تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801500166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قزوين مطرح كردجريان‌سازي توليد محتواي ديجيتال منطبق بر فرهنگ اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قزوين مطرح كردجريان‌سازي توليد محتواي ديجيتال منطبق بر فرهنگ اسلامي
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين گفت: توليد و توسعه محتواي ديجيتال بايد منطبق بر فرهنگ بومي، ملي و اسلامي جريان‌سازي شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، محمدحسين شفيعي‌ها عصر امروز در آيين افتتاحيه دومين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان قزوين كه در نمايشگاه دائمي بين‌المللي اين استان برگزار شد، اظهار داشت: جريان‌سازي توليد محتوا در فضاي مجازي از مهم‌ترين اهداف برپايي اين نمايشگاه بوده است.

وي افزود: بايد محتواي اين ابزارها را به درستي غني‌سازي كرد تا استفاده از آنان موجب آسيب رساندن به افكار، تفكر و شخصيت افراد نشود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با اشاره به اينكه سال‌هاي گذشته رهبر فرزانه انقلاب دستور تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي را با هدف ساماندهي محتواي ديجيتال دادند، اظهار داشت: ايشان فرمودند اگر من وقت داشتم، خودم اين مسئله را بر عهده مي‌گرفتم و مديريت مي‌كردم.

شفيعي‌ها ادامه داد: اين مطلب بيانگر روشن اهميت ويژه فضاي مجازي در كشور ما است كه در اين راستا بايد همه مسئولان مربوطه با برنامه‌ريزي و سياستگذاري دقيق و مردم در نحوه استفاده از رسانه‌هاي ديجيتال به ويژه جوانان مصمم باشند.

وي يادآور شد: تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي دورانديشي رهبر فرزانه انقلاب بوده تا اين شورا در مديريت اين فضا تدابير و برنامه‌ريزي‌هاي منسجمي كند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با اشاره به اينكه جوانان آينده‌سازان كشور هستند، بيان كرد: اكنون هر فردي از نرم‌افزارهاي ديجيتال مانند اينترنت، موبايل و بازي‌هاي رايانه‌اي استفاده مي‌كند كه در دومين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان قزوين بخشي از آن به نمايش گذاشته شده است.

شفيعي‌ها يادآور شد: موضوع فضاي مجازي يك دغدغه مهم در جامعه مطرح مي‌شود كه بايد آن را مديريت كرد تا استفاده از آن كمترين آسيب را براي جامعه هدف داشته باشد.

اين مسئول خاطرنشان كرد: با استفاده درست از فضاي مجازي مي‌توانيم پيام فرهنگي اسلام را به سرعت و به خوبي در جهان منتشر و زمينه‌هاي لازم براي رسالت جامعه ملل اسلام را مهيا كنيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با بيان اينكه در شش سال آينده رسانه‌هاي ديجيتال با انواع مختلف جايگزين راديو و تلويزيون مي‌شود و استفاده و انگيزه استفاده از رسانه ملي كاهش مي‌يابد، بيان كرد: با يك نگاه جدي به فضاي مجازي مي‌توانيم در توسعه و مديريت درست آن موفق باشيم.

شفيعي‌ها با بيان اينكه در قالب‌هاي مختلف فضاي مجازي يك مدل به نام اينترنت است كه استفاده از آن به قدري بي‌شمار است كه به عدد بيان نمي‌شود، متذكر شد: همچنين استفاده از تلفن همراه و پيامك دادن نيز بي‌‌نهايت است.

اين مسئول با بيان اينكه عمده كنترل، توليد و هدايت فضاي مجازي با هدف تخريب فرهنگ و افكار اسلامي به دست دشمنان است، ابراز داشت: آنان با توليد محتواي نادرست تلاش مي‌كنند تا اين فرهنگ را در بين مسلمانان كم‌رنگ‌تر كنند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين ادامه داد: با تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي و اقدامات مناسب اين شورا مي‌توان محتواي ابزارهاي ديجيتال را به نحو مطلوبي مديريت و هدايت كرد و اين ظرفيت عظيم در كشور ما وجود دارد و ما مي‌توانيم اين هدف را محقق كنيم.

شفيعي‌ها با اشاره به اينكه در 10 سال گذشته در دنيا كسي فكر نمي‌كرد كه ايران سرآمد انرژي هسته‌اي مي‌شود و موشك‌هاي بي‌نظيري را مي‌سازد، بيان كرد: خوشبختانه امروز مي‌بينيم كه اين هدف محقق شده است.

اين مسئول ادامه داد: اين دانشمندان با باور داشتن كلمه ما مي‌توانيم و با انگيزه و روحيه جهادي، اراده، پشتكار و توكل به خداوند متعال توانستند به موفقيت‌هاي بزرگ علمي در دنيا برسند و دشمنان را با تحقق اين هدف نااميد كنند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با بيان اينكه بايد فرهنگ صحيح فناوري و تكنولوژي جديد به مردم آموزش داده شود، ابراز داشت: اين مهم با اطلاع‌رساني دانش ديجيتال و بيان فرصت‌ها و تهديدها آن به خانواده مي‌توان به نحو مطلوبي ارتقا داد.

انتهاي پيام/77009/ذ40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن