تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804398029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهداينجا قروه؛ مرغ يك پا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهداينجا قروه؛ مرغ يك پا دارد
قيمت مرغ در قروه معضلي است كه هراز گاهي با مسكني كوتاه‌مدت، رو به كاهش مي‌رود اما پس از اينكه آب‌ها از آسياب مي‌افتد باز روز از نو روزي از نو.


به گزارش خبرگزاري فارس از قروه، از همان روزي كه ملا، مرغ بريان يك پا را براي نشان دادن ارادت خودش به حضور حاكم شهر برد، دردسرهاي آدميزاد با اين پرنده شروع شد، تا يك پاي ديگرش براي ما ساكنان قرن بيستم زياد هم مسئله‌ساز نباشد، چون ما هم مانند حاكم آن وقت‌هاي شهر ملا، به همان يك پاي مرغ قانعيم.

مرغ ما اين روزها يك پا ندارد اما براي آنهايي كه عامل توزيع مرغ در شهر قروه هستند، يك پا دارد و قيمتي كه براي اين پرنده تعيين مي‌كنند، ما را وادار مي‌كند تا يك پا بودن به كنار سه پا بودن آن را هم باور كنيم.

قيمت مرغ در قروه يك پا دارد و توزيع آن سه پا

شايد اصطلاح مرغ سه پا از سريال كره‌اي‌ها نشأت گرفت كه امروز سه پاي اين جانور در دستان سه عامل توزيع كننده در قروه در هوا مانده است و هر وقت دلشان بخواهد برايش نرخ تعيين مي‌كنند و مافياي سه نفره آنان را هيچ عامل ديگري نمي‌تواند بشكند.

شايد هم وامدار بودن خرده‌فروشان و عرضه‌كنندگان مرغ در قروه به اين سه نفر موجب شده تا خرده‌فروشان هم مجبور به تهيه مرغ از آنان باشند، شايد هم اين وسط بعضي‌ها كوتاه آمده‌اند تا بحران مرغ گريبانگير شهر نشود، شايد هم آن كشتارگاهي كه چند سالي از عمر آن مي‌گذرد و به دليل مشكلات بهداشتي همچنان غيرفعال است، شايد هم نظارت ضعيف و شايد هم ...

همه اين شايدها دست به دست هم داده است تا اين مرغ در قروه همچنان يك پا داشته باشد و مصرف‌كنندگان همچنان بهاي آن پاي نداشته را هم بپردازند.

چندي پيش مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت قروه اعلام كردند كه تحقيقاتي انجام داده‌اند كه طي آن مشخص شده كه قيمت مرغ در اين شهرستان در مقايسه با شهرستان‌هاي همجوار اختلاف فاحشي دارد و از اين رو دست به كار شدند و با دنبال كردن در اين گرانفروشي، سرنخ آن را در نزد سه عامل اصلي و عمده توزيع مرغ يافتند كه ظاهرا جريمه ناشي از تخلف‌هاي انجام شده نيز نتوانست موجب كاهش قيمت مرغ شود و به همين دليل اين اداره ماه گذشته با وارد كردن مقاديري گوشت مرغ و توزيع آن در بين خرده‌فروشان به مقابله با عاملين توزيع برخاست اما آنها هم بيكار ننشستند و در اقدامي تلافي‌جويانه يك روز بازار مرغ قروه را تحريم كردند كه همين كار آنها موجب شد تا كمبود مرغ در بازار محسوس شود.

فرماندار قروه همان روز نسبت به اين اقدام عاملين توزيع واكنش نشان داده و خواستار فراخوان جذب عاملين جديد شد، اما نتيجه‌اي كه شب گذشته در جلسه ستاد تنظيم بازار قروه ارائه شد، كاملا نااميدكننده بود: «هيچ كس حاضر به ورود در عرصه توزيع عمده مرغ در قروه نيست»...

از طرفي كاهش قيمتي كه اداره صنعت، معدن و تجارت هم از آن خبر داده بود، بازهم روندي افزايشي يافته است، طوريكه اين شهرستان در مقايسه با كامياران 600 تومان و در مقايسه با شهرهاي ديگر نيز مقداري كمتر از اين، تفاوت قيمت را شاهد هستيم.

فرماندار قروه با ابراز نارضايتي از وضعيت بازار و انتقاد از نظارت ضعيف، اظهار كرد: معرفي اخلال‌گران در اقتصاد و بازار مصرف كالاهاي اساسي به مراجع قضايي امري الزامي بود كه انجام نگرفته است و همين موجب شده است تا آنان نهايت سوءاستفاده را داشته باشند.

محمدرسول شيخي‌زاده با اشاره به اعلام آمادگي يكي از مرغداران بزرگ منطقه براي تامين مرغ بازار مصرف شهرستان، از عدم پيگيري اين فرصت و ارائه امكانات مورد نياز به وي انتقاد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه 140 هزار نفر جمعيت شهرستان نبايد قرباني 3 متخلف باشند، برخورد قانوني با اين افراد را متذكر شد و نسبت به كوتاهي تعزيرات حكومتي در اين راستا، ابراز نارضايتي كرد.

و حالا چشم اميد شهروندان قروه‌اي به 19 درصد رشد جوجه‌ريزي طي آبان ماه است تا شايد اين جوجه‌ها روزي مرغ شوند اما از نوع دوپاي آن.

9 مرغداري در قروه آبان ماه امسال 237 هزار و 800 قطعه جوجه‌ريزي داشته‌اند كه دلايل افزايش جوجه‌ريزي در مرغداري‌ها توزيع كافي نهاده‌هاي دامي و انگيزه لازم براي افزايش تقاضا در ايام پاياني سال است.

انتهاي پيام/79009/صا40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن