تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805450344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا خواهان مذاكره با ايران است/ اولين مذاكرات زمان احمدي نژاد كليد خورد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آمريكا خواهان مذاكره با ايران است/ اولين مذاكرات زمان احمدي نژاد كليد خورد
كرمان - خبرگزاري مهر: استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران با اشاره به اينكه آمريكا و غرب تمايل بالايي براي ارتباط با ايران دارند گفت: طرف هاي غربي خواهان پايان مناقشات بوده و يقين دارم كه طرفين به بند بند توافقنامه عمل خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق زيباكلام سه شنبه شب در دانشگاه شهيد باهنر كرمان در مناظره با حجت الاسلام سيد عباس نبوي با موضوع" رابطه ايران با آمريكا" گفت: اين منافع كشورها است كه برقراري رابطه يا قطع رابطه با يك كشور را مشخص مي كند و يك سياستمدار انگليسي در اين خصوص مي گويد" هيچ كشوري دوستان و دشمنان هميشگي ندارد و آن ها طي زمان عوض مي شوند و آن چه براي هر كشور ثابت مي ماند، منافع ملي آن است".

لزوم ريشه يابي مباني آمريكا ستيزي

زيباكلام بر لزوم ريشه يابي مباني آمريكا ستيزي در ايران تاكيد كرد و افزود: زمان آن رسيده است كه اين امر در يك محيط آكادميك و دانشگاهي مورد بررسي و بحث قرار گيرد.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: بايد ببينيم كه آمريكا ستيزي براي كشور ما چه منافعي و مضراتي را به همراه دارد و در مناظره ها هر گاه اين بحث مطرح مي شد استقلال طلبي و عدم سرسپردگي به آمريكا دليل دشمني آمريكا با ايران و لذا روحيه آمريكا ستيزي در ايران عنوان مي شد.

آغاز مذاكرات ايران و آمريكا از زمان احمدي نژاد

زيباكلام اذعان داشت: نخستين ديدار مقامات ارشد آمريكا و ايراني در سال 58 و در زمان برگزاري انقلاب الجزاير رخ داد و هيئت آمريكايي كه در اين مراسم حضور يافته بود به هيئت ايراني كه متشكل از شهيد چمران، مهندس بازرگان و ابراهيم يزدي بود درخواست ملاقات دادند كه در پي موافقت ايران اين ملاقات صورت گرفت.

اين استاد دانشگاه با اشاره به آغاز مذاكره آمريكا با ايران در زمان احمدي نژاد تصريح كرد: آمريكايي ها اين موضوع را مطرح كرده و خواهان ادامه مذاكرات با طرف ايراني هستند.

وي با بيان اينكه آمريكا ستيزي در اين ايران در قالبهاي مختلف توجيه مي شود، افزود: يكي از مقوله هاي استكبار ستيزي بحث تحريف است چنانچه هرگاه حادثه اي رخ مي دهد سعي مي شود كه به گونه تفسير شود كه به نفع منطق آمريكا ستيزي باشد.

اين استاد دانشگاه تصريح كرد: دسته ديگر به دشمني آمريكا با ايران و پشتيباني آن ها از محمدرضا پهلوي برمي گردد.

زيباكلام با اشاره به اينكه وزير امور خارجه ايران و آمريكا در پاي يك سند امضا كرده اند، تصريح كرد: اكنون بعد از گذشت 35 سال آمريكا ستيزي شكاف برداشته و مذاكرات ژنو نقطه عطفي در تاريخ جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.

تفكر در خصوص انرژي هسته اي از فوايد مذاكرات ژنو

اين استاد دانشگاه گفت: انديشيدن و تفكر در خصوص موضوعات هسته اي از ديگر فوايد مذاكرات ژنو است و بايد بدانيم كه در ازاي اين هزينه و سرمايه گذاري هنگفت چه چيزي عايد مردم مي شود و به عنوان مثال برقي كه از انرژي هسته اي حاصل مي شود به چه قيمتي براي مصرف كننده تمام مي شود و بنابراين بايد فوايد انرژي هسته اي تبيين شود.

خط دفاع شريعتمداري به دليل شكاف در آمريكا ستيزي است

وي ادامه داد: خط دفاع شريعتمداري به دليل شكاف در آمريكا ستيزي است و اين براي من قابل درك است زيرا اين شكاف براي من نيز قابل مشاهده است.

وي گفت: اكنون عمل به تعهدات براي طرفين مذاكرات بسيار حائز اهميت است و طرف هاي غربي خواهان پايان مناقشات هستند و مطمئن هستم كه هر دو طرف بند بند توافقنامه امضا شده را اجرا مي كنند.

استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران اذعان داشت: گروهاي تندرو و مخالف مذاكرات در ايران و آمريكا وجود دارند و در ايران گروه هاي تندرو خواستار تصويب مذاكرات در مجلس هستند و از آن سو در آمريكا محو كامل ايران خواسته تندروها در آمريكا بوده و آنها از اين مذاكرات خشنود نيستند.

كد خبر: 2188444

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۳ - ۰۹:۳۲

چهارشنبه 13 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن