تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803970052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوي دولت خبر داد:تمايل دولت به پرداخت غيرنقدي يارانه‌ها در سال آينده/ در تدوين بودجه به توافقات ژنو دل نبستيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سخنگوي دولت خبر داد:تمايل دولت به پرداخت غيرنقدي يارانه‌ها در سال آينده/ در تدوين بودجه به توافقات ژنو دل نبستيم
معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: اكنون پول خام از يارانه به مردم پرداخت مي‌شود كه مي‌توان آن را از طريق خدمات درماني و بهداشت به مردم ارائه كرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد‌باقر نوبخت معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در نشست خبري تشريح بودجه 93 كشور اظهار داشت: عيدانه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملي پرداخت كه اكنون دولت يازدهم مكلف به بازپرداخت آن است و براي سال جاري سبد كالايي غذايي بنا به تأكيد رئيس‌جمهور بين خانوارهاي جامعه هدف توزيع خواهد شد كه يكي در آبان‌ماه انجام مي‌شود و براي اقشار كم درآمد در نظر گرفته خواهد شد و شامل ثروتمندان نمي‌شود.

وي با اشاره به اينكه سال آينده در لايحه بودجه 93 جرايم مالياتي افزايش پيدا نخواهد كرد گفت: اين ضرايب مانند سال جاري بوده و همچنين سال 93 افزايشي نخواهد داشت.

نوبخت افزود: دولت در خصوص مسكن مهر تعهدات قبلي خود را انجام خواهد داد و براي تأمين اعتبارات آن برنامه‌هايي دارد و قطعا به دنبال اجراي طرح مسكن اجتماعي بوده كه توسط وزارت راه و شهرسازي انجام خواهد شد.

نوبخت در خصوص درآمدهاي حاصل از نفت بيان داشت: از هر 100 دلار پول نفت 14.5 دلار به شركت نفت براي سرمايه‌گذاري داده مي‌شود 20 درصد به صندوق توسعه ملي مي‌رود و نيز طبق قانون برنامه پنجم هر سال بايد علاوه بر 20 درصد 3 درصد نيز افزايش داشته باشد كه سال 90 و 91 انجام شده و براي سال 93 نيز انجام خواهد شد و در كنار آن عيدانه سال گذشته كه دو درصد از منابع صندوق بوده بايد به عدد ورودي صندوق توسعه ملي افزوده شود كه جمعاً 31 درصد در سال اينده منابع وارد صندوق توسعه ملي مي‌شود. تا بخش خصوصي بتواند از اين منابع استفاده كند و مابقي درآمدها نيز به بانك مركزي رفته و تبديل به ريال مي‌شود.

وي ادامه داد: در اصلاحيه قانون بودجه تصويب شد 6 درصد منابع درآمدي نفت كه بايد به صندوق توسعه ملي برود براي پيش‌پرداخت سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي انجام شود.

به گفته معاون نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري 8 تا 9 ميليارد دلار امسال فاينانس انجام خواهد شد و همچنين دولت رويكرد جدي در خصوص منافع مشترك با ديگر كشورها براي احقاق حق ملت ايران دارد زيرا اين منابع از سوي ديگر كشورها برده مي‌شود.

وي در خصوص نسبت درآمدها به جزء نفت به اعتبارات هزينه‌اي (جاري) پرداخت و گفت: در سال 83، 84، 85 و سال 91، 92 و 93 به ترتيب 46.9، 46.7، 48.8، 63.8، 59.4 و 64.8 درصد است.

وي در خصوص هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: براي هدفمندي يارانه‌ها لايحه جدا تهيه خواهد شد كه تمركز آن روي 5 قلم كالا مربوط به حامل‌هاي انرژي بوده و بايد ديد چگونه مي‌توان قيمت‌ها را اصلاح كرد و اكنون يارانه به صورت پول خام به مردم ارائه مي‌شود اما مي‌توان يارانه را از طريق خدمات درماني جبران كرد و ارائه اين لايحه در سقف بودجه سال آينده نيز تأثيري نخواهد داشت.

وي تأكيد كرد: در خصوص هدفمندي بايد ساماندهي جدي صورت گيرد و به دنبال آن هستيم كالاها گران نشود و منابع حاصل از يارانه‌ها را در بخش‌هاي غيرنقدي مثل بهداشت، هزينه كنيم.

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن