تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802507088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس در مورد حكم كميته استيناف در مورد علي دايياستيناف حكم خودش را هم قبول ندارد/ غش عدالت به سمت دايي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس در مورد حكم كميته استيناف در مورد علي دايياستيناف حكم خودش را هم قبول ندارد/ غش عدالت به سمت دايي
با حكم كميته استيناف در مورد علي دايي هر مربي، دلش خواست توهين كند و سر و صدا راه بيندازد، تبرئه مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، پس از بازي سپاهان و پرسپوليس و حواشي بوجود آمده در آن ديدار، آقاي دايي پس از هفته‌ها سرانجام به دليل توهين به داور و تيم سپاهان از دو بازي محروم و 7 ميليون تومان نيز جريمه شده بود.

سرمربي پرسپوليس كه نشان داده فردي به شدت احساساتي است در نشست خبري پس از بازي با سپاهان چنان داغ كرده بود كه رگ گردنش متورم شده و به درستي نمي‌توانست صحبت كند و در همان جا بود كه به طور مستقيم نه تنها به داور مسابقه بلكه به سپاهان نيز توهين كرد.

جالب اينجاست كميته استيناف محروميت دو جلسه‌اي و جريمه 7 ميليوني دايي را بخشيد تا عملا ًحرف‌هاي او درباره بازي سپاهان و پرسپوليس را تاييد كرده باشد.

عليرضا صالحي رييس كميته استيناف درباره اين حكم مي‌گويد: پس از بررسي تمام زواياي پرونده و شنيدن صحبت‌هاي علي دايي مشخص شد كه خطاب علي دايي باشگاه سپاهان نبوده و منظور او از غش كردن داور اين نبوده كه باشگاه سپاهان داور را تطميع كرده باشد يا اينكه امتيازي به داور داده باشد تا بازي را به سود اين تيم تمام كند بلكه دايي معتقد بوده كه داور به نفع تيم حريف قضاوت كرده و اين به نفع گرفتن در بين اهالي فوتبال يك جمله مصطلح است و توهيني تلقي نمي‌شود.

سوال اينجاست كه آيا غش كردن با به نفع گرفتن تفاوت ندارد، وارد بحث حقوقي اين صحبت‌ها نمي‌شويم اما اين صحبت‌ها هيچ معنايي با زد و بند سپاهان با قاضي ميدان ندارد.

دايي پس از اين صحبت‌ها بارها نيز در گفته‌هاي خودش اعلام كرد اين موضوع را ثابت مي‌كند اما پس از گذشت چندين هفته هيچ فردي ديگر از آن بازي صحبت نكرد و پرونده به جاهايي ديگر و زمان مربي‌گري همين سرمربي پرادعاي سرخپوشان پايتخت در راه‌آهن رسيد.

در برنامه 90 هفته گذشته نيز زماني كه دايي مشغول صحبت كردن در مورد حكم كميته استيناف بود عادل فردوسي‌پور كه بيشترين هنرش پريدن وسط صحبت‌هاي ديگران است به طور كامل به حرف‌هاي دايي گوش مي‌داد و سكوت كرده بود.

درصورتي‌كه قصد داشته باشيم صحبت‌هاي دايي را نيز ناديده بگيريم ترجمه زبان بدن اين سرمربي نه تنها در آن بازي معروف بلكه در بازي‌هاي بعدي پرسپوليس نيز خود گوياي توهين به داور است و هر كسي كه از پاي تلويزيون نيز اين برنامه را مشاهده مي‌كرد در صورتي‌ كه صداي گيرنده خود را نيز كم مي‌كرد نوع حركات دست و شيوه توهينش به داور چهارم مسابقه را يك توهين بزرگ مي‌دانست.

آقايان كميته استيناف و مسئولان فدراسيون مردم بي‌طرف كه چشمشان را به روي واقعيت نمي‌بندند متوجه ترس پنهان شما از اين نوع تصميم‌گيري‌ها مي‌شوند و احتياجي نيست قضايا را به هر نحو ممكن با گفتن جمله‌هاي حقوقي و بازي با كلمات لاپوشاني كنيد چراكه مردم شعور داشته و خودشان متوجه قضايا مي‌شوند.

از صحبت‌هاي احساساتي دايي همين بس كه وي پس از پيروزي 6 بر صفر تيمش برابر مس كرمان قضاوت احمد صالحي را بهترين نوع داوري مي‌دانست كه تا به حال مشاهده كرده بود، اما در همان بازي نيز مشخص شد داور در چندين صحنه اشتباهاتي را مرتكب شده كه روي نتيجه بازي تاثير مستقيم داشت و مشخص نبود اگر دايي در آن ديدار نتيجه نمي‌گرفت آيا بازهم قضاوت داور اصفهاني را بهترين داوري مي‌دانست يا باز هم پس از بازي جار و جنجال ديگري راه مي‌انداخت.

اگر نظر دايي درست بوده و قهرماني به عمد پنالتي اشتباه بازي مذكور را به نفع سپاهان اعلام كرده، چرا حكم بازي مذكور صادر نمي شود، چرا بايد اتفاقات آن بازي به همه اتفاقات دو سال قبل از آن گره بخورد؟ مگر نمي توان براي هر يك از اين پرونده‌ها حكم جداگانه صادر كرد؟

به نظر مي‌رسد ترس از نام‌ها كميته استيناف را نيز به وحشت انداخته و هيچكس هم در اين زمينه پاسخگوي اين سوالات نيست.

اميدواريم كميته انضباطي پيرامون اين مسائل پيگيري خاصي داشته باشند تا ديگر مربيان و افرادي كه در فوتبال فعاليت مي‌كنند از حركات علي دايي الگو برداري نكنند، در بازي مس كرمان و پرسپوليس روي سه گل پرسپوليس داور مرتكب اشتباه شد و نيمه دوم نيز يك ضربه پنالتي به سود مس كرمان نگرفت آيا مظلومي در پايان بازي گفت صالحي به سمت پرسپوليس غش كرده است، درصورتي‌كه دايي پس از اين بازي حمايت همه جانبه خود را از داور كرد، آيا كرانچار از قهرماني حمايت كرد؟ اين‌ سوالات و هزاران سوال ديگر ذهن فوتبال دوستان ايراني را به خود مشغول كرده است.

انتهاي پيام/63020/ل40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن