تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803283362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندهان نيروي دريايي ارتش ايران و ژاپن ديدار و گفت‌وگو كردند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فرماندهان نيروي دريايي ارتش ايران و ژاپن ديدار و گفت‌وگو كردند
دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و درياسالار كاتسو توشي كاوانو فرمانده نيروي دريايي ژاپن بر برقراري مجدد روابط دو نيرو تاكيد كردند.
به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي ارتش، فرماندهان نيروي دريايي ارتش ايران و ژاپن و هيئت همراه در حاشيه نشست بين المللي امنيت دريايي در جاكارتا پايتخت اندونزي با يكديگر ديدار و گفت و گو كردند.

فرماندهان نيروي دريايي دو كشور در اين ديدار كه وابسته نظامي ايران در اندونزي نيز شركت داشت، با توجه به سابقه روابط دريايي ايران و ژاپن در گذشته، بر برقراري روابط نيروي دريايي ارتش دو كشور تاكيد كردند.

تبادل دانشجو و امنيت دريايي شمال اقيانوس هند و تنگه هرمز از مهمترين محورهاي مذاكرات فرماندهان نيروي دريايي ارتش ايران و ژاپن در اين ديدار بود.

دريادار سياري، آمادگي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي برقراري روابط با نيروي دريايي ژاپن را اعلام كرد و مقرر شد موارد مطرح شده در ديدار، از طريق وابستگان نظامي دو كشور براي هماهنگي در سطح ديپلماتيك پيگيري شود.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين بر استقرار صلح و امنيت پايدار در تنگه هرمز، درياي عمان و شمال اقيانوس هند تأكيد كرد.

درياسالار كاتسوتوشي كاوانو فرمانده نيروي دريايي ژاپن نيز در اين ديدار، امنيت شمال اقيانوس هند، تنگه هرمز و تنگه‌هاي راهبردي منطقه را مورد تأكيد قرار داد.

وي گفت: از ديدگاه توكيو، امنيت اين تنگه‌ها كه خطوط مواصلاتي راهبردي در آن جريان دارد و انرژي كشورها از اين تنگه ها تبادل مي شود از اهميت خاصي برخوردار است.

وي كه سي و يكمين فرمانده نيروي دريايي ژاپن پس از تاسيس اين نيرو است در اين ديدار بر تأمين امنيت اين تنگه‌ها براي تامين امن انرژي تأكيد كرد و خواستار تبادل دانشجو بين نيروي دريايي ژاپن و ايران شد.

شايان ذكر است نيروي دريايي كنوني ژاپن پس از جنگ جهاني دوم و انحلال نيروي دريايي امپراطوري اين كشور شكل گرفت. اين نيرو هم اكنون شاخه اي از نيروي دفاعي اين كشور است كه براي كنترل آب هاي دريايي ژاپن و گشت هاي دريايي استفاده مي شود.

نيروي دريايي ژاپن كه هم اكنون داراي 45 هزار و 800 نيرو همراه با 114 كشتي و 339 هواپيماست در سال 1952 ميلادي تاسيس شده و در عمليات حافظ صلح سازمان ملل نيز شركت مي كند.

دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در صدر يك هيات بلندپايه نظامي براي شركت در نشست بين المللي امنيت دريايي كه امروز (سه شنبه) افتتاح مي‌شود در جاكارتا اندونزي به سر مي‌برد.

وي به عنوان ميهمان ويژه در اين نشست سه روزه با عنوان نيروي دريايي در اندازه معقول عنصر كليدي افزايش امنيت دريايي سخنراني كرده و با هيئت هايي از نيروهاي دريايي برخي كشورهاي منطقه ديدار و گفت وگو خواهد كرد.

حضور اثرگذار در مجامع بين المللي دريايي، ايراد سخنراني و تبيين ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در زمينه چگونگي برقراري امنيت دريايي در اقيانوس هند و تأمين امنيت خطوط مواصلاتي دريايي، تغيير رويكرد در نگرش فرماندهان نيروهاي دريايي منطقه مبتني بر تمركز توانمندي هاي منطقه اي به جاي تكيه بر قدرت هاي فرامنطقه اي در جهت تأمين امنيت منطقه از جمله اهداف دريادار سياري براي حضور در اين نشست بين المللي اعلام شده است.

تحرك بخشي به ديپلماسي دفاعي جمهوري اسلامي ايران از طريق حضور فعال نيروي دريايي ارتش در آب هاي اقيانوس هند و گسترش و تعميق تعاملات دو جانبه دريايي با كشورهاي مهم ساحلي اقيانوس هند از جمله هند، پاكستان، آفريقاي جنوبي، اندونزي، مالزي و برخي كشورهاي شرق دور نظير چين و ژاپن از ديگر اهداف شركت فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در نشست است.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن