تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819619298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادمان دعبل خزاعيفراخوان پنجمين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادمان دعبل خزاعيفراخوان پنجمين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي منتشر شد
فراخوان پنجمين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي (يادمان دعبل خزاعي) از سري برنامه‌هاي دوازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) منتشر شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از خوزستان، فراخوان پنجمين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي (يادمان دعبل خزاعي) از سري برنامه‌هاي دوازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) منتشر شد.

بر اساس اين فراخوان، پنجمين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي (يادمان دعبل خزاعي) از سري برنامه‌هاي دوازدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) به مناسبت ميلاد با سعادت عالم آل محمد علي بن موسي الرضا(ع) و كريمه اهل بيت فاطمه معصومه(س) و به شكرانه ورود شكوهمند آن امام همام از خاك خوزستان و دروازه ورود تشيع به سرزمين ايران،شهريور 93 به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با همكاري بنياد فرهنگي هنري امام رضا(ع) برگزار مي‌شود.

اين جشنواره با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي هنري و مذهبي و مرتبط با سيره ائمه معصومان به ويژه امام رضا(ع)، گراميداشت توليد كنندگان و پديد آورندگان آثار برتر فرهنگي هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار اين آثار و گسترش آفرينش‌هاي فرهنگي و ديني در زمينه شعر به زبان عربي برگزار مي‌شود.

بر اساس فراخوان منتشر شده محورهاي موضوعي جشنواره در دو بخش اصلي شامل سيره و زندگي حضرت امام رضا(ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا(ع)، كرامات و فضيلت‌ها و جلوه‌هاي فرهنگ رضوي (علم، شفاعت، حلم، شفا، مهرباني و بخش ويژه شامل برگزاري نشست‌هاي علمي پژوهشي و ارائه مقالات پيرامون شاعراني كه به مدح،ثنا و مناقب امام رضا(ع) پرداخته اند مانند دعبل خزاعي، ابن سكيت، ابونواس اهوازي و ... برگزاري نشست‌هاي شعر خواني از آثار شاعران دوره امام رضا (ع) و برگزاري جلسات مشاعره به زبان عربي است.

در بخش شرايط شركت در اين جشنواره آمده است، ارسال آثار در همه سبك‌ها و قالب‌هاي شعر عربي (قصيده، غزل، ابوذيه، موال و ...) آزاد است.

اشعار ارسالي بايد از محتوايي مناسب پيرامون (مدح، ثنا و مناقب) امام هشتم برخوردار باشند. اشعار قبلاً در كنگره و يا جشنواره شعري شركت نكرده باشند. براي ارائه دهندگان آثار محدوديت سني وجود ندارد. اشعار در كاغذ A4 و در نرم افزار WORD 2003 با فونت 14 به همراه CD به دبير خانه جشنواره ارسال شود. حضور صاحب اثر در صورت برگزيده شدن در جشنواره الزامي است.

بر اساس فراخوان منتشر شده مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره 15مردادماه 93، انتخاب آثار و ابلاغ به پذيرفته شدگان 25 مردادماه 93 و برگزاري جشنواره شهريورماه 93 همزمان با دهه كرامت اعلام شده است.

شركت كنندگان مي‌توانند آثار خود را به نشاني دبيرخانه اهواز، امانيه، خيابان فلسطين، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان صندوق پستي 438 تلفن 5-3333094 ، نمابر 3360604- و 3332723 و يا از طريق آدرس [email protected] ارسال كنند.

علاقمندان مي‌توانند فرم شركت در جشنواره را از سايت www.khz.farhang.gov.ir منوي سمت راست قسمت فراخوان‌ها و جشنواره‌ها، فراخوان پنجمين جشنواره شعر رضوي به زبان عربي (يادمان دعبل خزاعي) دريافت كنند.

انتهاي پيام/ 72001/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن