تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804246089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طب سوزني و اثراتش


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: طب سوزني و اثراتش
طب سوزني كه به زبان چيني به آن «ژن جيو» گفته مي‌شود، مهم‌ترين شاخه طب سنتي چين است كه با فروكردن سوزن‌هاي بسيار نازك به نقاط خاصي از بدن كه گذرگاه‌هاي انرژي دانسته مي‌شوند، باعث تسكين درد و يا درمان مشكل خاصي از بيمار مي‌شود. براساس تئوري طب سوزني، اين نقاط خاص روي مسيرهاي خاصي از بدن با نام گذرگاه قرار دارند كه در زبان چيني به آن «چي» (انرژي حيات) گفته مي‌شود.

پس از آنكه طب سوزني نيز به مانند ساير روش‌هاي طب سنتي در دنيا، از سيستم‌هاي پزشكي و بهداشتي چين حذف و طب كلاسيك جديد جايگزين آن شد، در زمان مائو به دليل كمبود پزشك در چين، مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد. طب سوزني از اواخر قرن بيستم توسط پژوهشگران مورد پژوهش جدي علمي قرارگرفته‌است، هم از جهت نحوه اثر آن و پايه‌هايش و هم از جهت اثرهاي باليني‌اش. در گذشته‌هاي نه چندان دور توافقي ميان پزشكان و درمانگران بر علمي بودن و موثر بودن اثرهاي ناشي از درمان طب سوزني حاصل نمي‌شد، اما اكنون با آزمايش‌هاي باليني گوناگون بر اثبات‌پذيري درمان و تسكين بيماري‌هاي مختلف ديگر اثر طب سوزني چيزي فرا‌تر از دارونما گشته‌است.

طب سوزني در چه مواردي مؤثر است؟

تاثيرگذاري طب سوزني براي اين درد‌ها و بيماري‌ها بيشتر است: تهوع ناشي از شيمي درماني، سردرد، فيبروميالژي (درد مزمن در نقاط اتصال عضلات)، درد زايمان، درد كمر، قاعدگي دردناك، ميگرن، آرتروز، درد دندان، بيماري آرنج تنيس بازان.

هنوز به طور دقيق مشخص نشده كه طب سوزني چرا و چگونه ميزان درد را كاهش مي‌دهد. مطالعات متعدد نشان داده است كه طب سوزني روي برخي از افراد، اثري كم دارد و يا بي‌اثر است. هر چند كه نوع درمان استفاده شده براي برخي از افراد موثر نيز بوده است.

طب سوزني چطور باعث كاهش وزن مي‌شود؟

در مكتب طب سنتي چين گفته مي‌شود چاقي معمولا به خاطر عملكرد ضعيف دستگاه گوارش و نامتعادل بودن ميزان مواد‌غذايي هضم شده كه وارد دستگاه گردش خون مي‌شوند، ايجاد شده و با بيماري‌هايي چون بالا رفتن قند خون، چربي خون، فشار خون، افزايش اسيداوريك و درد مفاصل خود را نشان مي‌دهد. در اين روش، نقاط حساس با سوزن‌هاي مخصوص هدف گرفته مي‌شوند تا كانال‌هاي انرژي تميز شود و تعادل خون و «چي» تنظيم شده و با تخريب مستقيم سلول‌هاي چربي، تعداد سلول‌هاي چربي در بدن كمتر شود و اشتهاي فرد كاهش و در ‌‌نهايت وزن كاهش يابد. سوزن‌ها حدود 40 دقيقه در نقاط خاص بدن باقي مي‌مانند تا باعث تحريك‌‌ همان نقاط شده و كانال‌هاي انرژي فعال شوند و همچنين گردش خون شتاب مي‌گيرد و گرماي بدن‌‌ رها مي‌شود تا كاهش وزن اتفاق بيفتد.

خطرات طب سوزني

چنانچه شما براي شروع درمان با طب سوزني، نزد يك پزشك متخصص برويد، خطرات استفاده از اين روش درماني بسيار كم است، اما لازم است از برخي خطرات و عوارض جانبي احتمالي آن نيز آگاه باشيد:

درد، خونريزي يا كبودي در بخش‌هاي سوزن خورده

صدمه به اعضاي داخلي همچون ريه (در صورتي كه سوزن با فشار و به صورت عميق وارد شود)

بيماري‌هاي عفوني مانند هپاتيت و ايدز (در صورت استفاده از سوزن‌هاي آلوده و استفاده شده)

بدن هر فرد، براي درمان، به نوع خاصي از طب سوزني پاسخ مثبت مي‌دهد، اما شرايطي وجود دارد كه ممكن است عوارض را در بعضي افراد افزايش دهد:

چنانچه از داروهاي رقيق كننده خون استفاده مي‌كنيد، ممكن است كبودي بيشتري داشته باشيد و حتي دچار خونريزي شويد.

در برخي از انواع طب سوزني، پالس‌هاي خفيف الكتريكي از طريق سوزن به بدن منتقل مي‌شود كه ممكن است در عملكرد قلب برخي افراد كه از ضربان ساز استفاده مي‌كنند، تداخل و اشكال ايجاد كند.

زايمان زودرس، عارضه‌اي است كه در اثر تحريكات برخي از انواع طب سوزني بر خانم‌هاي باردار ظاهر شده است.

طول سوزن‌ها چقدر است و تا چه عمقي در بدن فرو مي‌روند؟

اين سوزن‌هاي استيل كه ضد‌زنگ هم هستند، معمولا به نازكي موي انسان بوده، استرليزه و يك‌بار مصرف هستند و طولشان بين يك تا 10 سانتي‌متر، متفاوت است. برعكس سوزن‌هاي توخالي كه براي آمپول زدن استفاده مي‌شوند، سوزن‌هاي طب سوزني تو پر هستند و متخصص طب سوزني هر كدام از اين سوزن‌ها را، با توجه به ميزان چربي زير‌پوستي كه سوزن‌ها نياز دارند در آن فرو مي‌برد، در عمق 7 ميلي‌متري نقاط مختلف بدن قرار مي‌گيرند و بعضي اوقات لازم است كه تمام طول سوزن وارد بدن شود.

در مناطقي از بدن كه عضله كمي روي استخوان قرار دارد (مثل پيشاني و دست) فقط نوك اين سوزن‌ها وارد بدن مي‌شود، اما در مناطقي كه عضله زياد دارد (مثل كفل‌ها و بالاي پا) سوزن تا عمق بيشتري وارد مي‌شود. طول مدت زماني كه سوزن در بدن بيمار باقي مي‌ماند، بستگي به پزشك و نحوه درماني دارد كه براي بيمار انجام مي‌شود؛ گاهي اوقات فقط يك يا 2 ثانيه لازم است كه سوزن در بدن بيمار باقي بماند و ممكن است هدف، ايجاد يك سوراخ ريز و خروج يك قطره خون باشد تا از اين طريق بدن بتواند خود را از «چي» مهاجم خلاص كند.

آثار طب سوزني در افراد مختلف ممكن است متفاوت باشند، اما بسياري از مردم از آن به عنوان يك عامل موثر و مثبت ياد مي‌كنند. به هر حال، مطالعات مختلف نشان داده‌اند كه طب سوزني تاثيرات مطلوبي دارد؛ همچنين اين درمان براي افرادي كه صبر بيشتري براي دريافت جواب دارند، جواب بهتري مي‌دهد. از آنجا كه عوارض جانبي طب سوزني بسيار كم است، امتحان كردن آن به شما توصيه مي‌شود. چنانچه دچار درد يا بيماري‌هايي كه توضيح داده شد هستيد، شايد بد نباشد اين روش را هم براي تسكين درد‌ها و آرامش بيشتر امتحان كنيد.

جام جم

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن