تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820492891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با نفيسه روشن به بهانه بازي در سريال دارا و ندار


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
با نفيسه روشن به بهانه بازي در سريال دارا و ندار
«نگار» از من خيلي دور بود...نفيسه روشن از آن دست بازيگران جواني است كه توانست خيلي زود راهش را در عرصه تصوير پيدا كند. او خيلي اتفاقي وارد اين حرفه شد اما به مرور توانست تجربه‌هاي متفاوتي را كسب كند. طوري كه حالا وي به عنوان يك بازيگر پركار با نفيسه روشن به بهانه بازي در سريال دارا و ندار «نگار» از من خيلي دور بود نفيسه روشن از آن دست بازيگران جواني است كه توانست خيلي زود راهش را در عرصه تصوير پيدا كند. او خيلي اتفاقي وارد اين حرفه شد اما به مرور توانست تجربه‌هاي متفاوتي را كسب كند. طوري كه حالا وي به عنوان يك بازيگر پركار در عرصه تلويزيون شناخته شده است. از جمله كارهايش مي‌توان به مجموعه‌هاي اغما، مثل هيچ كس، كلانتر، فصل زرد و ... اشاره كرد. اودر ايام نوروز مجموعه دارا و ندار را روي آنتن شبكه تهران داشت و در اين مجموعه عهده‌دار نقش نگار بود. به اين بهانه با او به گفتگو نشستيم كه حاصلش را مي‌خوانيد. چه شد كه امروز تو را به عنوان يك بازيگر مي‌شناسند؟ اين اتفاق چگونه افتاد؟ من در رشته ديگري در دانشگاه تحصيل كردم. اما از كودكي دغدغه اين حرفه با من همراه بود تا اين كه از طرف يكي از اقوام به يك نفر كه در اين حرفه فعاليت داشت معرفي شدم و اولين كارم بازي در سريال روزهاي به يادماندني اثر همايون شهنواز بود. بعد از آن هم ديگر به صورت تجربي فعاليتم را در اين حرفه ادامه دادم تا به امروز. در حال حاضر بسيار پركار شدي. اين پركاري آزارت نمي‌دهد؟ خير. برعكس چون عاشق كارم هستم نه‌تنها خسته‌ام نمي‌كند بلكه انرژي مضاعفي را هم به من مي‌بخشد. اما فكر نمي‌كني اين مساله باعث شده كه كمي از خودت دور شوي و كمتر براي خودت فرصت داشته باشي؟ خير. چون من همه جوره خودم را وقف كار كرده‌ام. حتي يك جاهايي كه از چيزي يا كسي ناراحت مي‌شوم آن‌قدر در خودم تعديل نيرو مي‌كنم كه به كارم لطمه‌اي وارد نشود. دليل اين پركاري از نظر خودت چيست؟ شايد به اين دليل است كه سعي كرده‌ام قدم‌هايم را درست بردارم. بارها پيش آمده كه مدت زيادي بيكار بوده‌ام اما در همان زمان هم ترجيح داده‌ام كه سر هر كاري نروم حتي مي‌توانستم ره صد ساله را يك شبه طي كنم اما دلم مي‌‌خواست كم‌كم و آرام آرام بالا بروم تا بتوانم تجربه‌هاي بيشتري را كسب كنم. در اين سال‌ها بيشتر در تلويزيون حضور داشتي. اين مساله خواست خودت بوده است يا اين كه در سينما پيشنهاد خوبي نداشتي؟ خير خواسته خودم بوده است. چون قاب تلويزيون بازيگر را بهتر به مردم معرفي مي‌كند تا پرده سينما. تو به عنوان يك بازيگر در تلويزيون با چندين ميليون آدم سر و كار داري. به هر حال در سينما نقش‌‌‌هايم را دوست نداشتم و ترجيح مي‌دهم زماني وارد كارهاي سينمايي شوم كه حرفي براي گفتن داشته باشم. فكر مي‌كني مخاطبانت تو را به واسطه كدام نقشت بيشتر مي‌شناسند؟ پري در سريال اغما. البته در مورد اجراي اين نقش استاد تارخ به من كمك زيادي كردند. حالا چرا هميشه در نقش‌هاي مثبت و دخترهاي آرام و متين ظاهر مي‌شوي؟ اين مساله خسته‌ات نمي‌كند؟ خير. بخصوص اين كه خودم هم اصلا آدم منفي‌اي نيستم. ولي به عنوان يك بازيگر بايد همه جور نقشي را تجربه كني؟ بله. اما بازي در شخصيت‌هاي منفي را دوست ندارم و فكر مي‌كنم مخاطبانم هم من را در اين گونه نقش‌ها نمي‌پذيرند. خب برويم سراغ دارا و ندار. از چگونگي حضورت در اين سريال برايمان بگو؟ از طرف سوسن دين‌محمد (برنامه‌ريز)‌ براي بازي در اين سريال دعوت شدم. وقتي قرار شد در اين كار بازي كنم فقط چكيده‌اي از نقشم را برايم توضيح دادند و من هم قصه را كامل نخوانده قرارداد نوشتم. و الان هم از اعتمادم پشيمان نيستم. چون هم گروه بسيار حرفه‌اي و خوب بودند و هم نقشم را دوست داشتم. مسعود ده‌نمكي را چگونه كارگرداني يافتي؟ به نظرم آقاي ده‌نمكي كارگردان باهوش و آگاهي است. او خيلي خوب مي‌توانست بين نقش‌ها و آدم‌ها تناسب برقرار كند و همين طور بخوبي مي‌توانست بازيگرش را هدايت كند. يكي از خصوصيات ده‌نمكي اين است كه در كارهايش از بداهه زياد استفاده مي‌كند. در اين مورد توضيح بده. آيا تو هم از بداهه‌گويي در اين كار استفاده كردي؟ بله. به هر حال يك كار طنز نيازمند بداهه‌پردازي است و اتفاقا بداهه‌پردازي باعث مي شود كه بازيگر بتواند راحت‌تر به نقش نزديك شود. من هم از بداهه‌گويي در اين سريال استفاده كردم البته با تاييد خود كارگردان. بداهه‌پردازي خوب است البته به شرط اين كه طنز را به هجو نكشد. قبول داري؟ بله اما در اين سريال همان‌طور كه ديديد ده‌نمكي خيلي خوب توانسته بود اين مساله را هدايت كند. دارا و ندار يكي از سريال‌هاي پربازيگر بود. از اين نظر مشكلي نداشتي؟ خير. چون هر كسي از قبل اندازه نقش را مي‌دانست و برعكس من فكر مي‌كنم پربازيگر بودن كار را راحت‌تر مي‌كند و همين طور باعث مي‌شود كه كار سريع‌تر پيش برود، بخصوص در مورد اين سريال كه همه حرفه‌اي بودند و مشكلي وجود نداشت. به هر حال اين اتفاق، اتفاق مثبتي بود. شخصيت نگار را چقدر دوست داشتي؟ برايم بازي در اين نقش، تجربه تازه‌اي بود؛ چراكه او بسيار از من دور بود. من در زندگي واقعي آنقدر كنجكاو نيستم و همين طور خوددار. مثلا وقتي شهين (زن برادرش)، نگار را دعوا مي‌كرد، نگار سكوت مي‌كرد؛ اما من به شخصه در اين گونه مواقع ترجيح مي‌دهم سكوت نكنم تا اين كه بخواهم بعدا يك جايي تلافي كنم. به هر حال تجربه متفاوتي برايم بود. براي اجراي اين نقش چقدر فرصت داشتي؟ حدود يك ماه كه بسيار هم كم بود؛ اما حضور كارگردان و همين طور ساير بازيگران، استرس من را كمتر كرد. دركل نظرت در مورد كارهاي مناسبتي چيست؟ خب در اين گونه كارها فشار كار بسيار زياد است؛ اما از طرفي ارتباط مخاطب با اين گونه كارها بيشتر است. البته وقتي براي بازي در يك سريال فرصت كافي داشته باشي، مي‌تواني در مورد نقشت جستجو و آن را پيدا كني، ولي در كارهاي مناسبتي همه چيز در لحظه اتفاق مي‌افتد و فرصت كلنجار رفتن با نقش وجود ندارد. معمولا با نقش‌هايت چگونه ارتباط برقرار مي‌كني؟ بسيار درگير آنها مي‌شوم تا جايي كه ممكن است مدت‌ها با من باشند. داستان سريال دارا و ندار به نوعي تكراري بود و به نوعي قصه همان فقر و ثروت آدم‌ها بود. چه فرقي در اين كار با ساير كارهايي كه در اين زمينه تا به حال ساخته شده‌اند، احساس كردي؟ شايد كليت قصه اين سريال تكراري به نظر برسد؛ اما حتي نحوه فكر‌كردن و نوع راه رفتن اين آدم‌ها (دارا و ندارها)‌ بخوبي به تصوير كشيده شده بود. به نظرم در اين كار نه تنها دغدغه‌هاي فكري داراها و ندارها نشان داده شده بود، بلكه مشكلات رفتاري و احساسي آنها نيز به نمايش گذاشته شده بود كه اين مساله خود شكل تازه‌اي در اين نوع داستان‌ها بود. نفيسه روشن از اولين نقش تا آخرين نقش چقدر فرق كرده است؟ خيلي زياد. در نقش اولم بسيار مبتدي بودم و حتي با وسايل معمولي صدا و تصوير آشنا نبودم. آن موقع فقط دوست داشتم تجربه كنم، ولي الان نسبت به كارم مسلط هستم و مي‌توانم نقش‌هايم را انتخاب كنم. كارگرداني كه از او بسيار آموختي؟ مهدي فخيم زاده. ايشان يك استاد به تمام معنا هستند. در سال 89 چه كارهايي از تو شاهد خواهيم بود؟ سريال‌هاي قتل در ساختمان 85 و پرندگان خارزار را در نوبت پخش دارم. همين طور تله‌فيلم‌هاي دستم را ول كن (مجتبي چراغعلي)‌، نيمه‌پنهان (محسن توكلي)‌ و نفر دهم (كاسه‌ساز)‌. مصاحبه را هر جور كه دوست داري تمام كن... دلم مي‌خواهد باور كنيد كه حرفه ما عجيب با ذرات هستي و كائنات در ارتباط است. هر كسي نان دلش را مي‌خورد. وقتي خداوند تو را حمايت مي‌كند، تو حتما موفق خواهي بود و از هر دستي كه بدهي از همان دست پس خواهي گرفت. محبوبه رياستي www.jamejamonline.ir





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن