تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802705825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهديد نظامي دشمنان عليه ايران تبليغاتي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تهديد نظامي دشمنان عليه ايران تبليغاتي است
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، با تاكيد بر اينكه تهديد نظامي دشمن بيشتر تبليغات است چرا كه آنها برخورد نظامي را با جمهوري اسلامي را پرهزينه ارزيابي مي كنند.
به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه علوم پزشكي تبريز،طي سخناني با اشاره به تلاش استعمارگران براي مسخ كردن نسل جوان كشورهاي اسلامي،گفت: استعمارگران براي دور كردن جوانان از اسلام ناب و خاموش كردن روحيه ديني و علمي ، توطئه هاي گوناگوني را شكل دادند و يكي از محورهاي اصلي اين توطئه‌ها دوركردن قشر تحصيل كرده از مسائل اجتماعي و ديني است.

وي با بيان اين كه در اين مسير ايجاد تفرقه بين نخبگان و انديشمندان همواره مورد توجه بوده است، تصريح كرد: آنان به دنبال از بين بردن ايمان و اعتقادات ديني ملت‌هاي مسلمان بودند. در حالي كه اعتقادات اسلامي در جنبش‌ها و حركت‌هاي آزادي بخش، نقش مهمي داشته است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، خاطر نشان كرد: نهضت اسلامي ملت ايران و متعاقب آن پيروزي انقلاب اسلامي، يكي از نقاط عطف تاريخ معاصر است كه وحدت و يكپارچگي مسلمانان جهان به وي‍‍ژه روشنفكران و انديشمندان جهان اسلام و ايران را احيا كرد.

وي با بيان اين كه حوزه‌هاي علميه از گذشته‌هاي دور جايگاه رفيعي در ميان مردم ايران داشته‌اند، اظهار داشت: در طول تاريخ معاصر، نقش حوزه‌ها در حركت اسلامي و تربيت جامعه بسيار حساس و تاثير گذار ‌بوده است. به گونه‌اي كه با نگاهي به تاريخ پر فراز و نشيب معاصر كشورمان در مي بابيم، علما مسئوليت راهنمايي و هدايت جامعه را بر عهده داشته‌اند و در مبازرات مردم ايران در مقابل حكومت‌هاي جائر، پيشاپيش مردم به قيام برخواسته‌اند و حركت كرده‌اند.

نماينده ولي فقيه در ارتش، افزود: در رژيم پهلوي تلاش هاي بسياري براي منزوي كردن روحانيت و ترويج ملي گرايي در نهادهاي فرهنگي و آموزشي صورت مي‌گرفت و دانشگاه‌ها يكي از اهداف اصلي، براي تاثير گذاري فرهنگي از سوي استعماگران بود.

وي گفت: اولين تحصيل كردگان ايراني غالبا كساني بودند كه به دليل تحصيل در غرب، نسبت به دين بي تفاوت، و در بسياري موارد ستيزه‌جو بودند. در ادامه نيز نه تنها دين تضعيف شد،بلكه دين گريزي و دين ستيزي در ايران گسترش يافت. اين در حالي بود كه ملت ايران همواره پيشرفت‌هاي علمي را در پرتو باورهاي ديني خود به دست آورده است .

وي تصريح كرد: دانشگاه جدا افتاده از دين و مباني ديني، در آن زمان نه تنها نتوانست مسائل كشور را حل كند، بلكه به مركزي براي ترويج انديشه‌هاي غربي ،شرقي و فرهنگ ليبرالي تبديل شد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش يكي از آثار بزرگ پيروزي انقلاب اسلامي را وحدت حوزه و دانشگاه خواند كه با بهره‌گيري از رهنمودهاي امام خميني (ره) شكل گرفت و خاطر نشان كرد:امام درپيام نوروزي سال 59 خود گسترش پ‍وشش‌هاي علمي و معارف بلند و عميق اسلامي را به عنوان هدف اصلي مطرح فرمودند. اين انديشه بلند موجب شد كه حوزه و دانشگاه تلاش مشتركي براي عمق بخشي به پ‍ژوهش آغاز كنند كه درفضاي سياسي كشور در آن دوران وحدت حوزه و دانشگاه يكي از ضرورت هاي انقلاب محسوب مي شد و توانست با رفع خطرات انقلاب، روند حيات كشور را تضمين نمايد.

آل هاشم افزود: امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) با آگاهي نسبت به واقعيت‌هاي تاريخي تحولات اجتماعي و با تكيه بر شعار نه شرقي و نه غربي، پيشرفت كشور را در گروي آميخته شدن روشنفكران و تحصيل كردگان با دين و آشنايي روحانيون با پيشرفت هاي علمي جهان دانستند و در جريان پيروزي انقلاب اسلامي هم شاهد بوديم كه اين دو قشر در سايه رهبري حضرت امام(ره) براي پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي جزو اقشار پيشگام بودند و براي ايفاي مسئوليت هاي حساس خود وارد عمل شدند.

وي تاكيد كرد: به دليل اهميت نقش اين دو قشر، وحدت ميان آنها مورد توجه حضرت امام و مقام معظم رهبري بوده است.

نماينده ولي فقيه در ارتش با تاكيد بر اين كه امروز دانشگاه و حوزه بيشتر از گذشته به اتحاد و يگانگي نياز دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اصلي حضرت امام براي مقابله با ترفند دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدي اين وحدت لازم است. مقام معظم رهبري با نگاهي عميق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه يعني وحدت در هدف . وحدت اين است كه همه به سمت يك جامعه اسلامي مستقل و الگو حركت كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم با اشاره به فرارسيدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهيد آيت الله مفتح، خاطر نشان كرد: اين روز يادآور خدمات سربازي مجاهد و شاگردي خستگي ناپذير از شاگردان حضرت امام و مجاهدي نستوه است كه با بصيرت كامل مسئوليت خود را شناخت و به درستي در راه اهداف و آرمانهاي مكتب متعالي اسلام جان خود را فدا كرد.

وي افزود: شهيد آيت الله مفتح از جمله افرادي بودند كه توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن اين دو قشر را احساس كرد و به اين جهت در راه تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي، وحدت اين دو نهاد را وجهه همت خود قرار داد و با آنكه در قم به عنوان يك استاد بزرگ به درجه اجتهاد رسيد ، پا به عرصه دانشگاه گذاشت و موفق به اخذ درجه دكترا شد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اينكه وحدت حوزه و دانشگاه نيازمند تقويت و گسترش در فضاي اين دو حوزه علمي است، اظهار داشت: شايد نخستين راه براي تقويت اين گفتمان، تبين دقيق مفهوم وحدت نزد طرفين باشد.يكي ديگر از راههاي تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، شناخت طرفين از ظرفيت‌هاي خود است.چرا كه امروز ظرفيت هاي عظيمي در حوزه و دانشگاه وجود دارد كه در سايه ايمان و وحدت مي تواند تحولات بزرگي را در همه عرصه هاي كشور به وجود بياورد. از اين رو، ضرورت دارد كه هر گونه فاصله ميان حوزه و دانشگاه از بين برود تا اين وحدت مستحكم تر شود.

حجت‌اسلام و المسلمين آل هاشم، با بيان اينكه براي همكاري حوزه و دانشگاه زمينه‌هاي فراواني وجود دارد، تصريح كرد: يكي از علمي‌ترين زمينه‌هاي وحدت و همكاري، سياست گذاري و ترسيم چشم اندازهاي مشترك است. به گونه اي كه هر دو نهاد براي تحقق يك هدف فعاليت كنند.

وي ادامه داد: در برهه كنوني كه انقلاب اسلامي و انديشه‌هاي زلال امام و شهداي گردان قدرانقلاب با تهاجم فرهنگي گسترده غرب مواجه شده است و بيگانگان جنگ نرم را سرلوحه اقدام‌هاي خود قرار داده‌اند، توجه به فرهنگ و مسائل فرهنگي از اهميت و ضرورت اساسي برخودار است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، با تاكيد بر اينكه تهديد نظامي دشمن بيشتر تبليغات است چرا كه آنها برخورد نظامي را با جمهوري اسلامي را پرهزينه ارزيابي مي كنند ، خاطر نشان كرد: از اين رو تلاش مي كند از نظر فرهنگي جوانان ما را از درون تهي كند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.

وي ترويج مدگرايي، اختلاف مذهبي بين اقوام ايراني و شيعه و سني و گسترش فساد را از جمله شيوه هاي دشمن براي رسوخ در اعتقاد جوانان دانست و با اشاره به تلاش براي ترويج مصرف مواد مخدر از سوي بيگانگان در كشور،تصريح كرد: توزيع گسترده مواد مخدردر ايران قطعا پشتوانه سياسي دارد و يك مساله عادي نيست.

حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مذاكرات هسته اي، گفت: گر چه مقام معظم رهبري از مراحل ابتدايي مذاكره فرمودند ما به نتيجه اين مذاكرات خوشبين نيستيم، و در عمل هم تيز بيني مقام معظم رهبري را ديديد. اما در اين زمينه بايد به نكاتي چند توجه كرد.. نخست آنكه لازم است از گروه مذاكره كننده هسته اي به دليل تلاش فراون در پيگيري انجام مذاكرات با گروه 1+5، تقدير كنيم. چرا كه با رعايت خطوط قرمز كشورمان با طرف مقابل به يك توافق رسيدند.

وي با اشاره به تحريم هاي مجدد آمريكا عليه ملت ايران، اظهار داشت:توافق جمهوري اسلامي گرچه بخشي از اهداف جمهوري اسلامي است، امابا توجه به روند ادامه دار مذاكرات كه تاريخچه اي نزديك به يك دهه دارد، اين توافق، محصول مقاومت نظام در برابر نظام سلطه است چرا كه برخي از هيمن كشورها در سال 82 حق غني سازي براي ايران ممنوع مي دانستند.

وي در بيان نكته سوم به تهديد نظامي ايران از سوي آمريكا اشاره و اظهار داشت: آمريكا علي رغم هياهوهاي تبليغاتي خود در توافق اخير، حاضر به پذيرش حقوق مسلم هسته اي ايران گرديد،گرچه در ادامه حرفهاي ديگري زدند، ولي متن توافق ‍‍ژنو سندي گويا است و اين موضوع يكي از دستاوردهاي بازدارندگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است. اگر ايران فاقد نيروهاي مسلح قوي بود، قطعا آمريكا حاضر به تن دادن به خواسته هاي مشروع و قانوني ما نمي شد.

شكست هاي پي در پي آمريكا در منطقه نكته چهارمي بود كه حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به آن افزود: اين امر نشان دهنده فروپاشي ه‍‍ژموني آمريكا در منطقه است.

وي نكته پنجم در اين زمينه را مواضع برخي از كشورهاي منطقه دانست و گفت:آمريكا در سالهاي اخير با عمليات رواني به دنبال ترويج ايران هراسي را بود، اما توافق ‍ژنو هر گونه بهانه در خصوص نظامي بودن برنامه هسته اي ايران را سلب نمود و از اين رو شاهد عصبانيت صهيونيست ها و برخي از كشورهاي منطقه از جمله عربستان بوديم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، توافق ژنو را گام نخست براي يك برنامه عمل مشترك خواند و در بيان نكته ششم، اظهار داشت:1+5 متوجه شكست تحريم ها شدند و از اين رو تلاش كردند از طريق ديپلماتيك و با حفظ وجهه بين‌الملي به توافقي با جمهوري اسلامي ايران جهت رونق بخشيدن به اقتصاد خود برسند.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد هيئت محترم مذاكره كننده با همان نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه در رسيدن به مقصود اصلي موفق باشند.

انتهاي پيام/

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن