تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821068282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدميراث‌داري به سبك جنگ نرم در بويين زهرا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدميراث‌داري به سبك جنگ نرم در بويين زهرا
بي‌ترديد با توجه به هجوم بي‌امان دشمن از جبهه جنگ نرم، براي حفظ مقاومت و كسب پيروزي بايد از گنجينه هزاران ايثارگر كه در بويين زهرا كم نيستند، بهره برد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، نسيم ماندگار ايثار از قافله فداكاران جان‌ بركف نسل خميني كبير امروز در گوشه و كنار با سينه‌هاي سوخته راوي خاك و خون هستند.

ماندگاري مكتب همواره به ميزان پايبندي به اصالت است و جامعه ايثارگران مايه فخر و انسجام ارزش‌هاي والاي انساني هستند.

انسان‌هايي كه ديروز تا پاي جان در جبهه‌ها از حماسه سروده و شعر عشق را بر پيكره خون سرودند بي‌ترديد ياراني غريبانه از تبار شلمچه، فاو، كربلاي 5 و فكه هستند.

استان قزوين با جامعه هزاران نفري ايثارگران رزمنده، جانباز و قطع نخاعي در ايام دفاع مقدس سكوي پرواز به بال فرشتگان الهي بوده است.

گذري اندك در كوچه پس كوچه‌هاي تنگ و باريك شهر و در ميان خانه‌هاي ساده و اجري خبر از دريادلاني بي‌باك است كه روزگاري نشان پهلواني را در لباس‌هاي خاكي در ميدان شلمچه و فكه كسب كردند.

سجادعلي اينانلو در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بويين زهرا با بيان اينكه ميراث گرانقدر دفاع مقدس در سينه‌هاي سوخته ايثارگران و جانبازان نهفته است، اظهار داشت: گنجينه ارزشمند و معنوي دفاع مقدس به عنوان فرهنگي مهم و جاودانه براي تربيت نسل جوان و جوياي نام امروز ضروري است و آشنايي اقشار جوان با فرهنگ ايثارگري نبايد معطوف به هفته‌ها و مناسبت‌هاي خاص شود.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بويين زهرا با تأكيد بر اينكه تلاش براي حفظ فرهنگ دفاع مقدس عزم همگاني را مي‌طلبد، ابراز داشت: دستاورد مهم ايثارگران در دوران دفاع مقدس حفاظت از مرز‌هاي كشور برابر شبيخون و هجوم سخت دشمنان بوده است.

اينانلو با تأكيد بر اينكه دشمنان در تلاش براي تخريب نور معنويت‌گرايي ميان جوانان و زدودن نام و آوازه ايثار هستند، ابراز داشت: از همين رو و با توجه به گسترش فضاي تخريبي دشمنان در عرصه اعتقادات ديني پي بردن به عمق تأثيرگذاري و مكتب‌داري دفاع مقدس امري مهم و در سرلوحه كار تمام اقشار مردم، مسئولان و به ويژه جوانان و نوجوانان قرار دارد.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين با تأكيد بر اينكه توجه به مفاهيم والاي ايثارگري در قاب يادواره‌ها و مراسم‌هاي گراميداشت بايد زنده و بالنده نگاه داشته شود، ابراز داشت: عمل به تكليف امروز مسئله‌اي جدي و مهم است و آنچه بايد مورد اهتمام قرار گيرد توجه به نور اهل بيت و عدم فاصله‌گيري از مكتب سرخ شهادت و ايثار است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بويين زهرا با تأكيد بر اينكه تزريق روحيه فداكاري، خودباوري و سروقامتي رزمندگان دوران دفاع مقدس امري ضروري و اجتناب ناپذير براي جوانان امروز تلقي مي‌شود، ابراز داشت: رسالت نهادهاي فرهنگي به ويژه بسيج و راويان دفاع مقدس نيز بر همين مبنا عمل به تكليف براي حفظ ميراث‌هاي گرانقدر و اثرگذار دفاع مقدس است.

اينانلو با اشاره به اينكه ايستادگي، پايداري و بصيرت از شاخص‌هاي حضور معنوي رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است، ابراز داشت: بر همين مبنا آنچه امروز از نهان مكتب جنگ و ايثار برمي‌‌آيد نيز ايستادگي، صبر و روحيه حماسي براي تقويت همه‌جانبه نظام اسلامي است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان بويين زهرا با بيان اينكه جاي جاي ميهن اسلامي همواره لاله‌زارهاي خونين شهدا هستند، ابراز داشت: بايد تلاش كرد تا با كار و برنامه‌ريزي براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي گام برداشت و با ترويج روح حماسي جوانان را نسبت به آرمان‌هاي ايثار و فداكاري اميدوارتر كرد.

وي عنوان كرد: ايام دفاع مقدس به عنوان روزهاي حماسه و خون مظهر مقاومت، پايداري و ستيز قهرمانانه و شهادت‌طلبانه ايثارگران است كه بايد اين ايام را در طول سال گرامي داشت.

افق مكتب شهدا نه براي دست‌يا‌بي به چند روزه رفاه و آسايش دنيوي بود بلكه آنان پرستوهايي بودند كه شرف و غيرت را براي ملت امروز هديه كرده و خود پر پرواز را براي صعود برگزيدند.

حجت‌الاسلام محمدهمايون زرينه نيز در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بويين زهرا اظهار داشت: مقاومت ايثارگران در جنگ تحميلي معناي ماندن و مقاومت را به تمام دنيا تفهيم كرد كه لازم است ما اين پيام را به شايستگي نه تنها در هفته دفاع مقدس بلكه در تمام ايام از شهدا دريافت كرده و به اين معنا توجه داشته و آن را در خود مرور كنيم.

امام جمعه شهر بويين زهرا متذكر شد: ايثارگران در عرصه دفاع مقدس دستاورد‌هاي به يادماندني را براي ملت به ارمغان گذاشته و با اين كار خويش عظمت نظام اسلامي و مردم را در عرصه‌هاي بين‌المللي ترسيم كردند و بايد توجه داشت كه ايثارگران به ويژه شهدا چه كار بزرگ و ماندگاري را انجام دادند.

زرينه با بيان اينكه وظايف و تكاليف سنگيني امروز بايد در جامعه براي حفظ ميراث شهداي گرانقدر تداعي شود، ابراز داشت: كم‌ترين وظيفه‌ اقشار شهروندان و مسئولان اين است كه بدانند شهدا در راستاي تأمين ارزش‌هاي انساني اسلامي جامعه به لقاءالله پيوسته و آحاد جامعه بايد تلاش كنند تا همواره از جمله حافظان شايسته ارزش‌هاي اسلامي و انساني شهدا و دنباله‌رو

آنان باشند.

امام جمعه شهر بويين زهرا ادامه داد: تحقق آرمان‌هاي امام راحل و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي امروز با اتحاد ملت رقم خورده و به وقوع مي‌پيوندد.

يك رزمنده و راوي دفاع مقدس نيز در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بويين زهرا حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس را از سوي آحاد جامعه ضروري دانست و تصريح كرد: استقلال، امنيت، آسايش و اقتدار از جمله دستاوردهاي دفاع مقدس است كه ملت ايران و مسئولان بايد به آن‌ها توجه كرده و در حفظ و حراست از آن‌ها كوشا باشند.

ابوالفضل باجلان افزود: در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل، انسان‌هايي وجود داشتند كه فراتر از عقلشان عمل مي‌كردند و اگر امروز صفات و ويژگي‌هاي آن انسان‌ها را بيان كنيم شايد براي برخي قابل تأمل و تعجب باشد.

اين رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: امروز متأسفانه جمله «شهدا شرمنده‌ايم» لقلقه زبان شده است كه مطلوب است از اين حالت خارج شود و بهترين راه خروج از اين موضوع، عمل به تكاليفي است كه شهدا بر عهده ما گذاشتند و آن حفظ آرمان‌هاي دفاع مقدس، دستاوردهاي نظام و ولايت‌مداري است.

وي بيان داشت: دوران دفاع مقدس دوران طلايي انقلاب اسلامي بود كه اين دوران ديگر تكرار نمي‌شود چراكه براي هيچ كشوري توجيه اقتصادي ندارد بنابر اين رزمندگان و شهداي هشت سال دفاع مقدس، انسان‌هايي بودند كه هيچ‌گاه تكرار نمي‌شوند.

باجلان با تاكيد بر زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا و تاريخ دفاع مقدس افزود: خانواده‌هاي معزز شهدا چشم و چراغ اين مرز و بوم هستند كه بايد همواره قدردان آنان باشيم.

امروز ميدان جنگ ديگر نه خط مقدم شلمچه و تقابل با اسب‌هاي آهنين صداميان بلكه جنگ بر سر تفكرات و اعتقادات است و در اين نبرد نابرابر ميراث شهدا همانند انبار مهمات براي مقابله و هجوم بر دشمنان متجاوز به مرز‌هاي اعتقادي است.

بي‌ترديد راه موفقيت در جنگ نرم نيز مأنوس شدن با تجربه‌ها و اندوخته‌هاي دفاع مقدس است كه در دل هزاران ايثارگر دفاع مقدس نهفته است.

انتهاي پيام/77005/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن