تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816709212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كلينيك درد همدان كمپرسي بر دردهاي مزمن/لزوم حمايت سازمان هاي بيمه گر از روش هاي درماني جديد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كلينيك درد همدان كمپرسي بر دردهاي مزمن/لزوم حمايت سازمان هاي بيمه گر از روش هاي درماني جديد
همدان-خبرگزاري مهر: با توجه به امراض و بيماري هاي موجود در جامعه، كلينيك هاي مختلفي با نام هاي متفاوت براي درمان و كنترل بيمار ي ها در استان همدان فعاليت مي كنند كه يكي از آنها كلينيك درد است.

به گزارش خبرنگار مهر، درد همواره نشاني از بيماري در بدن بوده و در واقع يك علامت براي هشدار به فرد بيمار است كه شخص با توجه به دردي كه در هر ناحيه از قسمت بدن خود احساس مي كند براي درمان آن به پزشك مراجعه مي كند.

از طرفي بنا به گفته پزشكان و متخصصان دردهاي حاد، به نوعي در شناسايي عارضه و يا تشخيص بيماري و آگاه سازي فرد درابتلا به بيماري كمك كننده است.

اما برخي از بيماري ها وجود دارد كه درد هاي حاد در آنها درمان نشده و در بدن بيماران به درد مزمن تبديل شده و بيمار به ناچار مجبور است مدت هاي مديدي و يا حتي تمام عمر خود را با اين درد سر كند چراكه اين درد ها بر نوع زندگي فرد و اعصاب و روان وي تاثير مستقيم مي گذارد و اين بيماران همواره به دنبال يافتن راه چاره اي براي درمان دردهاي خود هستند.

از جمله اين بيماري ها مي توان به بيماري هاي ستون فقرات مانند ديسك كمر و يا آرتورز و رماتيسم و يا درد هاي ناشي از سرطان ها و تومور ها اشاره كرد.

در همين زمينه و براي درمان درد هاي مزمن و كمك به بيماراني كه دچار اين درد ها هستند در يك سال اخير كلينيك درد در همدان راه اندازي شده اما متاسفانه اكثر بيماران از وجود چنين كلينيكي و يا خدمات آن آگاه نيستند.

فعاليت كلينيك درد در همدان

متخصص بيهوشي و فلو شيپ درد و استاديار دانشگاه علوم پزشكي همدان در اين خصوص در گفتگو با مهر اظهار داشت: با توجه به نياز استان همدان به وجود چنين مركزي يك سال پيش دانشگاه علوم پزشكي همدان نسبت به راه اندازي كلينيك درد در همدان اقدام كرده است اما اكثر افراد و بيماران با اين كلينيك آشنا نبوده و يا حتي از وجود آن خبر ندارند.

مهشيد نيكو سرشت با اشاره به اينكه اين كلينيك وابسته به دانشگاه علوم پزشكي همدان است، اظهار داشت: درمان حاد جزو زير گروه رشته هاي بيهوشي بوده و اگر دردهاي حاد درمان نشود به دردهاي مزمن تبديل مي شود.

وي ادامه داد: كلينيك درد، دردهاي مختلف مزمن در نواحي مختلف بدن مانند ستون فقرات ناشي از ديسك كمر و يا بيرون زدگي ديسك و يا فشار عصبي ناشي از چسبندگي را درمان مي كند.

متخصص بيهوشي و فلو شيپ درد و استاديار دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه درد مفاصل و دردهايي كه كانديد جراحي نيستند در اين كلينيك درمان مي شوند، گفت: درد مفاصل و رماتيسم و آرتروز و درد هاي لگني و شانه، زانو و دردهاي ناشي از سرطان و تهاجم تومور و سردرد هاي مزمن را مي توان در اين كلينيك درمان كرد.

نيكو سرشت در ادامه عنوان داشت: درد هاي عضلاني و اسكلتي و درد زونا و غيره و در واقع مجموع درد هايي كه احساس ناخوشايندي داشته و به دنبال آسيب بافت به وجود آمده در اين كلينيك قابل درمان است.

وي با اشاره به اينكه كلينيك درد مكاني براي تسكين دردهاي مزمن است كه درمان آن سخت شده است، بيان داشت: درمان هايي كلينيك درد از كم تهاجمي ترين درمان ها شروع شده و سپس به دنبال درمان تزريقي پيش مي رود.

متخصص بيهوشي و فلو شيپ درد و استاديار دانشگاه علوم پزشكي همدان ادامه داد: درمان هاي اين كلينيك با درمان هاي ورزشي همراه بوده و به هر بيماري يك دفرچه ورزشي اعطا مي شود.

نيكو سرشت با بيان اينكه اين كلينيك به تحمل بيماري هايي كه با تخريب اعصاب و روش هاي شيمياي همراه هستند، كمك مي كند، عنوان داشت: در روش درماني كلينيك، از داروهاي ضد التهاب در شبكه هاي عصبي تزريق مي شود.

يكي از روش هاي درماني كلينيك درد تزريق است

وي با اشاره به اينكه تزريق در جايي كه دچار التهاب شده انجام مي شود، بيان داشت: كلينيك درد همدان در داخل كلينيك شيخ الرئيس همدان راه اندازي شده و روزهاي يك شنبه و سه شنبه از ساعت 16 تا 20 آماده ارائه خدمت به مردم است.

متخصص بيهوشي و فلو شيپ درد و استاديار دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه عوارض داروها بسيار زياد است، ابراز داشت: روش هاي تزريقي كه در كلينيك انجام مي شود عوارض زيادي نداشته و بهتر از استفاده دارو است.

نيكو سرشت به مشكلات كلينيك درد اشاره كرد و اظهار داشت: كلينيك درد براي ارائه خدمات نياز به تجهيزات داشته و اين تجهيزان نيز بايد با حمايت دانشگاه علوم پزشكي تامين شود.

وي در ادامه با بيان اينكه هيچ كدام از فعاليت ها و خدمات كلينيك درد تحت پوشش بيمه اي قرار نمي گيرند، افزود: با توجه به اين موضوع هزينه فعاليت ها و خدمات اين كلينيك بالا بوده و هزينه هاي زيادي را بر بيمار تحميل مي كند.

متخصص بيهوشي و فلو شيپ درد و استاديار دانشگاه علوم پزشكي همدان با تاكيد بر اينكه بسياري از موارد جديد درماني وجود دارد كه زير پوشش بيمه اي نيست، بيان داشت: سازمان هاي بيمه گر با توجه به خدمات اين كلينيك بايد اين نوع درمان ها را نيز پوشش دهند.

نيكو سرشت با اشاره به اينكه تنها متخصص فلوشيپ درد در استان همدان است، بيان داشت: با توجه به كمبود هزينه و بودجه و آشنا نبودن مردم از وجود اين كلينيك تنها دو نفر در آن براي خدمت به بيماران فعاليت مي كنند.

وي از رضايت بيماران تحت درمان قرار گرفته در اين كلينيك خبر داد و عنوان داشت: ميزان موفقيت و شكست در روش هاي درماني اين كلينيك بستگي به زمينه و نوع بيماري فرد داشته و نياز به پشتكار و سعي بيمار نيز دارد.

متخصص بيهوشي و فلو شيپ درد و استاديار دانشگاه علوم پزشكي همدان با اشاره به اينكه رشته و تخصص فلو شيپ درد فقط در تهران آموزش داده مي شود، اظهار داشت: كلينيك درد در همدان وجود داشته و استان هاي همجوار از اين پتانسيل برخوردار نبوده و كلينيك درد مي تواند زمينه اي براي درآمد در استان همدان نيز باشد.

نيكو سرشت با تاكيد بر اينكه نبود تجهيزات و حمايت از سوي دانشگاه از جمله مشكلات اين كلينيك است، عنوان داشت: با كمك مسئولان و اطلاع رساني دقيق كلينيك درد مي تواند در بيمارستان بعثت نيز راه اندازي و فعال شود.

كلينيك درد در كاهش دردهاي ميگرني بسيار موثر است

يكي از بيماران تحت درمان در اين كلينيك كه از درد زانو و چسبندگي نخاع رنج مي برد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: بنده تا قبل از آشنايي با اين كلينيك درد فراواني در ناحيه زانو و ستون فقرات داشتم به طوريكه قدرت حركتي نداشتم.

سكينه فرهاني اظهار داشت: با توجه به مراجعه به اين كلينيك و استفاده از درمان هاي دارويي و تزريق در ناحيه زانو و ستون فقرات تا حد مطلوبي قدرت حركتي خود را به دست آوردم و كمي از دردم كاسته شده است.

بيمار ديگري كه از سردرد هاي ميگرن رنج مي برد در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان داشت: درمان هاي دارويي و ورزشي در كلينيك درد براي كاهش دردهاي مزمن ميگرن و يا حتي درمان اين بيماري بسيار موثر بوده است.

ايرج ميرزايي ابراز داشت: بنده به مدت چند سال از درد هاي مزمن ميگرن رنج ميبرم اما با مراجعه به كلينيك درد و استفاده از داروها و و درمان هاي ورزشي تا حد قابل توجهي اين دردها كاهش يافته است.

با توجه به مطالب گفته شده فعاليت بيشتر اين كلينيك نيازمند حمايت مسئولان و سازمان هاي بيمه گر براي درمان بيماران با دردهاي مزمن است كه بايد بيش از اين مورد توجه قرار گيرد.

كد خبر: 2191581

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۸ - ۰۹:۳۲

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن