تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803968680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم اين شهر بندري از پايين بودن كيفيت اصلي‌ترين منبع غذايي خود گلايه دارند كيفيت نامطلوب نان در گناوه


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: مردم اين شهر بندري از پايين بودن كيفيت اصلي‌ترين منبع غذايي خود گلايه دارند كيفيت نامطلوب نان در گناوه
شيدا جعفري خانقاه

درحالي كه نان از اصلي‌ترين وعده‌هاي غذايي به شمار مي‌رود،اما همچنان در برخي از مناطق كشور از جمله شهر بندري گناوه در استان بوشهر شاهد گلايه مردم از پايين بودن كيفيت آن هستيم،به‌طوري كه بيشتر اهالي اين شهر چندان دل خوشي از نحوه پخت نان و كيفيت اين منبع غذايي ارزشمند ندارند. به گفته اهالي اين منطقه، ‌نان اغلب نانوايي‌ها كيفيت مطلوبي ندارد. هرچند بارها مسئولان بر بهبود كيفيت نان در اين منطقه تأكيد كرده‌اند و وعده‌هايي نيز از گوشه و كنار به گوش رسيده، اما همچنان شاهد پخت غيركيفي نان در اين منطقه هستيم.از سويي ديگر،سوخته يا خمير بودن دور نان موجب افزايش هدررفت آن شده و ميزان ضايعات نان را بالا برده است.

اهالي گناوه از مسئولان مي‌خواهند، با نظارت هر چه بيشتر بر نحوه پخت نان و ارزيابي كيفيت آن، براي حل اين مشكل گام اساسي بردارند.
غلامعلي حبيبي منش،فرماندار گناوه با تأكيد بر اين كه افزايش رضايت مردم از نحوه پخت وعرضه نان در اين شهرستان همواره مورد توجه قرار دارد و اقداماتي نيز در اين باره انجام شده، كاهش واردات گندم از فارس و همچنين نبود دستگاه‌هاي پيشرفته ومدرن نانوايي را از عوامل مؤثر در پايين آمدن كيفيت نان در اين شهرستان دانست.
حبيبي منش با اشاره به اين كه آرد با كيفيت، نخستين عامل تأثيرگذار در چرخه توليد نان است،گفت:در اين شهرستان همانند بعضي از مناطق كشور، آرد باكيفيت را به آرد موجود اضافه مي‌كنند تا به اين ترتيب سطح مرغوبيت آرد نانوايي‌ها افزايش يابد، اما از سال گذشته تاكنون، واردات گندم فارس كه از كيفيت بالايي برخوردارست به استان بوشهر كاهش يافته كه اين موضوع بر كيفيت نان، بي‌تأثير نبوده است.
وي با بيان اين كه سال گذشته نيز 300 تا 400 تن آردگندم ازكهگيلويه خريداري شد، افزود: امسال هم تلاش مي‌شود، تا با اتخاذ تدابيري، كيفيت آرد و به تبع آن نان را افزايش داد تا به اين ترتيب، نان مرغوب‌تر سر سفره‌هاي مردم برود.
استفاده از دستگاه‌هاي مكانيزه
فرماندار گناوه ورود دستگاه‌هاي مكانيزه و مدرن پخت نان به اين شهرستان را از ديگرعوامل مؤثر در افزايش كيفيت نان دانست و تصريح كرد:‌ مقدمات خريداري دستگاه‌هاي مكانيزه پخت نان در اين شهرستان انجام شده،اما تجهيز واحدهاي نانوايي به دستگاه‌هاي اتوماسيون پخت نان منوط به تكميل شبكه گازرساني درهمه مناطق شهرستان گناوه است كه پيش‌بيني مي‌شود، تا پايان امسال اين مهم محقق شود. در اين صورت نيز از نانوايان شهرهاي يزد و اصفهان دعوت خواهد شد تا با ارائه آموزش‌هاي لازم، نانوايان اين شهرستان را با شيوه‌هاي صحيح پخت انواع نان‌هاي سنتي و فانتزي آشنا كنند.
گندم با كيفيت
درحالي كه فرماندار گناوه،كاهش واردات گندم با كيفيت به استان بوشهر و شهرستان گناوه را از دلايل كاهش كيفيت نان اين شهرستان مي‌داند، سيد محمد هاشمي، مدير شركت غله وخدمات بازرگاني استان بوشهر معتقد است، ماهانه 9 هزار تن گندم در اين استان تبديل به آرد مي‌شود كه از اين ميزان، 8 هزار تن آرد بين 700 واحد نانوايي موجود در اين استان توزيع مي‌شود و تفاوتي در توزيع آرد بين مناطق و شهرهاي ديگر استان بوشهر وجود ندارد، بنابراين فرضيه‌اي كه علت پايين بودن كيفيت نان در گناوه استفاده از آرد با كيفيت پايين بوده، چندان قوي نيست.
وي به دريافت مجوز خريد 15 هزار تن گندم از فارس اشاره كرد و يادآور شد: به نظر مي‌رسد، تا پايان امسال مشكلي از نظر كمبود آرد گندم با كيفيت و توزيع آن در ميان واحدهاي نانوايي اين استان نداشته‌ايم.
هاشمي، رعايت نكردن فرايند تهيه خميرنان ونبود كارگران مجرب را از عوامل اصلي پايين بودن كيفيت نان در گناوه دانست و از انعقاد تفاهمنامه‌اي با سازمان فني وحرفه‌اي اين استان به منظور آموزش نانوايان درقالب كارگاه‌هاي آموزشي خبر داد و خاطرنشان كرد:‌ تجربه نشان مي‌دهد، آموزش به شيوه استاد - شاگردي چندان جوابگو نيست ولازم است، نانوايان با فراگيري آموزش‌هاي لازم، مهارت خود را نسبت به تهيه خمير و پخت نان افزايش دهند.
تعطيلي نانوايي‌هاي متخلف
سيد عسگر حسيني، رئيس بهداشت محيط شبكه بهداشت گناوه نيز با اشاره به اين كه 63 واحد نانوايي در اين شهرستان فعال است،‌ از بازرسي‌هاي محسوس ونامحسوس بازرسان از روند پخت و عرضه نان در گناوه خبر داد و افزود: ‌در6 ماه نخست امسال،پرونده 20 نانوايي متخلف به اداره تعزيرات حكومتي ارسال شده كه از اين تعداد، 4 واحد نانوايي متخلف به‌طور كامل و 5 واحد نانوايي نيز به‌طور موقت تعطيل شده است.
بازرسان اداره بهداشت به همراه همكاران اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحاديه نانوايان و رئيس اداره غله هر 2 هفته يك بار به‌طور نامحسوس واحدهاي نانوايي را بازرسي و هرگونه تخلف را بدون ملاحظه گزارش مي‌كنند.براساس دستورالعمل‌هاي موجود، واحدهاي نانوايي در تهيه خميرنان فقط مجاز به استفاده از افزودني‌هاي مجازند و استفاده از افزودني‌هاي غيرمجازچون جوش شيرين برخلاف قانون است و با واحدهاي متخلف بشدت برخورد مي‌شود. درهرحال بهبود وضعيت نان اين شهر كه هر سال مقصد ميليون‌ها مسافر داخلي و خارجي است،اهميت ويژه‌اي دارد. ورود 4 ميليون و
500 هزار مسافر فقط در تعطيلات نوروز امسال مي‌تواند تأكيدي بر اين مسأله باشد تا مسئولان براي افزايش كيفيت نان در اين شهر بندري و تجاري اقدامات اساسي انجام دهند تا به اين ترتيب هم مردم و هم گردشگران از نان با كيفيت بهره‌مند شوند.

دانش‌آموزان آذربايجان‌شرقي و اردبيل به استقبال تعطيلي رفتند

تبريز - خبرنگار ايران به علت ريزش برف و برودت هوا، مدارس 19 شهر آذربايجان‌شرقي از جمله شهر تبريز و همچنين مدارس بيشتر شهرهاي استان اردبيل ديروز سه‌شنبه تعطيل شد.
از طرفي، ريزش برف و وزش باد با بيشينه سرعت 35كيلومتر در ساعت موجب وقوع كولاك شديد در گذرگاه‌هاي اين مناطق شده است. دماي هواي اردبيل در روزگذشته منفي 5درجه ثبت شد و انتظار مي‌رود كه رفته رفته بر ميزان ارتفاع برف و نيز سرماي هوا در اين منطقه افزوده شود. همچنين مدارس كلاردشت در مازندران نيز ديروز به علت سرما و بارش شديد باران و برف تعطيل اعلام شد.
صدمه بارش‌ها به آثار تاريخي كاشان
بارش باران اوايل آذر براي آثار تاريخي كاشان زيان آور بود و اگر اين شرايط شديد جوي ادامه مي‌يافت، منجر به تخريب برخي از آثار تاريخي از جمله گذرها و ساباط‌ها در بافت تاريخي اين شهرستان مي‌شد.
مهران سرمديان، سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان با اشاره به اين كه براي مرمت اضطراري برخي آثار تاريخي كاشان 2 ميليارد ريال اعتبار نياز است، اظهار داشت: درخواست اين ميزان اعتبار در نامه‌اي به سازمان متبوع ارجاع شده و رونوشت آن نيز براي پيگيري و تسريع كار به فرماندار و نماينده مردم اين شهرستان در مجلس ارسال شده است.
سرپرست اداره ميراث فرهنگي كاشان خاطرنشان كرد: تخريب اين ابنيه تاريخي بر اثر بارش برف و باران، علاوه بر زيان‌هاي مالي و صدمه رساندن به بافت تاريخي، خطرات جاني را نيز براي شهروندان كاشاني به همراه دارد.
وي ابراز اميدواري كرد، با توجه به محدوديت‌هاي مالي در اعتبارات تملك دارايي، مسئولان براي مرمت، بازسازي و استحكام بخشي ميراث فرهنگي اين شهرستان را ياري كنند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن