تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802938821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از نشست خبري كنگره شهداي جهاد علمياز اختصاص بخش شهداي علمي در جشنواره فجر تا جايزه ويژه رسانه هاي برتر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست خبري كنگره شهداي جهاد علمياز اختصاص بخش شهداي علمي در جشنواره فجر تا جايزه ويژه رسانه هاي برتر
در نشست امروز پيشنهاد جالبي منبي بر حضور بخشي به شهداي جهاد علمي و دانشمندان هسته در جشنواره هاي مطرحي همچون جشنواره فيلم فجر و رشد و كودك و فيلم كوتاه مطرح شد.


به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري فارس صبح امروز نشست خبري كنگره شهداي جهاد علمي در سازمان بسيج اساتيد دانشگاه ها با حضور حجت الاسلام نصيري فر(دبير اولين كنگره و جشنواره شهداي جهاد علمي كشور) ، سهراب صلاحي (رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور) و يزدان عشيري (دبير جشنواره فيلم و فيلمنامه و عكس شهداي علمي) برگزارشد.

*تجليل از 2رسانه برتر و برگزيدگان بخش‌هاي فيلم، عكس، فيلمنامه ،شعر و مقاله

در ابتداي اين نشست حجت‌الاسلام عباس نصيري‌فرد(دبير اولين كنگره و جشنواره شهداي جهاد علمي كشور) گفت: از 2 سال پيش كار برگزاري اين كنگره آغاز شد و امسال 21 آذر 92 اولين كنگره برگزار مي‌شود. هدف اين كنگره پاسداشت شهداي شاخص جهاد علمي، تبيين مقام علمي و معنوي آن‌ها و گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري و همچنين انسجام‌بخشي به آثار فرهنگي هنري باتوجه به زندگينامه و فعاليت‌هاي شهداي علمي كشور است.

وي ادامه داد: سرلوحه كار ما در اين كنگره توجه به شهيد علي‌محمدي، شهيد شهرياري، تهراني‌مقدم، داريوش رضايي‌نژاد و احمدي روشن است و در همين راستا جشنواره‌هاي مختلفي را طراحي كرده‌ايم.

نصيري‌فرد ادامه داد: برگزاري جشنواره شعر، فيلم، عكس، فيلمنامه، مقالات علمي، آثار خبرنگاران برنامه‌ريزي و طراحي شد. بر اين اساس دبيرخانه جشنواره از آذر 90 فعاليت خود را آغاز كرد و نسبت به جمع‌آوري آثار اقدام كرد. در بخش شعر 1150 قطعه شعر از 650 شاعر رسيده است كه ده شاعر بر‌تر انتخاب و معرفي مي‌شوند. در بخش فيلم 83 فيلم به جشنواره رسيده كه 43 فيلم از آن‌ها انتخاب شده. در بخش عكس 107 قطعه عكس به جشنواره رسيده كه 57 قطعه انتخاب شده و در بخش فيلمنامه 37 فيلمنامه به جشنواره رسيده كه 13 فيلمنامه انتخاب شده است.

دبير كنگره شهداي جهاد علمي با اشاره به كمبود فعاليت‌هاي فرهنگي درباره شهداي علمي گفت: بايد از فعالان عرصه فرهنگ و هنر گله كرد كه آنگونه كه بايد به اين شهدا توجه نكرده‌اند درحاليكه جا دارد جشنواره‌هاي مهم اين كشور همچون فيلم فجر يك بخش جداگانه را به شهداي جهاد علمي اختصاص دهند و فيلم‌هايي كه درباره اين شهدا ساخته شده مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي ادامه داد: بسياري از فيلمسازان حاضرند براي اين شهدا فيلم بسازند اما انتظار دارند كه سرمايه آن از طرف نهادهاي مربوطه تهيه شود. در اين ميان فعاليت‌هاي صدا و سيما خوب بوده و قابل تقدير است.

وي با اشاره به ساير بخش‌هاي كنگره شهداي جهاد علمي گفت: در اين كنگره از 5 كتاب كم نظير كه باتوجه به زندگي شهيد عليمحمدي، شهيد تهراني‌مقدم، شهيد شهرياري، شهيد رضايي‌نژاد، شهيد احمدي روشن منتشر شده است؛ رونمايي مي‌شود. همچنين نفرات بر‌تر در بخش‌هاي فيلم، عكس، فيلمنامه، مقاله معرفي مي‌شوند و دو رسانه بر‌تر نيز كه بهترين پوشش را از اين كنگره داشته‌اند تجليل مي‌شود. از دو فيلمساز برتر و دو فيلمنامه نويس برتر نيز به صورت ويژه تقدير مي‌شود.

*سردار جعفري، سردار نقدي و رئيس انرژي اتمي در بين سخنرانان كنگره

وي درباره سخنرانان اين كنگره گفت: از سردار جعفري فرمانده سپاه، سردار نقدي، صالحي رئيس انرژي اتمي براي سخنراني دعوت شده است. به برگزيدگان تنديس جشنواره، لوح تقدير و جوايز نقدي اهدا مي‌شود.

نصيري‌فرد افزود: دبيرخانه كنگره از اين پس به صورت دائم فعال است و اگر فيلمنامه خوبي به دبيرخانه برسد بررسي و امكان حمايت وجود دارد.

سهراب صلاحي(رئيس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه‌ها) نيز با اشاره به نقش مهم شهداي جهاد علمي در رشد و ارتقاي كشور گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران از لحاظ اقتدار علمي به يك قدرت بين‌المللي تبديل شده است و علت اصلي دشمني آمريكا كشورهاي ديگر با جمهوري اسلامي ايران همين اقتدار علمي است. زيرا آن‌ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي با خودكفايي ما و رشد علمي ما مشكل داشتند.

وي ادامه داد: متأسفانه مراكزي همچون آژانس انرژي هسته‌اي اسامي دانشمندان هسته‌اي ما را منتشر مي‌كنند و همين امر باعث شد تا اتحاديه اروپا اسامي آن‌ها را در ليست تحريم قرار دهد. كاري كه مورد انتقاد بيش از 100 كشور از كشورهاي عضو آژانس قرار گرفت.

صلاحي افزود: مشكل اصلي كشورهاي غربي انرژي هسته‌اي نيست بلكه مشكل اصلي آن‌ها اقتدار علمي است كه ايران به دست آورده و يكي از آن‌ها قدرت غني‌سازي در داخل است.

صلاحي با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌اي گفت: هرچند آن‌ها دانشمندان ما را به شهادت رساندند اما بعد از شهادت اين عزيزان تعداد زيادي از دانشجويان با تغيير رشته خود به سمت رشته‌هاي هسته‌اي و ديگر رشته‌ها رفتند تا نشان دهند كه اين راه همچنان ادامه دارد.

بنابر اين گزارش به برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره تنديس، لوح تقدير و جوايز مادي و معنوي شامل سفر زيارتي خانه خدا اعطا خواهد شد.

نخستين كنگره شهداي جهاد علمي 5شنبه 21آذر در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/ ا

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن