تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803326546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمن پيام توانمندي نظامي ايران را در جنگ 33 و 8 روزه دريافت كرد/ اسرائيل در جنوب لبنان چقدر بمب ريخت آيا حزب‌الله نابود شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دشمن پيام توانمندي نظامي ايران را در جنگ 33 و 8 روزه دريافت كرد/ اسرائيل در جنوب لبنان چقدر بمب ريخت آيا حزب‌الله نابود شد؟
فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: ممكن است بمب‌هاي آمريكا به زيرساخت‌هاي ما خسارت وارد كند، اما توان موشكي و استراتژيكي سپاه چشم‌گير است و آمريكا حتي به خيال خودش اگر بتواند بمباران كند، نهايتاً مي‌تواند 20 درصد توان موشكي سپاه را از بين ببرد.
به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران؛‌ سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده سپاه پاسداران در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اينكه فلسفه بسيج همانند سپاه در موضوع انقلاب اسلامي است، گفت: ممكن است به مرور زمان مسائل و مشكلات باعث فراموش شدن فلسفه تشكيل و وجودي سپاه و بسيج شود و اين مسئله در علم مديريت نيز وجود دارد كه اكثر سازمان‌ها فلسفه وجودي خود را با گذشت زمان از ياد مي‌برند و دچار روزمرگي مي‌شوند كه اين غفلت احتمالي براي سپاه و بسيج بسيار خسارت‌بار است.

سرلشگر جعفري ادامه داد: البته به دليل گستردگي اين سازمان، شايد نتوان از همه اقشار انتظار داشت كه فلسفه وجودي سپاه و بسيج را از ياد نبرند اما از دانشجويان بسيجي خصوصاً دانشجويان بسيجي دانشگاه امام صادق مي‌توان اين انتظار را داشت.

فرمانده سپاه، فلسفه وجودي بسيج و سپاه را حفظ انقلاب، دستاوردهاي آن و فكر براي آينده آن عنوان كرد و گفت: دانشجويان بسيجي بايد خود را براي نقش‌آفريني در آينده انقلاب آماده كنند.

سرلشكر جعفري اضافه كرد: انقلاب اسلامي در كشور ما و در بستر نظام مقدس جمهوري اسلامي در راه رشد و پيشرفت حاصل مجاهدت‌ها و خون دل خوردن‌هاي 1400 ساله ائمه معصومين و اولياء بزرگ الهي و مجاهدين راستين اسلام در صحنه‌هاي مختلف علمي، ديني و اجتماعي است و شما نيز توجه داريد كه غير از حكومت 5 ساله اميرالمومنين (ع) ديگر نظام اسلامي حاكم نبوده كه بر مبناي مباني اسلامي و ديني تشكيل شود و در راستاي اهداف اسلام تلاش كند اما امروز بعد از 1400 سال به بركت خون شهيدان، زحمات امام راحل و مجاهدت اولياء الهي اين نظام به دست ما رسيده است.

وي دستاوردهاي انقلاب اسلامي را عظيم و بسيار بزرگ توصيف كرد و افزود: يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، عزت و اقتدار نظام اسلامي و كشور ايران همراه با موضوع انقلاب اسلامي است و اگر انقلاب اسلامي را از ايران بگيريم، اين عزت و اقتدار و عظمت ايران و ايراني و جمهوري اسلامي ديگر وجود ندارد و اين عزت و اقتدار نيز براي ايران انحصاري است و ديگر كشورها چنين ويژگي‌هايي را ندارند.

فرمانده سپاه دستاورد ديگر انقلاب اسلامي را موضوع امنيت ملي و دفاعي ايران اسلامي عنوان كرد و گفت: شاهد هستيد كه دشمنان انقلاب همه تلاش‌هاي خود را در سرتاسر كشور براي ايجاد ناامني به كار بردند اما امروز ايران از امنيت بالا و توان دفاعي بسيار قوي و مستحكمي با توجه به مولفه‌هاي واقعي قدرت در نظام اسلامي است.

سرلشكر جعفري تصريح كرد: وقتي مي‌گوييم در حوزه نظامي و دفاعي قدرتمند هستيم، منظور فقط از نظر سلاح، تجهيزات و فناوري نيست بلكه مولفه قدرت ما علاوه بر اينها مولفه‌هاي ديگري چون پشتيباني مردم، حضور گسترده آنها در صحنه‌هاي امنيتي و دفاعي و البته فناوري‌هاي علمي و تحقيقاتي است كه در عرصه‌هاي سلاح و تجهيزات نظير موشك و پدافند در حوزه‌هاي دريا، زمين و هواست، البته در 8 سال دفاع مقدس در شرايطي مقابل دشمن كه از حمايت شرق و غرب برخوردار بود، ايستاديم كه اين امكانات را در اختيار نداشتيم.

وي افزود: در 8 سال دفاع مقدس يك سال و 8 ماه جنگيديم تا دشمن را از خاك خود بيرون كنيم و بعد از فتح خرمشهر كه 6 سال و چند ماه بود، دشمن را در خاك خودش تعقيب كرديم و دنبال حقوق حقه خود بوديم و ايران تنهاي تنها مقابل رژيم بعث و حاميان شرقي و غربي آن ايستادگي كرد.

فرمانده سپاه دستاورد ديگر انقلاب اسلامي را استقامت و پايداري در صحنه‌هاي امنيتي و دفاعي عنوان كرد و گفت: ايران يك كشور كاملا امن است و دشمنان در داخل كشور از نظر مسائل امنيتي كه زمينه‌هاي آن در گوشه و كنار فراهم است، اقداماتي انجام دادند اما نتوانستند كاري كنند و تهاجم خارجي هم كه وجود داشته است.

سرلشكر جعفري اظهار داشت: دشمن توانمندي‌هاي ما را در دهه اول انقلاب در حوزه تسهيلاتي و دفاعي ديده و در حال حاضر نيز در حوزه دفاعي، فناوري و نرم‌افزاري در ابعاد دفاعي مي‌داند و نمونه دفاعي كه بنده به آن اشاره كردم، تجربه گرانبهاي ايران در جنگ 33 و 8 روزه غزه در جنگ با ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي است كه توانمندي ايران به دشمنان نشان داده شد و آنها اين درس و پيام را گرفتند كه حزب‌الله كه يك نتيجه انقلاب اسلامي در منطقه است و مي‌تواند در برابر رژيم صهيونيستي بايستد و دشمنان حساب كار خود را كردند.

وي با بيان اينكه اين مورد را به عنوان فردي كه يك عمر در مسائل امنيتي و دفاعي بوده، مي‌گويم و نمي‌خواهم غيرواقعي صحبت كنم، گفت: ممكن است برخي در كشور ما باشند كه توانمندي‌هاي ما را ندانند و يا تخصصي در حوزه‌هاي دفاعي و امنيتي نداشته باشند و اعلام نظرهايي كنند؛ همانطور كه اخيرا نيز گفته شد ولي اين اعلام‌نظر حتي براي دشمنان نيز سوال‌برانگيز است و دشمنان نيز روي اين حرف حساب نكرده‌اند.

فرمانده سپاه تصريح كرد: موضوع دفاع نامتقارن و ناهمطراز از سال 80 بين ما و دشمن ايجاد شد. ما مجاهدتي با دشمن در مسائل دفاعي و امنيتي داشتيم و آنها خوب مي‌دانند كه ما چه مي‌گوييم چرا‌كه نمونه آن را در سال 85 و در جنگ 33 روزه متوجه شدند.

سرلشكر جعفري تاكيد كرد: امنيت ملي ايران در مقايسه با كشورهاي منطقه همچون پاكستان، عراق و حتي تركيه و ديگر كشورهاي اطراف بسيار بالاتر و بي‌نظير است، آن‌هم در حاليكه دشمنان و كشورهاي منطقه‌اي و بعضا اسلامي براي ايجاد ناامني در كشور ما برنامه‌ريزي مي‌كنند.

وي با اشاره به دستاورد انقلاب اسلامي در بعد سياسي و در حوزه بين‌الملل‌، بزرگترين دستاورد اين حوزه را نهضت بيداري اسلامي عنوان كرد و گفت: بيداري اسلامي رو به گسترش است و از اثراتي است كه جمهوري اسلامي در ديگر كشورها در مبارزه با استكبار و نظام سرمايه‌داري گذاشته است.

فرمانده سپاه ادامه داد: در كشورهاي ديگر منطقه نيز روشن است كه دشمنان به دنبال چه بودند و چه شد. به طور مثال دشمن در عراق صدام را سرنگون كرد و قصد داشت حكومت آمريكايي را ايجاد كند اما در حال حاضر يك حكومت شيعي و همسو و همراه با جمهوري اسلامي در عراق ايجاد شده است و‌ آمريكايي‌ها نيز دم خود را روي كولشان گذاشتند و از عراق رفتند، البته اين موفقيت به سختي به دست آمد و اين جنگ هنوز ادامه دارد و دشمنان و ديگر مخالفين منطقه‌اي هنوز دنبال پيگيري هستند تا حكومت شيعه عراق را عوض كنند.

سرلشكر محمدعلي جعفري در پرسش و پاسخ دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) و در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخيرا يك مقام سياسي گفته آمريكا با يك بمب مي‌تواند ايران را نابود كند؛ ديدگاه شما در اين باره چيست؟ گفت: اصلا اينگونه نيست. ايشان تخصصي در بحث‌هاي نظامي ندارند و اظهارنظر كرده‌اند، هرچند كه ما وي را ديپلمات صاحب‌نظر مي‌دانيم اما در مسائل نظامي و امنيتي تجربه‌اي نداشته‌اند و به هيچ وجه اين ديدگاه درست نيست.

وي افزود: شما ببينيد اسرائيل در جنوب لبنان چقدر بمب ريخت اما آيا حزب‌الله نابود شد؟ خير، بلكه مقاومت كردند و پيروز شدند و به هيچ وجه اين ديدگاه درست نيست.

فرمانده كل سپاه اضافه كرد: ممكن است بمب‌هاي آمريكا به زيرساخت‌هاي ما خسارت وارد كند، اما توان موشكي و استراتژيكي سپاه چشم‌گير است و آمريكا حتي به خيال خودش اگر بتواند بمباران كند، نهايتاً مي‌تواند 20 درصد توان موشكي سپاه را از بين ببرد، چراكه توان موشكي سپاه بالاترين توان نظامي است و سيستم‌هاي پيچيده‌اي دارد و ميزان آسيب‌پذيري آن هم در سلسله مراتب پايين‌تر بسيار كمتر است.

سرلشكر جعفري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه با توجه به مذاكرات هسته‌اي و توافقات انجام شده آيا ممكن است دشمني ميان ايران و‌ آمريكا از بين برود و روابطي بين اين دو كشور برقرار شود؟ افزود: تهديدهاي نظامي آمريكا و اسرائيل عليه ايران خوش‌خيالي و خيال خام است.

وي افزود: انقلاب اسلامي از اساس با نظام سلطه و استكباري مخالف است و شعار و اصول انقلاب تا زماني كه پابرجا باشد، با مواضع دشمن استكبار و نظام سلطه ناسازگاري دارد مگر آنكه ماهيت استكباري آمريكا عوض شود و اگر در اين صورت آدم شود و رفتار خود را درست كند، مي‌توان گفت ما جنگي با هم نداريم.

فرمانده سپاه با بيان اين مطلب كه موضوع هسته‌اي براي نظام سلطه بهانه‌اي بيش نيست، افزود: نگاه استكبار و آمريكا به قدرت از نوع تسليحاتي و مادي است و اوج قدرت خود را در موشك و بمب اتم مي‌دانند و لذا از اين موضوع ترس دارند كه ايران به سلاح اتمي دست يابد اما خبر ندارند كه رهبري عزيزمان در اين زمينه فتوا صادر كرده‌اند و قطعا آنها معني اين فتوا را نمي‌دانند.

سرلشكر جعفري در ادامه با بيان اينكه نگراني مطرح شده از سوي آمريكا در قبال موضوع هسته‌اي مي‌تواند ساختگي باشد، افزود: آنها مي‌خواهند با طرح موضوعات غيرواقعي بازي را نبازند و به عبارتي لوطي‌ بازي مي‌كنند و ادعا مي‌كنند ما ايران را از فعاليت‌هاي هسته‌اي منع كرده‌ايم.

اين خبر تكميل مي‌شود...

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن