تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بذرپاش در دانشگاه امام صادق(ع):طبق توافق ژنو در ۶ ماه آينده دست برتري در مذاكرات هسته‌اي نخواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بذرپاش در دانشگاه امام صادق(ع):طبق توافق ژنو در ۶ ماه آينده دست برتري در مذاكرات هسته‌اي نخواهيم داشت
نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هنوز تحريم‌هاي نفتي و بانكي ما لغو نشده است، گفت: با توجه به آنچه در مذاكرات ژنو رخ داد و ما همه چيزمان را داديم، در ۶ ماه آينده دست برتري در مذاكرات هسته‌اي نخواهيم داشت.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، مهرداد بذر‌پاش نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) پيرامون مسائل هسته‌اي و همچنين قرارداد ژنو گفت: ما بايد بدانيم كه دولت عوض شده است و شرايط عمومي نيز تحت‌تاثير دولت تغيير خواهد كرد. دولت كنوني توانست با شعارهاي خود در زمان انتخابات جامعه را شرطي كند و توانست راي بياورد و رئيس‌جمهور نيز ناگزير است در همين مسيري كه در قالب شعارها مطرح كرد، حركت كند.

وي گفت: درست است كه بخشي از مشكلات جامعه ما ناشي از تحريم است اما مسئولان فعلي 20 درصد از مشكلات فعلي كشور را به تحريم‌ها نسبت مي‌دادند. حال چه شده است تنها مشكل كشور را تحريم‌ مي‌دانند.

وي افزود: آيا انكار هولوكاست و كاغذ‌پاره خواندن تحريم‌ها علت اصلي تحريم‌ها بوده است و يا مشكلات تاريخي‌ كه ما با آمريكا داريم؟

بذرپاش علت اصلي تحريم‌ها را فتنه سال 88 خواند و گفت: ما مي‌گوييم سران فتنه در سال 88 با اقداماتي كه انجام دادند دشمن را اميدوار كرده‌اند و اين باعث شد آنان تحريم‌هاي بيشتري را عليه ايران وضع كنند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي پيرامون توافق ژنو نيز گفت: توافق ژنو را برنامه اجرايي نامگذاري كردند تا به تصويب‌‌نامه مجلس نياز نداشته باشند.

وي افزود: ما در ابتدا پيرامون توافق ژنو سوالاتي داشتيم اما طرف مقابل به ما انگ افراطي مي‌زد. مگر سوال‌ در مورد توافق ژنو افراطي‌گري است كه البته در ادامه آنان طرح سوال را پذيرفتند.

بذرپاش پيرامون سوالات نماينده وزير امور خارجه نيز گفت: اولين سوال ما پيرامون بحث حق غني‌سازي بود كه در اين توافقنامه ذكر نشده بود و طرف مقابل نيز ادعا مي‌كرد اين حق را به ايران نداده است. حال جوابي كه مسئولان داده‌اند به اين صورت بود كه طبق بند 4 NPT جمهوري اسلامي اين حق را دارد.

وي افزود: ما بايد بدانيم كه دعواي اصلي نيز سر همين مسئله است چرا كه ما از گذشته عضو NPT بوده‌ايم و بر اساس آن حق غني‌سازي داشته‌ايم پس چه لزومي به مذاكرات ژنو داشته‌ايم. البته بهانه ديگري كه مسئولان مي‌آورند اين است كه آمريكا به خاطر لابي صهيونيست حق غني‌سازي ما را كه پذيرفته‌اند، بيان نمي‌كنند.

وي پيرامون سوال ديگر نمايندگان از وزير امور خارجه نيز گفت: سوال ديگر ما از مسئولان امر اين بود كه آيا داده‌ها و ستانده‌هاي توافق ژنو به هم مي‌خورد يا خير؟

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما بايد بدانيم كه هنوز تحريم‌هاي نفتي و بانكي برداشته نشده است و حال كه ما همه چيزمان را داده‌ايم در 6 ماه آينده مي‌خواهيم چه چيزي را عرضه كنيم تا تحريم‌ها برداشته شود و مسئولان بدانند كه آمريكايي‌ها در 6 ماه آينده موارد جديدي را بر روي ميز مذاكره خواهند گذاشت.

بذر‌پاش پيرامون آنچه كه غربي‌ها در مذاكرات آينده دنبال مي‌كنند، گفت: غرب در مذاكرات هسته‌اي مسائل ديگري را نيز وسط مي‌كشد. آنان امنيت هم‌پيمانانشان در منطقه از جمله عربستان و شيخ‌نشينان خليج فارس و همچنين مسئله حقوق بشر در ايران را نيز وسط خواهند كشيد حال ما در 6 ماه آينده در مقابل اين مطالبات چه چيزي براي عرضه داريم؟

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس در حد توقع پيرامون مذاكرات هسته‌اي اقدام نكرده است، گفت: البته مجلس طرح سوال از وزير خارجه را دنبال كرد و چندين بار نيز وزير امور خارجه دعوت شدند اما از دادن اطلاعات دريغ كردند و ادعا مي‌كردند كه اين موضوعات در شوراي عالي امنيت ملي بسته شده و مقام معظم رهبري نيز در جريان است.

بذر‌پاش در ادامه سخنان خود تصريح كرد: اين در حالي است كه در مذاكرات ژنو 70 خبرنگار ايراني حضور داشتند اما هيچ كدام از مفاد قرارداد مطلع نشدند در حالي كه خبرگزاري رويترز دو روز قبل بندهاي قرارداد را منتشر مي‌كرد.

وي اختلاف اصلي مجلس و دولت را در مذاكرات هسته‌اي اين‌چنين عنوان كرد: اختلاف اينجاست كه توافق ژنو مخالف قانون صيانت از حقوق هسته‌اي است كه در مجلس تصويب شده است و ما مدعي هستيم در اين مورد قانون رعايت نشده است.

بذر‌پاش ادامه داد: البته در آلماتي 2 ما پيشنهادات بهتري داشتيم اما از آنجايي كه انتخابات نزديك بود غربي‌ها زير قرارداد زدند و اما حال با توافق ژنو بازرسان آژانس انرژي اتمي هرجايي از كشور ايران را مي‌توانند بازرسي كنند و اين قرارداد باعث مي‌شود كه ما در 6 ماه آينده چيزي براي عرضه نداشته باشيم.

وي با اشاره به گزارش آمانو پيرامون فعاليت هسته‌اي جمهوري اسلامي نيز گفت: آمانو در گزارش اخيرش اعلام كرده است كه از چند وقت پيش فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي تعطيل شده است. حال اگر اين موضوع را ما بيان مي‌كرديم انگ افراطي مي‌زدند.

مهرداد بذرپاش در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در مذاكرات آينده طرف مقابل بايد از چه چيز ما حساب ببرد، گفت: اوباما در سخنراني چند روز گذشته خود گفته است كه به توقف و عقبگرد برنامه هسته‌اي ايران رسيد‌ه‌اند و در 6 ماه آينده به دنبال برچيدن آن هستند.

وي همچنين در ادامه با انتقاد از رئيس‌جمهور اظهار داشت: وقتي رئيس‌جمهور در آستانه مذاكرات هسته‌اي عنوان مي‌كند كه خزانه خالي است ما نبايد از او سوال كنيم كه در اين زمان چه جاي بيان اين مسئله بود. البته اين را هم مي‌دانيم كه خزانه اصلا خالي نبوده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه طرف غربي از مواد و تجهيزات هسته‌اي جمهوري اسلامي حساب مي‌برد، گفت: حال ما با اين توافق هر دوي آن را داديم و در حقيقت دست برتر ما از بين رفت. حال در مرحله بعد جز نطنز و غني‌سازي 5/3 درصد چيز ديگري براي معامله نداريم. غرب نيز اعلام مي‌كند كه در 6 ماه آينده چيزي به ايران نخواهد داد.

بذر‌پاش با انتقاد از سخنان وزير امور خارجه گفت: چرا عده‌اي بيان مي‌كنند كه آمريكا با يك سلاح خود تمام تجهيزات نظامي ما را منهدم مي‌كند؟ مجلس در كنار اين اظهار‌نظر ساده عبور نخواهد كرد. ما اين موضوع را در كنار «آمريكا كدخداي دنيا است» كه رئيس‌جمهور مطرح كرد مي‌گذاريم.

نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود پيرامون تاثير فتنه 88 در افزايش تحريم‌ها گفت: سولانا نماينده اتحاديه اروپا در سال 87 طرح فريز تو فريز را عنوان كرد كه دو طرف كار را در همين‌جا متوقف كنند و بعد ما شاهديم كه در سال 87 سران فتنه آن اتفاقات را به وجود آوردند كه باعث شد اوباما كه عقب‌نشيني كرده بود بگويد ما با ايران به هيچ تفاهمي نخواهيم رسيد.

وي افزود: بعد از آن غربي‌ها مدعي شدند كه حكومت ايران پشتوانه مردمي ندارد و ما بايد فشارها و تحريم‌ها را بيشتر كنيم و تحريم اصلي كه قطعنامه 1920بود در سال 88 صادر شد.

وي در ادامه با بيان اينكه چرا دولت راستگويان درباره دروغ بزرگ تقلب موضع نمي‌گيرد، گفت: بخش اصلي تحريم‌ها به خاطر همان فتنه 88 است و دليل تضعيف ايران كه دولتمردان كنوني مدعي آن هستند به خاطر فتنه‌گري سران فتنه بوده است.

مهرداد بذرپاش در ادامه خاطرنشان كرد: جلسه غربي در حال حاضر با يك ايران مستاصل شده پاي ميز مذاكره مي‌نشيند و همواره تاكيد مي‌كند كه ايران چاره‌اي جز تفاهم با ما را ندارد.

مهرداد بذرپاش در ادامه سخنان خود در دانشگاه امام صادق گفت: وظيفه ما حمايت از شهداي هسته‌اي است و قطعا اگر كم كاري كنيم بايد جواب فرزندان شهدا را و جواب عليرضا و آرميتا را بدهيم.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن