تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820283957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسته نباشيد به «رنجرو» و ورود جيب‌برها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خسته نباشيد به «رنجرو» و ورود جيب‌برها
از امروز سالن‌هاي سينما با اكران چهار فيلم جديد، تغييرچهره مي‌دهند و تماشاگران در روزهاي پاياني پاييز و در آستانه فصل زمستان به ملاقات چهره‌هاي شناخته شده‌ در سينما خواهند رفت.


به گزارش جام جم، در حالي كه بيش از يك ماه به آغاز مهم ترين رويداد سينمايي كشور يعني جشنواره فيلم فجر باقي مانده و همه اهالي سينما خود را براي اين ضيافت بزرگ آماده مي كنند، سالن هاي سينما همگام با سرماي بازيگوش آخر پاييز و سرسختانه پيش روي زمستان، سردي آزاردهنده اي را از سر مي گذرانند.

از سويي كفگير سينماي ايران در اكران تقريبا به ته ديگ خورده و همه فيلم هاي شاخص و به اصطلاح بفروش در نوبت هاي قبلي روي پرده رفته اند و از طرف ديگر باتوجه به فيلم هاي باقيمانده اكران نشده اميد چنداني به معجزه نمي رود. واقعيت اين است كه فيلم هاي فعلي و آينده اكران باوجود پاره اي از امتيازات ساختاري و مضموني فاقد ابزارها و امكانات لازم براي جذب گسترده مخاطبان عام هستند و نبايد انتظار فروش بالاي آنها را در گيشه داشته باشيم.

با اين حال فيلم هايي كه از امروز روي پرده سينماهاي كشور مي روند ظرفيت هايي دارند كه با تركيب شانس مي توانند تا اندازه اي گرمابخش گيشه هاي سرد باشند. حضور چهره هايي چون ليلا حاتمي، هانيه توسلي، حسين ياري، مصطفي زماني، بهناز جعفري، نورا هاشمي و رويا تيموريان بخشي از اين بارقه هاي اميد قلمداد مي شوند.

البته باتوجه به دستور روز گذشته حجت الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي درخصوص تدوين آيين نامه و ضوابط اكران سال 93، كار شوراي صنفي نمايش فعلي همزمان با جشنواره فجر امسال به پايان خواهد رسيد و وضع اكران در آينده با تغييراتي همراه خواهد بود.اما تا پيش از آن تغيير و از امروز چهار فيلم جديد «جيب برخيابان جنوبي»، «ابرهاي ارغواني»، «خسته نباشيد» و «سربه مهر» در سينماهاي مختلف تهران و شهرستان ها روي پرده مي روند.

خداحافظي با رنجروي «تنهاي تنهاي تنها»

فيلم «سربه مهر» نخستين ساخته هادي مقدم دوست، فيلمنامه نويس تلويزيون و سينما از امروز در گروه استقلال جايگزين «تنهاي تنهاي تنها» مي شود و به اين ترتيب رنجروي دوست داشتني از سينماهاي اين سرگروه خداحافظي خواهد كرد. سر به مهر كه با موضوع نماز ساخته شده در جشنواره سال قبل فجر جايزه سيمرغ بهترين كارگرداني در بخش مسابقه فيلمسازان اول را از آن خود كرد. ليلا حاتمي، آرش مجيدي و خاطره اسدي بازيگران اين فيلم هستند.

«جيب برخيابان جنوبي» دومين فيلم بلند سياوش اسعدي پس از فيلم موفق و تحسين شده «حوالي اتوبان» است كه از امروز روانه پرده سينماها خواهد شد. «جيب برخيابان جنوبي» كه اسمش يادآور يكي از فيلم هاي مشهور تاريخ سينما و فيلمي به همين نام ساخته ساموئل فولر است، داستان دزد جواني را روايت مي كند كه به دختري علاقه مند مي شود. اين آشنايي و علاقه در ادامه اتفاقاتي را براي آنها رقم مي زند. اين فيلم كه در سي و يكمين جشنواره فيلم فجر با استقبال تماشاگران و برخي منتقدان روبه رو شد، به گفته اسعدي براساس كتاب «يك داستان فرانسوي» و با نگاهي به فيلم اسپانيايي «دزدان» ساخته شده است.

مصطفي زماني، نورا هاشمي، بهناز جعفري، امير جعفري و محمود جعفري بازيگران اين فيلم هستند. تهيه كنندگي «جيب بر خيابان جنوبي» را علي سرتيپي و حسن دادخواه برعهده دارند.

«ابرهاي ارغواني» به نويسندگي و كارگرداني سيامك شايقي هم از امروز در سينماهاي آزاد و خارج از پنج سرگروه شناخته شده اكران مي شود. سيامك شايقي كه كارش را در سينما به عنوان منتقد آغاز كرد پيش از اين فيلم هايي چون «خواب زمستاني» و «مادرم گيسو» را ساخته است.

اين فيلم ماجراي دختري را روايت مي كند كه براي گريز از ازدواج اجباري از شهرستان به تهران مي آيد. حسين ياري، هانيه توسلي، بهناز جعفري، شبنم مقدمي، شيرين يزدان بخش و رويا تيموريان بازيگران «ابرهاي ارغواني» هستند.

«خسته نباشيد» ساخته مشترك افشين هاشمي و محسن قرايي نيز از فيلم هاي تحسين شده جشنواره سال گذشته فجر است كه از امروز به جاي فيلم «ترنج» در گروه آزادي روي پرده مي رود.

علي رستگار / گروه فرهنگ و هنر

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن