تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804921866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قابل توجه جوانان؛ گن لاغري، گوشواره و چسب اثر چنداني در كاهش وزن ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: قابل توجه جوانان؛ گن لاغري، گوشواره و چسب اثر چنداني در كاهش وزن ندارند
رئيس پژوهشكده غدد درون ريز ومتابوليسم گفت: گن لاغري، گوشواره و چسب اثر چنداني در كاهش وزن ندارند و فقط اصلاح شيوه تغذيه و افزايش فعاليت بدني در كاهش وزن موثر است.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از وبدا؛ فريدون عزيزي به مناسبت برگزاري چهارمين كنگره پيشگيري و درمان چاقي ايران كه از 13 تا 15 آذرماه سال جاري در محل سالن همايش‌هاي امام خميني (ره) دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي‌شود، به مطالعات انجام شده در افراد بالاي 30 سال در كشور اشاره داشت و تصريح كرد: 17 ميليون نفر دچار اضافه وزن هستند و 7 ميليون نفر چاقند كه در اين ميان حدود 43 درصد مردان هستند و 57 درصد نيز زنان هستند.

وي به افزايش وزن در كودكان اشاره كرد و گفت: چاقي در كودكان رو به افزايش است و به طور كلي پانزده درصد از كودكان چاق هستند كه اين آمار در برخي از استان‌ها نيز به 23 درصد نيز مي‌رسد كه در مورد افراد بالغ مي توان گفت كه سالانه يك درصد به افراد چاق و اضافه‌وزن‌دار اضافه مي‌شود.

رئيس انجمن پيشگيري و درمان چاقي، مهمترين عامل پيشگيري از چاقي و درمان آن در حال حاضر را اصلاح سبك زندگي دانست و گفت: ميزان تغذيه و فعاليت بدني نيز در اين امر دخيل است البته مسائل رواني و استرس نيز دخالت دارند اما ميزان كمتري را به خود اختصاص مي‌دهند.

عزيزي عمل جراحي را يكي از پيشرفت‌هاي موجود براي درمان چاقي عنوان كرد و گفت: عمل جراحي براي آن دسته افراد ديابتي و چاق است كه به هيچ وجه ديابتشان قابل كنترل نيست يا نمايه توده بدني بالاي 40 دارند و به چاقي مفرط مبتلا هستند كه عوارض چاقي در اين دسته از افراد از عوارض عمل جراحي بيشتر است.

وي موفقيت آميز بودن اين اعمال جراحي را زياد توصيف كرد و گفت: البته اين عمل‌ها 10 تا 20 درصد نيز عوارض دارند و بايد عمل‌هاي جراحي توسط پزشك متخصص و همچنين پزشك غدد توصيه شود.

عزيزي به قرص‌هاي لاغري موجود در بازار اشاره داشت و گفت: قرص‌هاي غير طبي كه از چين يا كشورهاي ديگر وارد مي‌شوند با عوارض زيادي همراهند اما قرص‌هايي در ايران وجود دارند كه مورد تائيد وزارت بهداشت هستند و بين 3 تا 5 كيلو از وزن مي‌كاهند كه عوارض كمتري بجا مي‌گذارند؛ البته مصرف آن بايد توسط پزشك معالج تجويز شود.

وي قرص‌هاي موجود در عطاري را تائيد نكرد و گفت: اين داروها نيز مي‌توانند خطرات جبران ناپذير و غير قابل برگشتي داشته باشند.

استفاده از گن‌ها و گوشواره لاغري، چسب‌ها و تبليغات ماهواره‌اي در كاهش وزن بي تاثير است
رئيس انجمن پيشگيري و درمان چاقي به استفاده افراد از گن‌هاي لاغري، گوشواره لاغري و چسب‌ها و تبليغات ماهواره‌اي براي كاهش وزن اشاره داشت و افزود: استفاده از اين موارد اثرات زيادي در كاهش وزن نخواهند داشت و اگر هم كاهش وزن به دنبال داشته باشند اثرشان موقتي است و با عوارضي نيز همراه خواهد بود.

رئيس پژوهشكده غدد درون ريز و متابوليسم به رژيم غذايي در زنان باردار اشاره داشت و گفت: رژيم‌هاي لاغري بسيار موثر نبايد در زنان باردار انجام شود چرا كه مي‌تواند مخاطراتي براي جنين به دنبال داشته باشد.

وي گرفتن رژيم غذايي در بيماران مختلف حتي با داشتن صرع را منوط به ارائه برنامه رژيم توسط متخصص تغذيه عنوان كرد و تصريح كرد: متخصص تغذيه مي‌تواند با توجه به بيماري اصلي فرد، برنامه رژيم غذايي تنظيم كند.

كاهش وزن 5 تا 10 درصدي در 6 ماه مطلوب است
رئيس انجمن پيشگيري و درمان چاقي به كاهش وزن 5 تا 10 درصدي در 6 ماه اشاره داشت و گفت: اين محدوده كاهش وزن مطلوب است يعني اگر فرد 100 كيلوگرم وزن داشته باشد بايد در 6 ماه 5 تا 10 كيلو گرم كاهش وزن داشته باشد.

وي به رژيم‌هاي غذايي معقول اشاره داشت و گفت: اينكه افراد در يكي دو ماه وزن خود را خيلي سريع پايين مي‌آورند مورد تائيد ما نيست چرا كه مي‌تواند با عوارض بسياري همراه باشد و حتي نگه داشتن اين كاهش وزن نيز امكان‌پذير نيست.

رئيس انجمن پيشگيري و درمان چاقي به كودكان تهراني اشاره داشت و گفت: 18 درصد كودكان تهراني چاق هستند كه اين آمار در استان‌هاي مختلف متفاوت و بين 3 تا 23 درصد است كه استان ايلام و سيستان و بلوچستان با 3 درصد در پايين جدول جاي دارند و استان‌هاي شمالي و شهرهايي كه وضع اقتصادي بهتري دارند در بالاي جدول هستند و 23 درصد كودكان و نوجوانانشان چاق هستند و هرچه از روستاي به شهر نيز نزديكتر باشيم و زندگي شهري و رفاهي بيشتر باشد اين آمار افزون‌تر است.

وي به توده بدني بالاي 40 در افراد چاق اشاره داشت و گفت: احتمال ابتلا به بيماري و مرگ و مير در اين افراد 2.5 تا 3 برابر بيشتر از افراد ديگر است.

رئيس انجمن پيشگيري و درمان چاقي اپيدمي اضافه وزن در كودكان را پيشرو و نگران كننده عنوان كرد و افزود دليل واضح آن كم تحركي، در دسترس بودن مواد غذايي و نشستن مداوم 6 تا 8 ساعته براي تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني و بازي‌هاي كامپيوتري است كه هر سه عامل آن به افزايش وزن در كودك مي‌انجامد.

وي به مطالعات اين انجمن بر روي 15 هزار نفر در شهر تهران و در محدوده زماني 13 سال اشاره داشت و گفت: با مداخلاتي كه در شيوه زندگي افراد در گروه‌هاي سني مختلف انجام داده‌ايم توانسته‌ايم مصرف سيگار و دخانيات را تا يك سوم كاهش دهيم و عوامل خطر و ديابت و افزايش چاقي را نيز كاهش دهيم كه چون ما عامل اجرايي نيستيم و فقط برنامه‌ها را پيشنهاد مي‌كنيم قصد داريم اين برنامه‌ها را كه باعث تغيير در شيوه زندگي و كاهش عوامل خطرساز شده است را به وزارت بهداشت و درمان توصيه كنيم.

در دنيا ۵۰۰ ميليون نفر اضافه وزن دارند
براساس اين گزارش، دبير علمي چهارمين كنگره پيشگيري و درمان چاقي ايران نيز گفت: در دنيا ۵۰۰ ميليون نفر اضافه وزن دارند، يا چاق هستند و ۳۶۰ تا ۴۰۰ ميليون نفر هم ديابت دارند پس مي‌توان گفت چاقي و ديابت اپيدمي دوقلوي قرن ۲۱ هستند.

حسين دلشاد افزود: چاقي معضل امروز جوامع صنعتي است و طبق آمار سازمان بهداشت جهاني 500 ميليون نفر در دنيا اضافه وزن دارند يا چاق هستند و در كنار اينها 360 تا 400 ميليون نفر هم ديابت دارند كه تا سال 2030 اين آمار به 550 ميليون نفر مي‌رسد و مي‌توان گفت كه چاقي و ديابت اپيدمي دوقلوي قرن 21 هستند.

رئيس مركز تحقيقات پيشگيري و درمان چاقي پژوهشكده غدد درون ريز و متابوليسم تصريح كرد: شيوع چاقي در كشورهاي در حال توسعه و از جمله ايران روز به افزايش است كه به همين دليل به همت دكتر عزيزي انجمن علمي چاقي تشكيل شد كه از اهداف و سياست‌هاي آن تدوين راهكارهاي موثر در پيشگيري از بروز چاقي با انجام پژوهش‌هاي مختلف و ارسال آن به وزارت بهداشت و افراد مسئول است.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن