تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802214808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك متخصص مغز و اعصاب تشريح كردعلل ايجاد سردردهاي مزمن و حاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك متخصص مغز و اعصاب تشريح كردعلل ايجاد سردردهاي مزمن و حاد
يك متخصص مغز و اعصاب علل ايجاد سردردهاي حاد و رعد آسا و نيز سردردهاي مزمن و روشهاي درمان آنها را تشريح كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از وزارت بهداشت، نعمتي گفت: هر چند خيلي از سردردها عوامل خوش‌خيم دارند اما نبايد آنها را دست كم گرفت زيرا عوامل خطرناك هم در انواع سردردها مشاهده مي‌شود.

نعمتي با تشريح انواع سردردها گفت: سردردها به دو نوع تقسيم مي‌شوند سردردهاي حاد و سردردهاي مزمن كه هركدام از اين نوع سردردها علايم و درمان مربوط به خود را دارند.

وي درباره سردردهاي حاد بيان داشت: اين نوع سردردها در افرادي كه سابقه سردرد ندارند بايد بررسي بيشتري شود و عوامل خطر از نظر خوش‌خيم يا بدخيم بودن مورد ارزيابي قرار گيرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر اظهار داشت: بعضي از سردردها به طور ناگهاني پديد مي‌آيند كه به آن سردردهاي رعدآسا گفته مي‌شود و ممكن است عوامل خطرناكي مانند خونريزي مغزي، تروميوز سينوس وريدي يا انسداد سينوس‌هاي وريدي به وسيله لخته خون موجب بروز اين نوع از سردرد شود.

وي افزود: اين نوع سردردها شديد است و ممكن است بيمار دچار ضعف شديد، فلج، كاهش سطح هوشياري حتي كما و گاهي موجب مرگ بيمار نيز شود.

نعمتي اضافه كرد: خانم‌هايي كه قرص ضدبارداري مصرف مي‌كنند به ويژه در ماه مبارك رمضان كه آب بدن كاهش مي‌يابد ممكن است دچار اين نوع سردردها شوند كه توصيه مي‌شود در اين ماه از قرص ضدبارداري استفاده نشود.

اين متخصص مغز و اعصاب از ديگر عوامل بروز سردردهاي ناگهاني يا رعدآسا را افزايش فشارخون و پارگي عروق گردني عنوان كرد و گفت: در اين مواقع بيمار بايد هرچه سريعتر به پزشك متخصص مغز و اعصاب مراجعه كند.

نعمتي به نوع ديگر سردردها اشاره كرد و گفت: بيماراني كه سردرد مزمن دارند و هر روز پيشرفت سردرد آنها بيشتر مي‌شود بايد به پزشك متخصصي مراجعه كنند زيرا امكان تومور مغزي به ويژه در افراد مسن و بالاي 55 سال وجود دارد.

وي همچنين به كساني كه سابقه ضعف ايمني بدن دارند يا داروهاي شيميايي مصرف مي‌كنند يا بيماري‌هاي عفوني دارند و افرادي كه بيماري مادرزادي مانند هموفيلي دارند و يا كساني كه از داروهايي كه خونشان را رقيق مي‌كند استفاده مي‌كنند، توصيه كرد در صورت سردرد شديد حتما به پزشك مراجعه كنند.

نعمتي افزود: در هنگام مراجعه به پزشك، بيمار بايد سوابق بيماري و داروهايي كه مصرف مي‌كند را به طور كامل به اطلاع پزشك برساند زيرا اين اطلاعات براي تشخيص نوع بيماري براي پزشك بسيار مهم است.

وي گفت: اگر علايمي مانند تب همراه با سردرد باشد نياز به بررسي بيشتري است زيرا احتمال ابتلا به مننژيت (عفونت لايه‌هاي مغز) وجود دارد و تأخير در درمان مي‌تواند باعث عوارض جدي بعدي و حتي مرگ شود، هرچند عوامل خوش‌خيم مانند سينوزيت مي‌تواند عامل سردرد باشد.

نعمتي افزود: ممكن است بيماري دچار تشنج، عدم تعادل، اختلال حافظه و شناختي، خواب آلودگي و اختلال بينايي همراه با سردرد شود كه همه اينها ممكن است عوامل خطري باشد كه احتمال سكته مغزي و يا خونريزي در مغز را افزايش مي‌دهد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن