تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837578301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژان كلود كاريرخطاب به‌ اهالي سينما


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ژان كلود كاريرسينماي ايران را يكي از بهترين سينماهاي دنيا دانست و گفت: از 30 سال پيش فيلم‌هاي زيبايي در ايران ساخته شده است و من درس تازه‌اي براي اين سينما ندارم. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نمايشنامه‌نويس و فيلم‌نام‌نويس فرانسوي عصر روز گذشته – سه‌شنبه 11 دي‌ماه – كه در خانه‌ي سينما با تعدادي از اهالي سينما ديدار داشت، از حضورش در ايران اظهار خرسندي كرد و گفت: وقتي در خانه سينما هستم، حس مي‌كنم در خانه خودم هستم و همه‌چيز اين‌جا براي‌ام آشناست. او خود را نويسنده‌اي چند رسانه‌اي توصيف كرد كه كتاب، فيلم‌نامه و نمايشنامه نوشته است و هميشه علاقه‌مند به كشف روش‌هاي گوناگون نوشتن است و همواره علاقه‌مند است، نويسنده باقي بماند. ژان كلود كارير با تشريح تجربه‌هاي مشتركش با "ژاگ‌تاتي" و "لوئيس بونوئل" دو فيلم‌سازي فرانسوي و اسپانيايي اضافه كرد: شيوه آن دو كاملاً متفاوت بود و بعد از كاركردن با هر دو آن‌ها بود كه دريافتم پايبندي به واقعيت و تخيل هيچ‌كدام به تنهايي كافي نيستند و بايد به هر دو آن‌ها توجه كرد. هرچند در قرن 19 عده‌اي از بورژواها تلاش كردند، تصور و تخيل را عامل خطرناكي بدانند درحالي‌كه "بونوئل" به من آموخت، تخيل ما معصوم و نامحدود است و نويسندگان هرگز نبايد خود را محدود كنند و شهامت و جسارت خود را بكشند. به اعتقاد او فيلم‌نامه‌نويس، رمان‌نويس ‌نيست. بلكه يكي از اعضاي گروه فيلم‌سازي است چراكه سينما زبان خاص خود را دارد و فيلم‌نامه‌نويس موظف است كه اين زبان را بداند. او با اشاره به اقتباس سينمايي‌اش از آثار ادبي توضيح داد: بسياري از آثار ادبي را رد كرده‌ام چرا كه در آنها فيلمي نديده‌ام، اما گاه با اثري روبه‌رو مي‌شوم كه به شدت قابليت فيلم ‌شدن را دارد و در اين‌جاست كه تنها به فيلم فكر مي‌كنم و نه به آن اثر ادبي، چرا كه اگر هنگام نوشتن فيلم‌نامه مدام به آن اثر ادبي رجوع كنيم، ديگر فيلم نخواهيم ساخت، بلكه كتاب مصور ساخته‌ايم در صورتي كه سينما آن قدر گسترده هست كه مستقل باشد. كارير سپس به تجربه مشتركش با "پيتر بروك" در مورد اجراي نمايش "گروه‌هاي پرندگان" اشاره كرد و گفت: ما اين نمايش را براساس "سيمرغ" عطار اجرا كرديم، زيرا زبان سمبليك عطار باعث شد تا اين‌كار به صورت تئاتر زنده اجرا شود و ساخت فيلم سينمايي براساس آن بسيار دشوار است. او سپس غيرمنتظره ‌بودن را از جمله ويژگي‌هاي يك اثر خوب نمايشي دانست و اضافه كرد: "چخوف" اعتقاد دارد: «هرگز از يك كاراكتر نخواهيد خود را تعريف كند، بلكه او را در موقعيتي قرار دهيد كه بتواند خود را در آن تعريف كند»، درحالي‌كه تئاتر بوژوازي تلاش مي‌كرد، شخصيت‌ها را پيش از ورود به صحنه طراحي كند و تمام اتفاقات در اين نوع تئاتر براي هنرمندان و تماشاگران قابل پيش‌بيني بود. او در پايان گفت: هربار كه به ايران مي‌آيم حس مي‌كنم دركشوري هستم كه آن‌چه ديده نمي‌شود، مهم‌تر است. چون هميشه در هر فيلمي چيزهايي نهان وجود دارد كه به اندازه ديدني‌هاي آن، مهم هستند و ايران كشوري است پررمز و راز و به همين دليل است كه سينمايي قدرتمند دارد. به گزارش ايسنا، در آغاز اين ديدار كه در سالن اجتماعات خانه سينما برگزار شد، رضا ميركريمي مديرعامل خانه سينما، ضمن خوشامدگويي به "كارير"، او را از باقي‌ماندگان موج نو سينماي فرانسه دانست و گفت: سينما از جمله علاقه‌مندي‌هاي مشترك ما با ايشان است. علاوه بر اين وجه مشترك،‌ اين هنرمند فرانسوي علاقه بسياري به فرهنگ و هنر مشرق زمين به ويژه ايران دارد و براساس اشعار شاعران ما آثاري را تنظيم كرده است. اما متأسفانه اين وجه علاقه‌مندي او كم‌تر مورد توجه قرار گرفته است، درحالي‌كه مي‌تواند كليد ارتباطي بسيار موثري باشد. گفتني است: در اين نشست سينماگراني چون رخشان بني‌اعتماد، عليرضا ريسيان، محمد شيرواني، مجتبي راعي و... حضور داشتند. انتهاي پيام




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن