تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802370696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم:قم در توليد كتاب به عنوان يك شاخص در كشور مطرح است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم:قم در توليد كتاب به عنوان يك شاخص در كشور مطرح است
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: استان قم در توليد كتاب به عنوان يك شاخص در كشور مطرح است.


سيد مرتضي اسماعيلي‌طبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به رتبه دومي حوزه كلي نشر قم در كشور پس از تهران اشاره كرد و اظهار داشت: حدود يك‌هزار ناشر در قم فعاليت مي‌كنند و به دنبال آن در بخش چاپ هم همين ظرفيت در استان قم وجود دارد كه با توجه به تعداد قابل توجه چاپخانه‌ها و صنايع وابسته كه صحافي‌ها و ليتوگرافي‌ها هستند توليداتي كه در حوزه نشر عمدتاً در سراسر كشور و خارج كشور ارسال مي‌شود توسط همين چاپخانه‌ها و صنايع وابسته توليد مي‌شود و به دليل وجود همين ظرفيت هم بوده كه نخستين شهرك چاپ و نشر كشور در قم راه‌اندازي و ان‌شاءالله با توجه به روند خوبي كه در حال حاضر بحث واگذاري دارد به‌زودي عمليات اجرايي احداث مراكز چاپ در اين شهرك هم سرعت بگيرد تا شاهد راه‌اندازي شهرك چاپ و نشر با حداكثر ظرفيت در استان قم باشيم.

وي با اشاره به ساخت و راه‌اندازي مجتمع بزرگ ناشران به همت شركت تعاوني ناشران قم در اين استان تصريح كرد: اين مركز شاخص‌ترين، مهم‌ترين و نخستين مجتمع تخصصي نشر كشور در استان قم است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم استفاده از ظرفيت توليد كتاب استان را در برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب موثر دانست و افزود: همه ساله اين اداره كل، برگزاري نمايشگاه كتاب استاني، برگزاري نمايشگاه بين‌المللي تخصصي كتاب حوزه و در صورت تامين اعتبار برگزاري نمايشگاه ياد يار مهربان ويژه تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس استان را در دستور كار خود دارد كه جزو بهترين و پربازديدكننده‌ترين نمايشگاه‌هاي كشور است.

اسماعيلي‌طبا يكي از مشكلات حوزه توزيع كتاب استان را نبود محل دائمي نمايشگاهي براي عرضه محصولات فرهنگي عنوان كرد و گفت: كتاب مهمترين محصول فرهنگي است كه براي عرضه به عموم مردم استان و زائران و علاقه‌مندان كتاب نياز به يك نمايشگاه دائمي در مكاني مناسب داريم.

وي بلوار پيامبر اعظم (ص) در قم را محلي مناسب براي احداث نمايشگاه دائمي قم دانست و تصريح كرد: اين طرح به عنوان يك مسير فرهنگي از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمكران طراحي شده است بنابراين اميد مي‌رود احداث اين پروژه فرهنگي مورد نياز استان در اين مسير مورد توجه مسئولان قرار بگيرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم سياست حمايتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه كتاب را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با معرفي اداره كل استان‌ها، كتاب‌هاي مختلفي توسط معاونت فرهنگي وزارت متبوع از ناشران خريداري مي‌شود و كتاب‌هاي خريداري شده به مراكز مختلف استان از جمله كتابخانه‌هاي عمومي، تخصصي، مدارس، دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي، مراكز حوزوي و ... اهدا مي‌شود.

وي به حمايت از كتب ارزشمند قبل از چاپ اشاره كرد و گفت: اين درخواست‌ها قبل از چاپ به شوراي مربوطه ارائه مي‌شوند و پس از بررسي، كتا‌ب‌هاي ارزشمند به دليل اهميتي كه دارند در قالب يك طرح از ابتداي پژوهش تا چاپ مورد حمايت ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار مي‌گيرند كه ان‌شاءالله اين حمايت‌ها ادامه خواهد داشت.

اسماعيلي‌طبا در بخش صدور مجوز نشر از فعاليت و همكاري ده‌ها كارشناس با تحصيلات عالي دانشگاهي و حوزوي در امر بررسي كتاب در اين اداره كل خبر داد و اظهار داشت: به دليل اهميت كتاب‌هايي كه در استان قم چاپ مي‌شود كه بيشتر كتاب‌هاي ديني هستند درصدد واگذاري بحث بررسي كتاب به بخش خصوصي هستيم و در حال حاضر با يكي از مراكز حوزوي در حال مذاكره هستيم كه اميدواريم براي تسريع صدور مجوز كتاب و همچنين دقت بيشتر در بررسي كتاب‌ها هرچه سريع‌تر اين امر محقق شود.

وي با بيان اينكه امروزه استفاده از تكنولوژي روز در پيشبرد بهتر اهداف نقش بسزايي دارد، تصريح كرد: به همين دليل در بخش كتاب نيز اين اداره كل در حال برنامه‌ريزي است تا ناشران، فعالان و علاقه‌مندان حوزه كتاب را به سمت و سوي استفاده از نشر الكترونيك ببريم.

انتهاي پيام/2258/م40

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن