تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابهام در بازگشايي نماد 4 شركت بزرگ بورسي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ابهام در بازگشايي نماد 4 شركت بزرگ بورسي


بيش از 90 روز است كه نماد چهار شركت مهم و بزرگ بازار سرمايه به دليل تصميم ايميدرو ناشي از قيمت سنگ آهن و مبلغ واريزي شركت‌هاي معدني به صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد متوقف شده است و با وجود گذشت بيش از سه ماه هنوز تصميم قطعي در اين باره اتخاذ نشده و بازگشايي نماد اين چهار شركت به دليل مشكلات پيش آمده براي سازمان ايميدرو با ابهام مواجه شده است.

به گزارش ايسنا، در روز24 مهر نماد معاملاتي شركت‌هاي چادرملو، گل گهر، سرمايه‌گذاري اميد و توسعه معادن و فلزات به دليل تصميم ايميدرو درمورد قيمت سنگ آهن و مبلغ واريزي شركت‌هاي معدني به صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد و تاثير آن در شركت‌هاي سنگ آهني متوقف شد تا سهامداران اين شركت‌ها همچنان چشم انتظار تصميمات مناسب در اين خصوص و بازگشايي نماد اين شركت‌ها باشند.

بعد از اين توقف پرداخت‌هاي جديدي با عنوان حق پروانه مطرح شد تا بر اساس آن سنگ‌آهني‌ها غير از هزينه حقوق دولتي، به ازاي هر تن فروش سنگ‌آهن 12 هزار تومان هم در قالب حق پروانه پرداخت كنند. به اين ترتيب مقرر شد تا قيمت فروش هرتن سنگ آهن به شركت‌هاي فولادي 29 تومان افزايش يابد تا از اين طريق 12 تومان توسط شركت‌هاي سنگ آهني و 17 تومان از سوي شركت‌هاي فولادي به صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد كمك شود.

اما بعد از واكنش‌هاي فعالان بازار سرمايه به افزايش سنگ آهن و كمك شركت‌هاي سنگ آهني به صندوق فولاد، سازمان بورس جلسه‌اي با وزير صنعت برگزار كرد تا تصميمات جديدي در خصوص شركت‌هاي سنگ آهني و كاهش اثر منفي آنها اتخاذ شود اما با وجود توافقات صورت گرفته در اين جلسه، هنوز تصميمات عملي و جدي اتخاذ نشده و به مرحله اجرا درنيامده است.

اكنون از آن تاريخ چند ماه مي‌گذرد و به دليل نبود توافق بين ايميدرو و سازمان بورس، معامله‌اي در نماد چهار شركت بزرگ بورس كه حدود 13 هزار ميليارد تومان از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند، صورت نمي‌گيرد تا بازار سرمايه از تحولات و نوسانات سهم 11 درصدي سنگ‌آهني‌ها در بورس بي‌نصيب باشد.

در اين رابطه معاون سازمان بورس زمان بازگشايي نماد چهار شركت سنگ آهني را بعد از نهايي شدن اين موضوع و ارايه اطلاعات جديد از سوي شركتها اعلام كرد.

سيدعلي حسيني در رابطه با آخرين وضع افزايش قيمت سنگ آهن با هدف كمك شركت‌هاي معدني و فولادي به صندوق بازنشستگي فولاد گفت:بازگشايي نماد اين شركت‌ها به نهايي شدن موضوع و ارايه اطلاعات جديد از سوي شركت‌ها بستگي دارد.

وي با بيان اينكه اين موضوع توسط دولت و مجلس در حال پيگيري است،افزود: اگر اطلاعات توسط شركتها به روز شود نماد آنها بازگشايي مي‌شود لذا از شركت‌ها درخواست شده است كه در رابطه با اين موضوع اطلاعات خود را به روز كرده و به سازمان ارائه كنند.

به گفته حسيني بايد منتظر نهايي شدن كمك به صندوق كاركنان فولاد و بروز رساني اطلاعات از سوي شركت‌هاي سنگ آهني بود.

از سوي ديگر مدير عامل شركت بورس به لزوم ارائه اطلاعات شركت‌ها تاكيد كرد و گفت:سنگ آهني‌ها با دولت توافقاتي انجام دادند كه قطعا بايد اطلاعات آنها به سازمان بورس اعلام شود و زماني كه اطلاعات آنها به بورس ارسال شود،نماد آنها بازگشايي مي‌شود.

وي در مورد توافق دولت و سنگ آهني‌ها گفت:هنوز اخبار آن به طور قطعي اعلام نشده است لذا بعد از قطعي شدن اخبار واعلام اطلاعات،در مورد باز شدن نماد آن تصميم گيري مي‌شود.

با وجود طولاني شدن توقف نماد سنگ آهني‌ها،پاسخ روشني از زمان بازگشايي نماد اين شركت‌ها و وضع آينده آنها توسط مسئولان ارائه نمي‌شود و با وجود انجام مذاكرات متعدد بين ايميدرو و توليد كنندگان بزرگ سنگ آهن در كشور، هيچگونه اطلاعات جديدي در رابطه با اين شركت‌ها در بازار سرمايه منتشر نشده است تا وضع فعلي و آتي اين شركت‌ها در كنار مشكلات پيش آمده براي مدير عامل ايميدور در‌هاله‌اي از ابهام باقي بماند.





يکشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن