تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش پول آب در روستاها متوقف شد/ ادغام آبفاي شهري و روستايي به صلاح نبود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افزايش پول آب در روستاها متوقف شد/ ادغام آبفاي شهري و روستايي به صلاح نبود
قائم مقام وزير نيرو با اعلام توقف طرح ادغام آبفاي شهري و روستايي كه در اواخر كار دولت سابق آغاز شده بود، گفت: به چند دليل مهم از جمله جلوگيري از افزايش تعرفه و پول آب روستائيان، اين طرح حداقل تا چند سال آينده متوقف شد.

ستار محمودي در گفتگو با مهر از توقف اجراي طرح ادغام شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي كشور كه در اواخر كار دولت سابق مطرح و به صورت پايلوت در برخي استان ها انجام شده بود خبر داد و گفت: در اينباره مجلس نظراتي درباره ادغام ها داشت كه نفعي براي مردم ندارد.

قائم مقام وزير نيرو اظهارداشت: نظر وزير نيرو هم اين بود كه اگر اين طرح نفعي براي مردم دارد ادامه يابد. براي اين موضوع جلسات متعددي با آبفاي شهري و روستايي داشتيم و با استانداري ها هم صحبت شد، پس از جمع بندي كار در شوراي عالي وزارتخانه مطرح كرديم و در نهايت تصويب شد كه ادغام ها صورت نگيرد.

محمودي خاطرنشان كرد: آب و فاضلاب روستايي دولتي و آبفاي شهري بخش غيردولتي است و نمي توان نيرو را از بخش دولتي به غيردولتي و يا برعكس منتقل كرد. نكته دوم پول آب و هزينه فاضلاب روستايي بود كه هم اكنون 30 درصد هزينه اي است كه در شهرها پرداخت مي شود.

وي ادامه داد: اگر ادغام ها صورت مي گرفت روستاها نيز بايد به اندازه شهرها هزينه پرداخت مي كردند. هم اكنون خدمات ارائه شده براي روستاها در اين بخش نيم درصد و براي شهرها 38 درصد است؛ بنابراين اگر ادغام صورت مي گرفت سرمايه گذاري دولت براي آبفاي روستايي از محل اعتبارات عمومي دولت بود و در شهرها نيز بايد از محل درآمد و وام هاي شركت ها تامين مي شد و اينها با يكديگر تفاوت هايي را داشته است.

اين مقام مسئول در وزارت نيرو افزود: تا دو سه سال آينده به صلاح نيست آبفاي شهري و روستايي كشور با يكديگر ادغام شوند و اگر زماني روستاها توانمند شدند و امكان پرداخت پول آب به ميزان شهرها بود، آنگاه شايد بتوان فكر ديگري در اين بخش كرد.

به گفته محمودي، 3 استان مركزي، قم و آذربايجان غربي كه در اواخر كار دولت سابق ادغام صورت گرفته بود نيز به روال سابق بر مي گردند و آبفاي شهري و روستايي از يكديگر جدا عمل خواهند كرد.

كد خبر: 2193143

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۰۹:۰۶

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن