تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806435892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشي از كاهش بودجه بسيج و سپاه به دليل محدوديت هاي بودجه اي كشور است/ ابهامت آقاي روحاني در مورد فعاليت اقتصادي سپاه برطرف شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بخشي از كاهش بودجه بسيج و سپاه به دليل محدوديت هاي بودجه اي كشور است/ ابهامت آقاي روحاني در مورد فعاليت اقتصادي سپاه برطرف شد
فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه با پيگيري هاي انجام شده مسئله بودجه سپاه حل شد گفت: بخشي از كاهش بودجه بسيج و سپاه به دليل محدوديت هاي بودجه اي كشور است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در نشست دانشجويي انقلاب اسلامي در برابر استكبار جهاني كه امروز در دانشگاه امام صادق برگزار شد در جمع دانشجويان گفت: فلسفه بسيج مثل سپاه موضوعش موضوع انقلاب اسلامي و حفظ انقلاب اسلامي است ولي ممكن است به مرور زمان اين مسئله دستخوش تحولات زمان و مشكلات قرار گرفته و به فراموشي سپرده شود.

وي با بيان اينكه اين فراموشي يا اين غفلت از ماموريت براي سازمان بسيج و سپاه خيلي خسارت بار است ادامه داد: البته به دليل گستردگي اين سازمان شايد نشود از همه اقشار توقع داشت كه اين نكته را مد نظر داشته باشند ولي از قشر دانشجو آن هم دانشجوي بسيجي و خصوصا دانشگاه امام صادق مي توان انتظار داشت كه از اين مسئله غافل نشوند.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه نقش آفريني در آينده انقلاب اسلامي از مهمترين وظايف سپاه و بسيج است ادامه داد: بدون ترديد انقلاب اسلامي در كشور ما در بستر نظام جمهوري در حال رشد و پيشرفت است و اين رشد و پيشرفت حاصل مجاهدت ها ، خون دل خوردن ها و تلاش 1400 ساله ائمه معصومين، اولياء بزرگ الهي و مجاهدين راستين راه اسلام است.

سرلشگر جعفري در بخش ديگري از سخنان خود به دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: ما دستاوردهاي بزرگي داشتيم كه يكي از آن دستاوردهاي عزت و اقتدار نظام اسلامي كشور ايران است كه همراه با موضوع انقلاب اسلامي است. در واقع اگر انقلاب اسلامي را از ايران بگيريم اين اقتدار و عظمت جمهوري وجود نخواهد داشت و اين انقلاب اسلامي نيز براي ايران انحصاري است و هيچ كشوري اين ويژگي را ندارد.

وي به دستاورد ديگر انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: موضوع امنيتي و دفاعي ايران اسلامي از دستاوردهاي ديگر است شما شاهد هستيد دشمنان انقلاب اسلامي همه تلاش خود را بكار بردند از جنگ و تهديدهاي ديگر ولي امروز ايران از امنيت بسيار بالا و از توان دفاعي بسيار قوي و مستحكم برخوردار است. سرلشگر جعفري ادامه داد: مولفه قدرت ما عوامل ديگري به غير از تسهيلات نظامي است و آن عامل پشتيباني مردم و حضور گسترده مردم و همچنين فناوري هاي علمي است.

فرمانده كل سپاه به موضوع استقامت و پايداري در صحنه امنيتي اشاره كرد و گفت: اين موضوع ايران را به كشوري كاملا امن از نظر مسائل امنيتي و تهاجم خارجي تبديل كرده كه بزرگترين دستاورد ما است.

سرلشگر جعفري ادامه داد: نمونه دفاعي كه ما عرضه كرديم در جنگ 33 روزه و 8 روزه غزه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح اسرائيل غاصب خود را نشان داد.

وي با انتقاد از برخي سخنان در مورد توان دفاعي ايران گفت: بعضي افراد در كشور ما ممكن است توان دفاعي ما را ندانند و يا تخصص نداشته باشند و اعلام نظرهايي بكنند ولي مشاهده كرديم كه حتي دشمنان ما روي اين حرفها حساب نكردند.

فرمانده كل سپاه پاسداران به دستاوردهاي ديگر انقلاب اسلامي در بعد سياسي اشاره كرد و اظهار داشت: در صحنه بين المللي دستاوردهاي انقلاب اسلامي نهضت بيداري اسلامي است كه تاثير انقلاب اسلامي به كشورهاي مختلف و حتي به آمريكا و اروپا نيز رسيده است.

سرلشگر جعفري حكومت عراق را نتيجه اين دستاوردها دانست و گفت: يك حكومت شيعي همسو با ايران در عراق حاكم شد در حالي كه آمريكايي ها بدنبال يك حكومت آمريكايي بودند در سوريه هم تلاش كردند سرمايه گذاري كنند تا در آنجا نفوذ كنند اما وضعيت سوريه، وضعيت خوبي است و روز به روز بهتر مي شود و البته بخش هايي از كشور سوريه در اختيار معارضين است ولي روند رو به جلو به ضرر است و به نفع نظام مستقر در سوريه است.

وي در مورد تحولات سوريه نيز گفت: جاي نگراني وجود ندارد دشمنان هم متوجه اين روند رو به جلو شده اند و آرام آرام از مواضعشان بر مي گردند ولي چون نمي خواهند يك دفعه اين كار را انجام دهند مواضعشان را آرام آرام بر مي گردانند.

فرمانده كل سپاه پاسداران پيشرفت هاي علمي را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: در عرصه علمي و تحقيقاتي هم پيشرفت هاي بسيار خوبي داريم ولي متاسفانه در علوم انساني كار زيادي نتوانستيم بكنيم كه انشاالله شما دانشجويان خلاء بزرگ انقلاب اسلامي را در آينده پيش رو پر كنيد.

وي گفت: يعني تربيت آينده انقلاب اسلامي بر اساس علوم انساني برگرفته از قرآن و دين باشد زيرا علوم انساني كه در دانشگاههاي ما غالب است اسلامي نيست.

سرلشگر جعفري با طرح اين پرسش گفت: رسالت نسل جوان امروز براي حفظ انقلاب و پيشبرد اهداف آن چيست؟ دانشجو قشري است كه آينده كشور به دست او ساخته مي شود زمان دانشجويي زمان توانمند سازي براي نقش آفريني در آينده است لذا بايد در سه عرصه براي حفظ انقلاب كار كنيم. اولين عرصه رصد هوشمندانه انقلاب اسلامي، وضعيت انقلاب اسلامي و روند حركت حركتي آن است.

وي با بيان اينكه رشته هاي علوم انساني جامعه را اداره مي كند افزود: علوم انساني بخصوص مديريت يك معضل اساسي ما است. مديريت موثر و تغيير آفرين به ندرت و انگشت شما بوجود مي آيد و ما بيش از همه نياز به اين نوع مديريت داريم.

فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه در ايران، انقلاب اداري و انقلاب فرهنگي صورت نگرفته است افزود: يعني نظامات، روشها و سيستم هاي حاكم بر نظام اداري كشورمان همين روشهاي نظام قبلي است و فقط كمي دستكاري شده است و متاسفانه در جاههاي به روش هاي غربي نيز آلوده شده است و اگر انقلاب اسلامي همين طور پيش برود ممكن است در چند سال ديگر با مشكلاتي روبرو شود ولي اميد و انتظار حضرت آقا به نسل جوان و بسيجيان است.

سرلشگر جعفري به الزامات و ضروريات لازم براي دانشجويان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: الزام اول خودسازي بيشتر معنوي است كه لازمه حركت بزرگ است و الزام دوم حركت جهادي با روحيه جهادي است كه ويژگي آن براي خدا بودن و تحمل سختي ها و فشارها است و الزام سوم پرورش دادن استعدادهاست يا توانمندسازي براي آينده متناسب با استعداد است كه اين سه الزام براي عبور از مرحله سوم انقلاب ضروري است.

وي در ادامه نشست دانشجويي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه برخي مقامات دولتي در دانشگاهها حرفهايي زدند مبني بر اينكه قدرت نظامي ايران با دو بمب آمريكا مختل شدني است گفت: من توضيح دارم ايشان تجربه و تخصص اين بحث را ندارند درست است كه ايشان را يك ديپلمات صاحب نظر مي دانيم ولي در مسائل نظامي و امنيتي تجربه نداشتند.

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: به هيچ وجه اين طور نيست كه سيستم دفاعي ما با دو بمب از بين برود. ممكن است يك سري از زير ساخت ها از بين برود ولي توان موشكي و توانمندي هاي استراتژيك سپاه به طوري است كه اگر هزاران بمب بزنند شايد بتوانند 10 تا 20 درصد توان موشكي سپاه را بكاهند.

سرلشگر جعفري در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه آيا پس از مذاكرات هسته اي ايران تهديدها و تحريم هاي غرب ، آمريكا و اسرائيل عليه ايران تعديل شدني است گفت: اگر كسي چنين خيالي كند خيلي خوش خيالي است و خيال خام است. ما موضوعات مختلفي با دشمن داريم و انقلاب اسلامي از اساس با نظام سلطه مخالف است مگر اينكه ماهيت آمريكا عوض شود و آنها آدم شوند كه در اين صورت ما ديگر با آنها جنگي نخواهيم داشت.

وي در مورد مذاكرات هسته اي نيز گفت: در مذاكرات اخير اين چيزهايي كه داديم حداكثري و چيزهايي كه گرفتيم حداقلي است اما مهم آينده است و عبور نكردن از خطوط قرمز و تا آنجايي كه مشخص است تا آلان از خطوط قرمز عبور نشده است.

فرمانده كل سپاه پاسداران در مورد پيش بيني اش از نتيجه نهايي مذاكرات نيز گفت: دو حالت بيشتر ندارد يا اين مذاكرات به نتيجه مي رسد و تحريم هاي هسته اي به صورت تدريجي كاهش مي يابد يا اينكه اگر بخواهند امتيازات بيشتر بگيرند نتيجه برگشت به وضع اول است و راه سوم ديگري وجود ندارد لذا بايد منتظر ماند و با نگراني موضوع را پيگيري كرد.

سرلشگر جعفري در ادامه در مورد ديگر تهديدها و تحريم ها گفت: به نظر من بقيه تهديدها و تحريم ها برداشته نمي شود و شايد تحريم هاي هسته اي به تدريج كاهش پيدا كند.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه اگر مذاكره كنندگان گروه 1+5 در طول مذاكرات از سپاه درخواست كنند برد موشكي سپاه كاهش پيدا كند آيا مي پذيريد پاسخ داد: ما به دنبال اضافه كردن برد موشك هايمان هستيم و اگر آقا اجازه بدهند توانش را نيز داريم و شهيد تهراني مقدم را نيز در اين راه از دست داديم چون بايد موشك هاي ما به اسرائيل برسد كه در اين هنگام دانشجويان با شعار تكبير ، مرگ بر آمريكا و مرگ بر انگليس و اسرائيل از سخنان سرلشگر جعفري حمايت كنند.

فرمانده كل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه آيا ايران توانايي پاسخگويي به حمله احتمالي اتمي غرب را دارد گفت: حمله اتمي را نه نمي شود جلويش را گرفت البته اين غلط را نمي توانند بكنند زيرا توانمندي ايران و انقلاب اسلامي براي پاسخ دادن بسيار بالا است آنها از اقدامات بازدارنده ما بسيار وحشت دارند و بحث گزينه نظامي شوخي مسخره بيشتري نيست.

سرلشگر جعفري در پاسخ به سئوال ديگري در باره ميزان دخالت سپاه در مسئله و بحران سوريه گفت: ما هر كاري بتوانيم مي كنيم تا سوريه حفظ شود و هر كاري لازم باشد با افتخار انجام مي دهيم. سوريه در خط مقدم انقلاب اسلامي است و ما اعزام نيروهاي سازمان دهي شده نظامي در سوريه داريم يعني متخصصين و انتقال تجربه براي آموزش در سوريه را انجام مي دهيم به عبارتي كار مستشاري است كه اين كار را با افتخار انجام مي دهيم چون به يك نظام رسمي و قانوني كمك مي كنيم و اين كار را به خاطر درخواست دولت سوريه انجام مي دهيم آن كشورهايي كه تروريست ها و معارضين را تجهيز مي كنند بايد نگران باشند و بگويند چرا اين كار را انجام مي دهند.

وي در پاسخ به سئوال ديگري درباره فعاليت هاي اقتصادي سپاه افزود: فعاليت اقتصادي سپاه در عرصه هاي سازندگي است يعني آباداني و سازندگي مثل پل صدر يا فازهاي پتروشيمي كه در اين مقوله ها وارد شده و با توجه به توانمندي و روحيه جهادي بسيار موفق عمل كرده است.

فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: اگر امروز ورود سپاه به اين عرصه ها نبود موضوع سازندگي وساخت و ساز در بخش هاي مختلف به اين حدي كه مي بينيد نبود.

سرلشگر جعفري به نحوه ورود سپاه به پروژه پارس جنوبي نيز اشاره كرد و گفت: سپاه پروژه فاز 15 و 16 پارس جنوبي را زماني گرفت كه پيمانكاران خارجي رفته بودند لذا سپاه ساخت ، طراحي و توليد فاز 15 و 16 پارس جنوبي را انجام داد.

وي همچنين به ديدار خود با رئيس جمهور در مورد فعاليت اقتصادي سپاه اشاره كرد و افزود: در دولت جديد به آقاي روحاني گفتم هر پروژه اي كه كس ديگر يا شركت ديگري مي تواند انجام دهد ما حاضريم قرارداد را لغو كنيم و آن شخص يا فرد ديگر اين كار را انجام دهد. همچنين به ايشان گفتم در دولت قبلي اصرار از سوي دولت بود تا سپاه بيايد قراردادها را ببندد البته آقاي روحاني در ابتدا ابهاماتي در اين زمينه داشتند كه الان برطرف شده است.

فرمانده كل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه كاهش بودجه عمومي سپاه آيا به دليل ورود جريان اصلاح طلب در دولت است خاطرنشان كرد: بودجه كم شده بود ولي اخيرا برطرف كردند با پيگيري هايي كه انجام شده كاهش بودجه برطرف شده ولي بودجه 93 خيلي كاهش پيدا نكرده فقط كمي بودجه بسيج كاهش پيدا كرده و در مجموع اين مسئله مربوط به بخشي از محدوديت هاي بودجه اي كشور است.

سرلشگر جعفري در پاسخ به سئوال ديگري در مورد اينكه عدم دخالت سپاه در مسائل سياسي را چگونه تفسير مي كنيد و آيا آن را به فرماندهان سپاه سفارش مي كنيد گفت: مهمترين عرصه تهديد عليه انقلاب اسلامي را تهديد سياسي مي دانيم و در مقابل اين عرصه تهديد سپاه نمي تواند بي تفاوت باشد.

وي افزود: البته كساني كه حركت سپاه را مانع خودشان مي دانند اين فضاسازي ها را انجام مي دهند و حرفهاي حضرت امام را به رخ ما مي كشند ما خيلي كاري به اينها نداريم و كار خودمان را مي كنيم و اگر غفلت كنيم و بگوييم آمادگي دفاعي - نظامي كفايت مي كند براي دفاع از انقلاب اسلامي كلاهمان پس معركه است.

كد خبر: 2193141

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۲۲:۰۶

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن