تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804415891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو سبد كالا در بهمن و اسفند ماه توزيع خواهد شد/دولت در بودجه شفاف و واقعي عمل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دو سبد كالا در بهمن و اسفند ماه توزيع خواهد شد/دولت در بودجه شفاف و واقعي عمل كرد
سخنگوي دولت، از تصويب اختصاص دو سبد كالا كه در بهمن و اسفند ماه توزيع مي‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدباقر نوبخت صبح امروز(چهارشنبه) پس از پايان جلسه هيات دولت در تشريح مصوبات اين جلسه، با بيان اين‌كه يكي از مباحث مطرح شده در جلسه امروز موضوع توسعه شبكه ريلي و قطار شهري بود و گزارشي نيز در اين ارتباط در جلسه هيات دولت ارائه شد، گفت: قرار است مبالغي بالغ بر 1500 ميليارد تومان از يك رديف درآمد هزينه‌اي براي توسعه زيرساخت‌هاي ريلي كشور و 500 ميليارد تومان در خصوص راهداري و بهينه‌سازي وضعيت جاده‌هاي كشور در سال 93 اختصاص داده شود.

وي افزود: در جلسه دولت همچنين در مورد چگونگي توزيع دو سبد كالا طي بهمن و اسفند بحث و گفت‌وگو شد و قرار شد كه دانشجويان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان نيز به جمع كساني كه قرار است اين دو سبد كالا به آنها اختصاص داده شود، اضافه شود.

نوبخت همچنين گفت:‌ در مورد توزيع سبد كالايي در كنار ساير پرداخت‌هاي يارانه‌اي در سال آينده صحبت شد و قرار شد كه فصلي يك بار اين سبد كالايي توزيع شود.

سخنگوي دولت با اشاره به تاكيدات رييس‌جمهور در اين زمينه، گفت: معاونت راهبردي رييس‌جمهور در خصوص تامين منابع لازم براي توزيع سبدهاي كالا بيش از يك بار در هر فصل ماموريت پيدا كرد.

نوبخت پس از تشريح مصوبات دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ايسنا، سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا رويكرد دولت در لايحه بودجه سال 93 با رويكرد اقتصاد مقاومتي بوده است؟‌ گفت: لايحه بودجه سال 93 نوعي بودجه انقباضي واقع‌بينانه است كه در راستاي افزايش مقاومت اقتصادي در خصوص منابع و مصارف تنظيم شده است.

نوبخت با بيان اين‌كه براي تنظيم واقع‌بينانه‌ بودجه و حفظ اقتصاد در برابر رخدادهاي مختلف كه احتمالا وقوع دارند در بودجه تلاش شده است، گفت: بودجه 93 به صورت اسمي منفي 7/3 رشد دارد و ما بودجه عمومي 93 را منقبض‌تر كرديم.

وي با بيان اين‌كه بنيان‌هاي اقتصاد مقاومتي در بودجه سال 93 رعايت شده است، گفت: ما ناگزير شديم كه اعتبارات عمراني سال 93 را نسبت به سال 1392 به علت محدوديت منابع 33 درصد كاهش بدهيم كه البته از منابع فاينانس كمك خواهيم گرفت تا بتوانيم طرح‌هاي عمراني بيشتري را اجرا كنيم.

سخنگوي دولت گفت: ما در لايحه بودجه سال 93 به منظور افزايش توانمندي پولي در اقتصاد، به جاي توزيع علي‌السويه 37 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني ميان سه هزار طرح، اين بودجه را به 246 طرح بزرگ معطوف كرديم، كه ان‌شاءالله در سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

نوبخت گفت: ما مي‌توانستيم اين بودجه را ميان همه طرح‌ها تقسيم كنيم آن وقت اعتراض هيچ نماينده‌اي برانگيخته نمي‌شد، اما از آن طرف هيچ طرح عمراني به پايان نمي‌رسيد و ما اين اولويت‌بندي را در راستاي اقتصاد مقاومتي انجام داديم.

وي همچنين اضافه كرد: در سال جاري ما در ابتدا نمي‌توانستيم از مكانيزم تخصيص استفاده كنيم، ولي از مجلس بخصوص كميسيون برنامه و بودجه تشكر مي‌كنيم كه به ما امكان تخصيص را داد و ان‌شاءالله به علت امكان انعطاف و تخصيص هيچ كسري بودجه در پايان سال نخواهيم داشت و بودجه سال 93 نيز با توجه به اين رويكرد تقديم شده است.

نوبخت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد بحث اجازه استخدام‌ها به دستگاه‌ها در سال 93، گفت: قانون به دستگاه‌هاي كشور اجازه استخدام بر ذيل سقف مصوب اعتباراتشان را داده است.

وي تصريح كرد: ما يك توقفي براي استخدام‌ها داشتيم، اما براي سال آينده به دستگاه‌ها اعلام شد كه متناسب با اعتبارات‌شان نيازمندي‌هاي خود را در مورد نيروي انساني به معاونت توسعه و برنامه‌ريزي رييس‌جمهور اعلام كنند تا زمينه براي استخدام فراهم شود.

سخنگوي دولت گفت: بنابراين در سال 93 دستگاه‌هايي كه با كمبود نيروي انساني روبرو هستند بر اساس آنچه كه اعلام كردم اجازه دارند كمبود نيروي انساني خود را از طريق استخدام و با فراخوان عمومي جبران كنند.

نوبخت همچنين در مورد واگذاري‌هاي پيش‌بيني شده در لايحه بودجه سال 93 تاكيد كرد: هفت هزار ميليارد تومان براي فروش كارخانجات، سه هزار ميليارد تومان براي اوراق مشاركت و سه هزار ميليارد تومان اوراق مربوط به خزانه اسلامي در ارتباط با واگذاري‌ها در لايحه بودجه سال 93 در نظر گرفته شده است.

وي گفت: رويكرد دولت از اين واگذار‌ي‌ها، تامين منابع مالي براي دولت نيست، بلكه ما تلاش داريم سياست‌هايي كه مقام معظم رهبري در ارتباط با اصل 44 قانون اساسي اعلام كرده‌اند را اجرايي كنيم و در واقع اين واگذاري‌ها به بخش خصوصي واقعي واگذار شود.

سخنگوي دولت همچنين در مورد رديف بودجه در نظر گرفته شده براي دفتر مناطق محروم نيز خاطرن شانكرد: عنوان دفتر مناطق محروم در رياست‌جمهوري به دفتر توسعه روستاها تغيير داده شده و براي اين دفتر بيش از 200 ميليارد تومان براي توسعه جاده‌هاي روستايي و 250 ميليارد تومان براي توسعه آب روستاها در بودجه سال آينده تخصيص داده شده است كه مي‌تواند با اولويت ميان مناطق كمتر برخوردار توزيع شود.

سخنگوي دولت در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه گفته شده در جلسه هيات دولت رايزني‌هايي براي حضور خاتمي در مراسم گراميداشت نلسون ماندلا صورت گرفته است،‌ گفت: در جلسه امروز كه من شركت داشتم بحثي در اين خصوص نبود و در جلسه قبل نيز من در مجلس حضور داشتم و از اين موضوع بي‌اطلاع هستم كه آيا چنين بحثي در آن جلسه صورت گرفته يا نه؟

نوبخت گفت: اكنون نماينده اعزامي ايران به اين مراسم رفته است.

وي در پاسخ به سوالي در مورد سهم بازنشستگان از سبد كالا نيز گفت: سبد كالا به كليه شاغلين، بازنشستگان دولت، نيروهاي مسلح، كارمندان رسمي، پيماني و قراردادي، كارگران و سرپرست خانوار و آنهايي كه تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد هستند پرداخت خواهد شد.

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه آيا دولت قصد دارد كه از وام خارجي استفاده كند؟ گفت: دولت سال آينده وام خارجي دريافت نخواهد كرد، اما از تسهيلات خارجي يا فاينانس استفاده خواهد كرد.

نوبخت با بيان اينكه در بحث تسهيلات خارجي فاينانس 35 ميليارد دلار در لايحه بودجه 93 پيش‌بيني كرده‌ايم و اين عدد مي‌تواند به بودجه عمراني در نظر گرفته كمك كند كه تا سال آينده گشايشي در اين بخش ايجاد شود، گفت: اكنون امكان اجراي بيست طرح بزرگ با تسهيلات خارجي فاينانس ظرف اين ماه و يا ماه آينده فراهم مي‌شود.

وي تصريح كرد: ما آنچه كه استفاده مي‌كنيم استفاده از تسهيلات خارجي است و به صورت وام نيست.

سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوالي در ارتباط با اعتراض نمايندگان استان خوزستان به بودجه و اعتبارات عمراني اين استان، گفت: استان خوزستان از استان‌هاي بااهميت براي كشور است و فداركاري‌هاي مردم اين استان در دوران دفاع مقدس فراموش نشدني است.

نوبخت اضافه كرد: در لايحه بودجه سال 93 سهم استان خوزستان در اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي 10 درصد اعتبارات اين بخش است و اين استان در رتبه‌بندي استان‌ها مقام اول را دارد.

وي گفت: از نمايندگان فهيم اين استان تقاضا داريم به مناطقي كه در لايحه بودجه به طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي بيش از 80 درصد و متمركز نشدن روي طرح‌هايي با پيشرفت فيزيكي زير 20 درصد يا بيست درصد تا هشتاد درصد توجه كنند و اين منطق پذيرفتني است.

سخنگوي دولت گفت: البته طبيعي است كه نمايندگان مناطقي كه طرح‌هاي عمراني در آن مناطق اعتبارات كمتري مي‌گيرد اعتراض كنند.

نوبخت افزود: آنچه كه ما در لايحه بودجه 93 گنجانده‌ايم و بيان كرده‌ايم پيشنهاداتي است كه روي ميز مجلس است و اكنون اين پيشنهادات در دست نمايندگان است و اگر اين پيشنهادات را قبول ندارند هر طور فكر مي‌كنند مناسب‌تر است تصميم بگيرند و اگر با اين منطق ما مخالف هستند، مي‌توانند به كميسيون تلفيق و يا تخصصي مجلس بگويند و هيچ نوع قهر كردني وجود ندارد و هر طور كه فكر مي‌كنند به عدالت و بهره‌وري نزديك‌تر است، عمل كنند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد نگرش و منش دولت در تنظيم لايحه بودجه 93 نيز گفت: ما اميدواريم كه دست مسئولان اقتصادي كشور با توجه به گشايش‌هاي اعتباري و منابع ارزي در سال 93 باز باشد، اما ما بودجه را بر اساس اين گشايش‌ها تنظيم نكرديم و مبالغي كه در بحث نفت چه در مورد مقدار فروش و چه معاينات گازي در نظر گرفته‌ايم با توجه به شرايط تحريم كنوني بوده است.

سخنگوي دولت افزود: اميدواريم در سال آينده منابع بيشتري در مقايسه با امسال داشته باشيم اما در تنظيم لايحه بودجه 93 خوش بيني نكرديم و محتاطانه عمل كرديم.

نوبخت با بيان اين‌كه سقف عمومي بودجه سال 93 نسبت به سال قبل 7/3 كاهش پيدا كرده است، گفت: به همين دليل اعتبارات برخي از طرح‌ها كاهش پيدا كرد و برخي از نمايندگان مجلس نيز نسبت به اين موضوع ناراحت شدند ولي ما بايد توجه كنيم كه كشور ما در حال رويارويي و ايستادگي با برخي از قدرت‌هاي بزرگ است و در تلاش است كه از حقوق خود دفاع كند.

وي با بيان اين‌كه ما بايد به گونه‌اي سقف بودجه را مي‌بستيم كه مبتني بر پايه‌هاي اقتصاد مقاومتي باشد، گفت: برخي از نمايندگان مجلس ممكن است استناد كنند و بگويند ميزان عددي كه در سال 93 پيشنهاد شده نسبت به قانون 92 كمتر است كه در توضيح بايد گفت قانون بودجه 92 بر اساس 210 هزار ميليارد تومان طراحي شده بود و اين قانون در حد 130 هزار ميليارد تومان عملكرد خواهد داشت.

سخنگوي دولت با بيان اين‌كه دولت تلاش كرده در بودجه به صورت شفاف و واقعي عمل كند، گفت: بايد اجازه داد تا دولت شفاف عمل كند و در اين خصوص رسانه‌هاي جمعي مي‌توانند در جهت اطلاع‌رساني واقعي به مردم كمك كنند تا دولت هم بتواند صادق و شفاف عمل كند.

نوبخت گفت: طبيعي است كه در اين لايحه ممكن است بودجه دستگاهي كاهش و بودجه دستگاه ديگري افزايش پيدا كند بنابراين دستگاه‌هايي كه با كاهش بودجه مواجه شده‌اند بايد شرايط كشور را در نظر بگيرند.

وي در پاسخ به سوالي در ارتباط با اختلاف‌نظر دولت و مجلس در ارتباط با بحث احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، تصريح كرد: دولت فقط در خصوص اين‌كه آيا رييس‌جمهور اختيار احياي اين سازمان را دارد موضوعي مطرح كرد و به اين ترتيب كه آيا اين اقدام نياز به تصويب قانون در مجلس را دارد يا نه؟

سخنگوي دولت گفت: از نظر ما احياي اين سازمان بر اساس قانون اساسي از اختيارات رييس‌جمهور است و نيازي به مصوبه مجلس ندارد.

نوبخت افزود: ما از نمايندگان محترم كه براي احياي اين سازمان اقدامات لازم را انجام دادند تشكر و قدرداني مي‌كنيم لذا مخالفت دولت با اصل محتواي احياي اين سازمان نيست بلكه در ارتباط با شكل احياي سازمان مديريت است.

وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد تعيين سازوكارهاي اجرايي سازمان مديريت پس از احيا از سوي دولت با اشاره به تصويب مجلس در ارتباط با احياي اين سازمان، تاكيد كرد: ما سازوكارهايي كه مي‌تواند اين سازمان را چابك و روزآمد كند به نحوي كه عيب‌هاي قبلي را نداشته باشد با تاييد رييس‌جمهور اعلام مي‌كنيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن