تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806376536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير بخش كاريكاتور جشنواره هنر مقاومت در گفت‌وگو با فارس خبر داداستقبال از كاريكاتورهاي چهره سياستمداران مستبد دنيا در جشنواره هنر مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير بخش كاريكاتور جشنواره هنر مقاومت در گفت‌وگو با فارس خبر داداستقبال از كاريكاتورهاي چهره سياستمداران مستبد دنيا در جشنواره هنر مقاومت
دبير بخش كاريكاتور جشنواره جهاني هنر مقاومت با اشاره به استقبال مسئولان و مخاطبان از بخش كاريكاتور چهره سياستمداران از هيلتر گرفته تا صدام،‌قذافي و نتانياهو از مشاركت كاريكاتوريست‌هاي ۷۰ كشور دنيا در اين جشنواره خبر داد.


مسعود شجاعي‌طباطبايي دبير بخش كاريكاتور سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره اين بخش از جشنواره توضيح داد: اين سومين حضور بخش كاريكاتور در جشنواره جهاني هنر مقاومت و دومين حضور بين‌المللي اين رشته در جشنواره است كه به خصوص در اين دوره به دليل زمان مناسب و خوبي كه در اختيار داشتيم توانستيم اطلاع‌رساني خوبي را در سطح بين‌المللي داشته باشيم و بنابراين با استقبال خوب هنرمنداني از ۷۰ كشور دنيا در اين بخش از جشنواره مقاومت مواجه شديم.

* كاريكاتور چهره ۱۲ شخصيت سياسي مستبد از هيتلر گرفته تا قذافي و نتانياهو

شجاعي با اشاره به اضافه شدن بخش كاريكاتور چهره در سومين جشنواره جهاني مقاومت گفت: امسال علاوه بر بخش موضوعي مقاومت، بخش كاريكاتور چهره نيز اضافه شد كه در اين بخش، هنرمندان چهره سياست‌مداران مستبد دنيا را به تصوير كشيده‌اند و از جمله بخش‌هاي جذاب جشنواره امسال مقاومت است.

وي در توضيح بيشتر شخصيت‌هاي سياسي تصوير شده در اين بخش گفت: اسامي ۱۲ شخصيت سياسي مستبد دنيا را اعلام كرده‌ بوديم كه هنرمندان سراسر دنيا چهره‌هايي از صدام، قذافي، بن علي، شارون، نتانياهو، بن لادن، بوش، ساركوزي، هيتلر و ... را به تصوير كشيده و در نمايشگاه ارائه شده است.

وي درباره بخش مقاومت هم گفت: بخش موضوعي جشنواره مقاومت با مفاهيمي همچون استكبارستيز، حمايت از مردم مظلوم غزه و فلسطين و ... ارائه شده بود كه در مجموع هنرمندان دنيا با ۳۰۰ اثر در بخش كاريكاتور جشنواره مقاومت شركت كردند كه حدود ۸۰ اثر از ميان اين آثار مربوط به هنرمندان خارجي است.

* نگاه كاريكاتوريست‌ها به جريانات روز دنياست

شجاعي در ادامه درباره نگاه هنرمندان كاريكاتوريست به موضوعات ارزشي همچون مقاومت و تفاوت آن با ديگر رشته‌هاي هنري در پرداختن به موضوعات ارزشي گفت: نگاه هنرمندان كاريكاتوريست متناسب با اتفاقات روز دنياست به طور مثال كاريكاتوريست‌هاي تركيه در بخش موضوعي مقاومت متأثر از جريانات روز تركيه كه اخيراً در اين كشور حاكم بوده است، آثاري را ارائه كرده‌اند.

وي افزود: كاريكاتور با وجود چاشني طنز در خود، زباني هنري است كه تفكر را از مخاطب مي‌طلبد و مخاطب ناچار است كه مقابل اين آثار تأمل كند و با جستجو پيام هر اثر را كشف كرده و از نگاه خود تفسير كند.

شجاعي با بيان اين كه بخش كاريكاتور يكي از بخش‌هاي جذاب سومين جشنواره جهاني مقاومت است گفت: در اين بخش هنرمندان با تكنيك‌هاي متنوع آثارشان را ارائه كرده‌اند و به خصوص بخش كاريكاتور چهره شخصيت‌هاي سياسي مستبد دنيا نيز بسيار با استقبال مواجه شده است.

* در بخش كاريكاتور چهره، ايراني‌ها گوي سبقت را ربوده‌اند

دبير بخش كاريكاتور سومين جشنواره جهاني هنر مقاومت درباره كيفيت آثار هنرمندان ايراني و خارجي در اين بخش گفت: كاريكاتوريست‌هاي ايراني در بخش كاريكاتور چهره مجالي براي رقيبان خارجي نگذاشتند و بسيار پرتعداد و با كيفيت خوب كار كردند به طوري كه عمده آثار اين بخش مربوط به هنرمندان ايراني است و تصور مي‌كنم كه نفرات اول تا سوم اين بخش هم از ميان هنرمندان ايراني برگزيده شوند.

وي افزود: در بخش كاريكاتور چهره علاوه بر كيفيت بالاي اثر،‌نوع نگاه هنرمند و تكنيك به كار رفته، هنرمند مي‌توان شخصيت دروني هر سياست‌مدار را به تصوير كشيد كه در انتخاب آثار اين بخش اهميت دارد.

شجاعي طباطبايي آثار بخش كاريكاتور را شامل ۸۶ اثر عنوان كرد و گفت: ۱۲ شخصيت‌ سياسي مستند دنيا از ميان سياستمداراني انتخاب شده‌اند كه در جريان انقلاب‌‌ها و جريان بيداري اسلامي و ....سرنگون شدند مثل قذافي يا افرادي كه در طول تاريخ به استبداد و ديكتاتور بودن شهره بوده‌اند مثل هيتلر.

او درباره تفسير اين شخصيت‌ها از سوي هنرمندان دنيا توضيح داد: ما هيچ تفسيري روي اين شخصيت‌ها نداريم بلكه اين هنرمندان دنيا هستند كه آزادانه تصميم مي‌گيرند اين شخصيت‌ها را چگونه ارائه كنند و اين مخاطبان هستند كه به اين باور درباره اين افراد مي‌رسند.

* كاريكاتور چهره شخصيت‌هاي سياسي در دنيا معمول است و در ايران گاه توهين تلقي مي‌شود

رئيس خانه كاريكاتور ايران با بيان اين كه تصوير كردن كاريكاتور چهره‌هاي سياسي در دنيا امري معمول است گفت: كاريكاتور چهره سياسي، اتفاق مهم و معمول در دنياست اما گاهي در ايران كاريكاتور چهره سياسي نوعي توهين به اين شخصيت‌ها تلقي مي‌شود اين در حالي است كه در دنيا بسياري از سياست‌مداران در ليست انتظار كاريكاتوريست‌هاي مطرح مي‌مانند تا نوبت به آن‌ها برسد و گاه اين كاريكاتوريست‌ها هستند كه تمايلي براي كشيدن چهره يك سياستمدار نشان نمي‌دهند اما در ايران اين موضوع معمول نيست.

*برزيل،‌تركيه و اروپاي شرقي قوي‌ترين رقباي هنرمندان ايراني‌

او همچنين درباره رقيب‌هاي اصلي هنرمندان ايراني در بخش كاريكاتور موضوعي گفت: كاريكاتوريست‌هاي برزيل، تركيه و اروپاي شرقي آثار بسيار ارزنده‌اي در بخش موضوعي ارائه كرده‌اند كه رقيب‌هاي اصلي هنرمندان ايراني به شمار مي روند.

* پيشنهاد برپايي نمايشگاه مقاومت در ديگر كشورها

سيدمسعود شجاعي طباطبايي در خاتمه درباره پيشنهادش به جشنواره هنر مقاومت گفت: ما اكنون به جايگاهي در روباط بين‌المللي رسيده‌ايم كه با توجه به حضور ميهمانان مطرح خارجي در اين جشنواره، مي‌توانيم از طريق رايزني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، منتخب آثار جشنواره مقاومت را در ديگر كشورها نيز برپا كنيم به خصوص درباره آثاري كه قابليت ارائه در ديگر كشورها را به سهولت دارند از جمله كاريكاتور، تصويرسازي و پوستر چرا كه با توجه به قابليت‌هاي هنري در اين جشنواره حيف است كه اين آثار فقط در ايران باقي بماند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن