شيشه روي آورده اند كه در اين خصوص نيز بايد اطلاع رساني ها افزايش يافته تا افراد فريب دروغ هاي سوداگران مرگ را نخورند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن