تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوارديولا و لادروپ الگوهاي بچگي من بودند اينيستا: رمز موفقيت در ثبات است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: گوارديولا و لادروپ الگوهاي بچگي من بودند اينيستا: رمز موفقيت در ثبات است
در دنياي فوتبال، خيلي‌ها آندرس اينيستا را نمونه يك بازيكن كامل مي‌دانند. متفكر، جذاب، مصمم و سرنوشت ساز تنها ويژگي‌هاي او در نقش هافبك دونده و خلاق بارسلونا و تيم ملي اسپانيا نيستند. اينيستا در فينال جام جهاني 2010 مقابل نارنجي پوشان هلند مهم‌ترين گل تورنمنت را به نام خود ثبت كرد؛ گلي كه راي به قهرماني ماتادورها داد.

بسياري از كارشناسان معتقدند «با اينكه مسي گل مي‌زند اما اين اينيستا است كه سبك و ضرباهنگ بازي بارسا را مشخص مي‌كند».
به عقيده من يك تيم زماني موفق و در نهايت قهرمان مي‌شود كه همه بازيكنان تمام پتانسيل خود را به كار گيرند. وقتي لئو در زمين حضور دارد بارسا تيم بهترين است و لئو هم در بارسا بازي بهتري ارائه مي‌دهد. فوتبال يك بازي انفرادي نيست. بايد همه در كنار هم تلاش كنند تا استعدادهاي فردي هم بهتر شكوفا شود. وقتي لئو در زمين است بازي من هم بهتر مي‌شود و لئو هم در كنار ما نمايش بهتري ارائه مي‌دهد و نكته همينجا است؛ همه ما بخشي از مجموعه‌اي هستيم كه درست كار مي‌كند.
مسي تاكيد داشت اينيستا هم كاملا شايسته توپ طلاي 2012 است.
خب... شنيدن اين حرف از لئو برايم دلپذير است خصوصا كه سال‌هاست در كنار هم توپ مي‌زنيم. اين از محبت اوست. با اينكه هر دو كانديداي دريافت جايزه بوديم اما حتي براي يك لحظه هم او را رقيب خودم نديدم. لئو هنوز هم تيمي من است. وقتي براي چهارمين بار توپ طلا را فتح كرد آنقدر خوشحال شدم كه گويي جايزه به من تعلق گرفته است.
در مرور سال گذشته و با توجه به اين موضوع كه اتحاديه فوتبال اروپا شما را به‌عنوان بهترين بازيكن شاغل در اروپا معرفي كرد، به ياد ماندني‌ترين لحظه‌اي كه داشتي كدام است؟
قطعا يورو 2012. قهرماني در اين تورنمنت براي اسپانيا فوق‌العاده ارزشمند بود زيرا هيچ تيم ديگري تا كنون نتوانسته بود به آنچه ما فتح كرديم برسد (قهرماني در يورو، فتح جام جهاني و باز هم قهرماني در يورو) و همانطور كه هميشه گفته‌ام بيش از هر چيز از احساس خوبي كه بازي عالي و بي عيب و نقص به همراه داشت لذت بردم. پيشرفت هر روزه تيمم مايه خوشحالي بود.
در مصاحبه‌هاي اخير گفته بودي نمايشت در مستطيل سبز نمايانگر احساسي است كه خارج از زمين داري. با توجه به بازي هايت، بايد در خارج از دنياي فوتبال روزگاري عالي داشته باشي.
راز من در ثباتي است كه در خارج از زمين فوتبال در كنار همسرم، دخترم، خانواده و اطرافيانم دارم. البته اين نمي‌تواند قانوني براي همه ورزشكاران باشد. چه بسيار بازيكناني كه زندگي خصوصي ايده‌آلي ندارند اما همين كه وارد ميدان مسابقه مي‌شوند چيزي كم از يك ستاره ندارند. براي من اما اين دو دنيا رابطه بسيار نزديك و تنگاتنگي با هم دارند.
بارسلونا در 2012 تنها يك جام قهرماني را بالاي سر برد. اين موضوع به بازبيني و آناليز دوباره سيستم بارسا منجر نشد؟
شايد نياز به آناليز جدي نباشد زيرا ما جام حذفي را فتح كرديم و تا يكقدمي قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا جلو رفتيم. در دنياي ورزش و در باشگاه بارسا، از شما انتظار مي‌رود براي تك تك جام‌ها تا سر حد توان بجنگيد و اين همان كاري است كه ما هميشه مي‌كنيم. در 2012 هيچ يك از بازيكنان چيزي كم نگذاشتند و ما فاصله‌اي با فتح سه جام نداشتيم ولي در نهايت اوضاع به گونه‌اي ديگر پيش رفت. امسال اما همين مساله تبديل به انگيزه‌اي مضاعف شد تا تمام جام‌هاي ممكن را به خانه ببريم.
در خارج از زمين هم سالي عجيب براي بارسا بود؛ از جدايي پپ گوارديولا تا بيماري اريك آبيدال و تيتو ويلانووا. اين مسائل چه تاثيري در بازي بارسا داشت؟
جدايي گوارديولا امري عجيب و غريب نبود. او و باشگاه به اين توافق رسيدند، موضوعي كاملا طبيعي كه در تمام تيم‌ها عادي است اما كنار آمدن با دو موضوع بعدي براي همه ما سخت بود. آبيدال و ويلانووا روزهاي دشواري را پشت سر گذاشتند. تنها كاري كه از دست ما بر مي‌آمد اين بود كه كنارشان باشيم، حمايتشان كنيم و به آنها انرژي بدهيم و اميدوار باشيم كم كم بهتر شوند و دوباره به گروه بپيوندند. بخشي از يكپارچگي بارسلونا مديون همين لحظات دشوار است كه در كنار هم سعي مي‌كنيم بر آنها غلبه كنيم.
چه پيش بيني نسبت به حضور اسپانيا در جام 2014 برزيل داري؟ تساوي با فرانسه كار اسپانيا در مرحله گروهي را كمي سخت كرد. اينطور نيست؟
بله. اين روزها پيروزي در مسابقات كار آساني نيست. مهم نيست مقابل تيم ملي كدام كشور بازي مي‌كني اما وقتي حريف فرانسه باشد، كار سخت‌تر هم مي‌شود ولي ما اعتماد به نفس لازم را داريم و روي كسب امتياز در بازي 26 مارس در فرانسه تمركز كرده‌ايم.
جوانان زيادي در سراسر دنيا شما را الگوي خود قرار داده‌اند اما الگوي خودت وقتي هنوز در ابتداي راه بودي، كه بود؟
بچه كه بودم هميشه بازي‌هاي پپ گوارديولا و ميشل لادروپ را با دقت و از نزديك تماشا مي‌كردم. اينها دو بازيكني بودند كه واقعا مي‌خواستم شبيه‌شان باشم و تمام حركاتشان را بارها تكرار مي‌كردم. كافي است همه چيز خوب پيش برود تا ستاره‌اي كه روزي به تماشاي بازي‌اش مي‌نشستي حالا به تماشاي بازي ات بنشيند.
اما اين موضوع مسووليت‌هاي زيادي هم به همراه دارد. خصوصا اينكه اين روزها رسانه‌ها تمام جنبه‌هاي زندگي ستاره‌ها را به نمايش مي‌گذارند.
بله البته و اين دو روي يك سكه است اما شما بايد آن را به‌عنوان بخشي از حرفه‌ات بپذيري. بايد هميشه به ياد داشته باشي فقط يك بازيكن فوتبال نيستي. در واقع بسياري از مردم بازي تو را تماشا مي‌كنند، مي‌خواهند مثل تو باشند و آن كاري را انجام دهند كه تو انجام مي‌دهي. اين مسووليت بزرگي است.

پنجشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن