تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802744287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت زاده: اكتشافات در ايران 500 برابر كمتر از جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نعمت زاده: اكتشافات در ايران 500 برابر كمتر از جهان است
بخش خصوصي به هيچ عنوان رقيب ايميدرو نيست و حتي درصدديم با تقويت حضور بخش خصوصي در داخل كشور آنان را تشويق به فعاليت در ساير كشورها جهت بهره‌برداري از مواد معدني كنيم. نعمت زاده: اكتشافات در ايران 500 برابر كمتر از جهان است


ايميدرو بايد براي تقويت بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي زمينه مناسبي را به وجود آورد تا سطح اكتشافات معدني و بهره‌برداري از مواد معدني در كشور افزايش پيدا كند.

محمدرضا نعمت‌زاده امروز با حضور در دومين همايش و نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني ايران با اشاره به اينكه سهم اكتشاف كشور با وجود آنكه ما يك درصد از خشكي كره زمين را به خود اختصاص مي‌دهيم حدود يك هزارم جهان است اظهار داشت: اين رقم به معني عقب ماندگي ۵۰۰ برابري كشور نسبت به جهان است كه براي رفع اين موضوع بايد اقدامات اساسي را انجام دهيم.

وي اضافه كرد: در گام نخست بايد حضور بخش خصوصي و خارجي را در فعاليت‌هاي معدني افزايش دهيم چرا كه رقم مذكور بسيار خطرناك است و درشان كشور نيست.

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه كه هم اكنون ۷ درصد معادن كشور مورد اكتشاف قرار مي‌گيرند، افزود: ذخاير معدني ارزشمندي را در اختيار داريم كه ما بايد با افزايش اكتشافات امكان استخراج و بهره‌برداري از مواد معدني را به وجود آوريم.

نعمت‌زاده به جلسه اخير خود با معاونت صنايع معدني و رئيس سازمان توسعه و نوسازي معادن اشاره كرد و گفت: در اين جلسه به آقاي سرقيني و كرباسيان گفتم در معدن سنگان فقط حدود ۵۰۰ ميليون تن سنگ آهن مورد شناسايي قرار گرفته است در حالي كه اين معدن امكان بهره‌برداري مواد معدني بيش از رقم فعلي را دارد. البته برخي از معدنكاران و حتي فعالان معدن سنگان به بهانه اينكه بودجه دولتي داريم و مجلس هنوز منابع لازم را براي آن‌ها تامين نكرده است كم‌كاري خود را متوجه بخش‌هاي مختلف مي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه چرا مانع حضور بخش خصوصي در فعاليت‌هاي معدني و بويژه اكتشاف مي‌شويد اظهار داشت: در اينجا اعلام مي‌كنم عزيزاني كه علاقه‌مند به بخش اكتشاف معدني دارند مي‌توانند حضور خود را در اين بخش تقويت كنند.

وي به آزادي ۸۰ درصد پهنه بلوكه شده در اكتشافات نيز اشاره كرد و اظهار داشت: اين ۸۰ درصد كافي نيست اما يقين دارم همين ۸۰ درصد نيز به صورت آزاد عملياتي نمي‌شود.

وي ضمن گلايه از اينكه بخش دولتي حاضر به حضور بخش خصوصي در بخش معدن نيست، گفت: مشكل اصلي از خود ماست كه من قول مي‌دهم تا پايان امسال سياست‌ها را اصلاح و موانع پيش روي بخش خصوصي در حوزه اكتشاف و معدن را برطرف كنم.

نعمت‌زاده به مذاكرات خود براي رفع موانع بي‌مورد كه سد راه حضور بخش خصوصي در بخش معدن مي‌شوند اشاره كرد و گفت: به بخش‌هاي مختلف توصيه مي‌كنم تنبلي نكنند و محدوديت‌هايي را براي حضور بخش خصوصي به وجود نياورند. البته در اين مسير رايزني‌هاي مناسبي را با سازمان محيط زيست انجام مي‌دهيم تا با نامگذاري اسم پاركي در يك منطقه مانع اكتشافات معدني نگردد.

وي به اشكالات قانوني براي رفع موانع فعاليت‌هاي معدني و تقويت بخش خصوصي تاكيد كرد و افزود: براي رفع موانع بي‌مورد با اشكالات قانوني نيز روبرو هستيم كه درصدديم در قالب لايحه‌اي اصلاحي برخي از مواد قانون را براي تسريع در فعاليت‌هاي معدني اصلاح كنيم.

وزير صنعت، معدن و تجارت در اين همايش به ايميدرو توصيه كرد با نگاهي جامع بستر مناسب را براي حضور بخش خصوصي فراهم كند.

نعمت‌زاده اضافه كرد: ايميدرو بايد براي تقويت بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي زمينه مناسبي را به وجود آورد تا سطح اكتشافات معدني و بهره‌برداري از مواد معدني در كشور افزايش پيدا كند.

وي متذكر شد، بخش خصوصي به هيچ عنوان رقيب ايميدرو نيست و حتي درصدديم با تقويت حضور بخش خصوصي در داخل كشور آنان را تشويق به فعاليت در ساير كشور‌ها جهت بهره‌برداري از مواد معدني كنيم.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن