تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804236912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم توسعه يافتگي زير ساخت ها حلقه مفقوده صنعت گردشگري در گيلان/ مسئولان برنامه هاي كاربردي تدوين كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عدم توسعه يافتگي زير ساخت ها حلقه مفقوده صنعت گردشگري در گيلان/ مسئولان برنامه هاي كاربردي تدوين كنند
رشت - خبرگزاري مهر: گيلان با داشتن ظرفيت هاي منحصر به فرد گردشگري متاسفانه از حلقه هاي مفقوده زيادي به ويژه عدم توسعه يافتگي زيرساخت هاي اساسي صنعت توريسم همواره رنج مي برد.

به گزارش خبرنگار مهر، صنعت گردشگري و افزايش سفر مي تواند نقش كليدي در ايجاد فرصت هاي شغلي و توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي هركشور و منطقه داشته باشد بنابراين تحقق اين مهم با توسعه زير ساخت هاي گردشگري امكانپذير است.

بنابراين استان گيلان يكي از قطب هاي گردشگري در كنار خدمت صنعتي و كشاورزي در كشور است بنابراين مسئولان بايد در توسعه زير ساخت هاي اين صنعت تلاش مضاعف داشته باشند.

اين سرزمين زيبايي شمالي با توجه به داشتن ظرفيت هاي گردشگري بالقوه و بالفعل از لحاظ امكانات موجود و فراهم شدن امكاناتي كه بايد براي اين حوزه ايجاد شود، حائز اهميت است.

يك شهروند لاهيجاني در اين باره به مهر گفت: ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، ارزآوري، ارتقاي سطح زندگي مردم، فروش خدمات و كسب درآمد از مزاياي مستقيم حاصل از گردشگري است.

محمد ابراهيم رحماني افزود: از مزاياي غيرمستقيم گردشگري مي توان به فعاليت هاي ساختماني، صنايع دستي هنري، كشاورزي، باغداري، ماهيگيري، خدمات و كالاهاي مصرفي، توسعه و بهبود تجهيزات زيربنايي مانندجاده ها، خطوط ارتباطي و سيستم هاي حمل و نقل را نام برد.

صنعت توريسم به شدت بر اشتغال تاثير مي گذارد

وي ادامه با بيان اينكه صنعت توريسم به شدت بر اشتغال تاثير مي گذارد، افزود: ورود گردشگران مساوي با تقاضا براي هتل، مهمانسرا، رستوران جابجايي اقلام خريداري شده و جابجايي در سطح شهر يا منطقه، خريد سوغات و ساير موارد است.

يك شهروند فومني نيز گفت: گردشگري نه تنها موجب كسب درآمد مستقيم و چند برابر چرخه مالي غيرمستقيم موجب رشد توليدات صنايع دستي و صنعتي نيز مي شود.

فاطمه دهقاني كه خود را دانشجو معرفي كرد به مهر افزود: پول هايي كه گردشگر خرج مي كند بر سيستم اقتصادي شهرها و نواحي روستايي ميزبان اثرات مثبتي مي گذارد.

وي اذعان داشت: گردشگري به عنوان يك فعاليت اقتصادي جايگزين در يك اقتصاد تك محصولي مي تواند روند توسعه را با تنوع بخشي به اقتصاد ملي تسريع كند.

شهروندي از ماسال به مهر مي گويد: صنعت گردشگري از جهت اشتغال زايي و ايجاد درآمد براي ساكنان يك منطقه مي تواند مفيد واقع شود ولي از سوي ديگر باعث آلوده ساختن محيط زيست واز ميان رفتن محيط طبيعي و سرمايه هاي ملي شود.

علي تقي پور كه خود يك فعال زيست محيطي است، افزود: گردشگران با حضور در جنگل ها، پارك ها، رودخانه ها و ساحل درياها باعث تخريب محيط زيست و بر هم زدن آرامش گونه هاي جانوري و گياهي مي شوند بنابراين ضرر و زيان آنان بيشتر از درآمدي است كه به منطقه و كشور وارد مي سازند.

وي ادامه داد: ماسال از بسترهاي طبيعي و تاريخي مناسبي براي توسعه گردشگري برخوردار است بنابراين مسئولان بايد با اجراي طرح هاي مناسب از اين فرصت ها در راستاي اشتغال و رونق اقتصادي منطقه بهره گيري كنند.

بدون شك صنعت گردشگري و افزايش سفر مي تواند نقش كليدي در ايجاد فرصت هاي شغلي و توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي هركشور و منطقه داشته باشد.

همه ساله در تمامي فصول به ويژه ايام تعطيلات گيلان پذيرايي ميليون ها مسافر از اقصي نقاط كشور و حتي خارج از كشور است.

توسعه و تجهيز مكان هاي ميهمانپذير ساحلي، كوهستاني و جلگه اي ساخت آزاد راه ها و بزرگراه ها و بهسازي جاده ها باعث شده است ميزان سفر و ظرفيت اقامت مسافران در شهرها و نواحي روستايي در سال هاي اخير افزايش يابد.

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در اين باره مي گويد: گيلان يكي از زيباترين مناطق ايران است كه هرساله پذيراي تعداد بي شماري از ايرانگردان داخلي و خارجي است.

سواحل زيباي درياي خزر و تالاب بين المللي انزلي از ويژگي هاي منحصر به فرد گيلان است

رضا عليزاده افزود: جنگل هاي زيبا و ييلاق هاي مصفاي كوهستان هاي غرب و شرق گيلان، سواحل زيباي درياي خزر و تالاب بين المللي انزلي كه از ويژگي هاي منحصر به فرد گيلان است و صدها مركز تاريخي، مذهبي و تفريحي، شاهد انبوهي از جمعيت بازديدكننده در تمام فصول سال هستند.

وي همچنين با بيان اينكه توسعه گيلان نيازمند گسترش زير ساخت هاي گردشگري است، اظهارداشت: صنعت گردشگري امروزه به عنوان يكي از مهمترين عوامل رشد و شكوفايي استان بايد بيشتر مورد توجه مسئولان قرار گيرد.

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يادآورشد: گيلان داراي جاذبه ها و استعدادهاي طبيعي و جغرافيايي بي نظيري است كه در صورت سرمايه گذاري و اطلاع رساني مي تواند زمينه ورود تعداد بيشتري گردشگر از سراسر كشور را به اين خطه مهيا كرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت ارائه آمار دقيق در پيشبرد كارها، اظهار داشت: تاكيد اين سازمان براين است تا هر آماري كه تهيه مي شود آمار واقعي باشد تا بتوان در حوزه تصميم گيري كاربردي صورت گيرد.

عليزاده با بيان اينكه در حوزه گردشگري گيلان بيش از ۲۷۰ طرح مصوب شده است، افزود: از اين تعداد طرح هم اكنون ۱۶۲ مورد با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در سطح استان در حال اجراست.

بدون شك گيلان به دليل برخورداري از شرايط متنوع آب و هوايي، فرهنگ غني و كهن، آثار باستاني، مناظر دلفريب، چشم اندازهاي زيبا، هنر معماري و صنايع دستي و ساير امتيازات فرهنگي و همچنين موقعيت خاص جغرافيايي در كشور داراي جايگاه ويژه اي است.

بنابراين مسئولان و كارشناسان اقتصادي بايد با برنامه ريزي هدفمند و كاربردي امكانات زير ساختي صنعت گردشگري را در استان بيش از پيش فراهم كنند.

استاندار گيلان در اين زمينه گفت: صنعت گردشگري نقش مهمي در توسعه اقتصادي ايفا مي كند و جاذبه هاي توريستي مي تواند از پايدارترين منابع سرمايه اي براي كسب درآمد ارزي محسوب شود.

محمد علي نجفي افزود: مردم در دولت تدبير و اميد بايد تغيير نگاه ها در كارها و تدبير در اتخاذ سياست ها را به وضوح لمس كنند.

وي اظهارداشت: در حوزه گردشگري نيز با اين طرز تفكر و برنامه محور بودن مي توان تغييرات گسترده اي را انجام داد كه در راستاي جذب گردشگر و سرمايه گذار باشد.

موقعيت ممتاز گردشگري گيلان فرصت مغتنمي براي توسعه استان است

استاندار گيلان موقعيت ممتاز گردشگري را فرصت مغتنمي براي توسعه استان برشمرد و گفت: از فرصت هاي مزبور بايد به نحو احسن براي توسعه و شكوفايي اين خطه زيبايي شمالي بهره جست.

وي در ادامه ارائه برنامه هاي درست، اصولي و تلاش براي عملياتي كردن اين برنامه ها را از اقدامات مهم در بخش گردشگري برشمرد.

به هر ترتيب صنعت گردشگري يكي از بزرگترين و پربازده‌ ترين فعاليت هاي اقتصادي در دنيا است كه بالاترين ميزان ارزش افزوده را ايجاد مي‌ كند و بطور مستقيم و غير مستقيم ساير فعاليت هاي اقتصادي و فرهنگي را تحت تاثير قرار مي ‌دهد.

گردشگري يكي از منابع عمده درآمدزايي و ايجاد اشتغال در جهان به شمار مي‌ آيد به طوري كه بسياري از آن به عنوان صنعت اول دنيا ياد مي‌ كنند.

كشاورزي و گردشگري مهمترين ظرفيت اشتغالزايي گيلان است

در اين ارتباط نماينده مردم انزلي در مجلس شوراي اسلامي كشاورزي و گردشگري را مهمترين ظرفيت اشتغالزايي استان گيلان دانست و بر ضرورت بهره گيري از اين فرصت هاي سرمايه گذاري تاكيد كرد.

حسن خسته بند افزود: اين خطه از شمال ايران به دليل داشتن توانمندي هاي آب، خاك و منابع طبيعي از استان هاي مطرح كشور است.

وي تاكيد كرد: با سرمايه گذاري لازم در اين دو بخش اقتصاد استان و حتي كشور متحول خواهد شد بنابراين مسئولان بايد به اين مهم توجه جدي داشته باشند.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ايجاد فرصت شغلي در جامعه باعث افزايش ضريب اميد در زندگي و جامعه خواهد شد، گفت: بيكاري براي جامعه يك نگراني و منشاء بسياري از نابساماني هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي است.

ايجاد فرصت شغلي در جامعه باعث افزايش ضريب اميد در زندگي و جامعه خواهد شد

وي افزود: تمام سرمايه هاي سرگردان را بايد به سمت سرمايه گذاري هاي متعدد و مفيد كه به ايجاد اشتغال و رشد اقتصادي جامعه كمك مي كند، سوق داد.

خسته بند بيان داشت: مسئله اشتغال امروز يكي از معضلات اصلي كشور است و به يقين جذب سرمايه گذاري و اجراي پروژه هاي متعدد مي تواند تا حد زيادي به ايجاد اشتغال در جامعه كمك كند.

وي در ادامه ظرفيت‌ هاي ويژه استان در زمينه‌ هاي طبيعي، كشاورزي و برخي حوزه‌ هاي ديگر را برشمرد و گفت: بهره برداري درست از اين استعدادها و ظرفيت‌ ها جايي براي نگراني در توسعه سرمايه‌ گذاري و ايجاد اشتغال باقي نخواهد ماند.

نماينده مردم انزلي در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: گيلان در حوزه كشاورزي از ظرفيت ‌هاي ويژه‌اي برخوردار است كه با ايجاد صنايع تبديلي و فرآوري علاوه بر افزايش توليدات داخلي، بستري براي ارتقاي سطح اقتصادي استان و ايجاد اشتغال فراهم مي‌ شود.

به هر حال گيلان سرزمين رودها، جنگل‌ ها، كوه‌ هاي شگفت‌ انگيز، چشم اندازهاي رويايي،‌ سواحل زيبا، كشت زارهاي با بركت و مردماني مهربان، آرام و صبور در كنار درياي نيلگون خزر است كه همواره در برگيرنده مسافران و گردشگران بي شمار داخلي و خارجي است.

گيلان به لحاظ ويژگي‌هاي زيست محيطي يكي از زيباترين منطقه‌ هاي سرزميني ايران است كه گونه‌ هاي نادري از گياهان و درختان جنگلي و حيات وحش را در خود جاي داده است.

در پهنه‌ اين سرزمين زيبايي شمالي نواحي ييلاقي و محورهاي گردشگري بسيار زيبايي پديد آمده‌اند كه برخي از آنها چون ماسوله از معروفيت زيادي برخوردارهستند. بنابراين هيچ توصيفي از زيبايي هاي گيلان كامل نيست و چشم اندازهاي طبيعي اين منطقه با ارزش را فقط بايستي از نزديك ديد

كد خبر: 2192332

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۰۹:۱۳

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن