تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن هاي ادبي رزن گرفتار در برزخ مشكلات مالي/شهرستانهاي كوچك ناديده گرفته نشوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: انجمن هاي ادبي رزن گرفتار در برزخ مشكلات مالي/شهرستانهاي كوچك ناديده گرفته نشوند
رزن - خبرگزاري مهر: انجمن هاي ادبي شهرستان رزن كه در استان همدان همواره حرف براي گفتن داشته اند اين روزها گرفتار مشكلات مالي شده اند و ادامه فعاليت اين انجمن ها با مشكلات فراواني مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن هاي ادبي و هنري كه به طور معمول از سوي خود هنرمندان تشكيل مي شود ظرفيتي نهفته در حيطه هنري به شمار مي رود كه مي تواند در پيشرفت كار اعضا مؤثر باشد، چرا كه هنرمندان جوان با حضور در اين انجمن ها و قرار گرفتن در كنار افرادي كه تجربه بيشتري دراين حوزه دارند، فرصتي پيدا مي كنند تا در يك فضاي استاد - شاگردي راه هاي نرفته را در كوتاه ترين زمان طي كنند.

انجمن هاي شعر هم مانند ديگر انجمن ها فضايي را براي تبادل انديشه ها و تفكرات شاعران فراهم مي كند كه با شعرخواني و نقد آثار سبب توانمند شدن اعضا در اين زمينه مي‌شود.

در همين راستا شهرستان رزن داراي هنرمندان و استعداد هاي بيشماري در حوزه فعاليت هاي فرهنگي و هنري است به طوري كه دو انجمن ادبي شاخص آن شامل انجمن ادبي شهيد مفتح كه روزهاي دوشنبه در مجتمع فرهنگي انديشه اين شهر و انجمن فاني كه روزهاي چهارشنبه دركتابخانه علامه دهخدا شهرستان قروه برگزار مي شود بعنوان كانون اصلي كشف و پرورش استعدادهائي مطرح شده اند.

نبود حمايت هاي مناسب ادامه فعاليت انجمن ها را با مشكلات روبرو كرده است

شاعران اين انجمن ها در بيشتر جشنواره ها و مسابقات ادبي رتبه هاي برتر را به خود اختصاص داده اند اما بنظر مي رسد عدم وجود اعتبار لازم و حمايت هاي مناسب ادامه فعاليت اين انجمن ها را با مشكلات فراواني مواجه نموده است.

در همين رابطه مسئول انجمن ادبي شهيد مفتح در گفتگو با مهر ضمن تائيد اين مطلب گفت: مهمترين دغدغه و مشكل حال حاضر انجمن ما مسائل مالي است زيرا باتوجه به شرايط امروز اقتصادي و نبود اعتبار لازم، حتي در تامين جزئي ترين هزينه هاي خود نيز دچار مشكل هستيم و به ناچار شايد بيشترين وقت و ذهن خود را درگير اين مسائل كرده ايم.

حجت يحيوي افزود: البته نبايد فراموش كرد كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رزن نيز بعنوان متولي اصلي انجمن ها در اين زمينه مقصر نبوده چرا كه بنظر مي رسد ايراد كار شايد در عدم برنامه ريزي صحيح باشد.

وي اظهار داشت: براي رفع اين مشكل بهتر است در ابتداي هر سال اعتبارات مورد نياز و واقعي انجمن ها مشخص و به حساب آنان واريز شود تا بتوان بر اساس آن برنامه ريزي و بر حسب تقويم كاري انجمن عمل كرد.

يحيوي تاكيد كرد: با اين شرايط هيچ پيشرفتي در زمينه ادبي رزن نخواهيم داشت و با برگزاري جلسات و برنامه هاي مناسبتي نيز براي شعر اتفاقي نخواهد افتاد زيرا هرچقدر كه شاعران در نقد و بررسي و خوانش شعر در جلسات خويش فعال باشند بازهم نيازمند تعامل و ارتباط با بزرگان و اساتيد برجسته استاني و كشوري است.

با ادامه اين شرايط شعر و داستان به تعطيلي واقعي خواهد رسيد

وي گفت: در شرايط كنوني و در صورت تداوم عدم حمايت هاي مالي و معنوي لازم اين افراد انگيزه خويش را از دست داده و شعر و داستان به تعطيلي واقعي خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه در صورت ادامه اين روند آينده خوبي براي شعر رزن وجود ندارد، افزود : شهرستان رزن همواره داراي پتانسيل هاي خوبي در اين حوزه بوده است و در حال حاضر نيز با اين شرايط تك جرقه هايي ديده مي شود كه نيازمند استعداد يابي و حمايت لازم در راستاي شكوفائي بيشتر آنان هستيم كه بايد مسئولان امر بيش از پيش در اين مورد حمايت و همكاري لازم را داشته باشند.

كارشناس فرهنگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رزن نيز در مورد بررسي مشكلات انجمن هاي ادبي اين شهر اظهار داشت: اين اداره در حد توان خود نسبت به در اختيار قرار دادن امكاناتي هرچند محدود به انجمن هاي ادبي خويش دريغ نكرده است و به تناوب و مناسبت هاي مختلف اهداي كتاب را نيز به اعضاي آنها در دستور كار خويش داشته است.

الهام معصومي گفت: متاسفانه مشكل عديده انجمن ها در درجه اول مباحث مالي و عدم امكانات لازم و كافي است زيرا اعتبارات كافي به اين انجمن ها تخصيص داده نمي شود تا بتوانند هزينه هاي خود را جبران و با انجمن هاي ديگر شهرستان و حتي استان هاي ديگر ارتباط و تعامل داشته باشند.

در مجتمع انديشه رزن فضاي كافي براي تشكيل جلسات انجمن وجود ندارد

وي عنوان كرد: در مجتمع انديشه رزن حتي فضاي كافي و اتاقي مجزا براي تشكيل جلسات انجمن وجود ندارد و بيشتر از سالن جلسات اداره استفاده مي شود .

وي در پاسخ به ميزان مشاركت و مسئوليت انجمن هاي ادبي اين شهر در برگزاري برنامه ها و مراسم فرهنگي گفت: تاكنون چنين مسئوليتي بصورت كامل به اين افراد محول نشده كه بنظر مسائل مالي بيشترين سهم را در اين قضيه داشته است.

وي افزود: ولي در همه برنامه هاي فرهنگي و هنري اعضاي انجمن هاي ادبي نقش و حضوري فعال دارند كه اميدواريم با توجه به استعداد هاي خوبي كه در رزن وجود داشته و در اكثر جشنواره ها و مسابقات ادبي نيز رتبه هاي برتر را در سطح استان كسب كرده اند بتوانيم در جهت شكوفائي هر چه بيشتر اين استعداد ها كوشا باشيم.

اما در همين زمينه يك فعال انجمن ادبي در گفتگو با مهر با بيان اينكه كمبود اعتبارات مالي اجازه فعاليت هاي گسترده را از علاقمندان گرفته است، گفت: متاسفانه كمبود امكانات و نبود حمايت هاي لازم انگيزه فعاليت را از بين مي برد.

آنچه مسلم است اينكه امروزه با گسترش جوامع بشري و به تبع آن نياز مبرم به برنامه هاي فرهنگي، فعاليت هاي فرهنگي ادبي را مي توان از مهمترين نيازهاي بشر در قرن حاضر دانست كه بايد به آن بيش از اين بها داده شود.

كد خبر: 2193181

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۰۹:۱۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن